درحال بارگذاری

گروه: بین الملل/بین الملل/ایران شناسه: ۷۴۰۹۰۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۸ : ۲۱ دیدگاه: ۰

فوربز:

«عقاب -44» راهبرد نیروی هوایی ایران برای حملات تلافی جویانه است

 «عقاب -44» راهبرد نیروی هوایی ایران برای حملات تلافی جویانه است وبگاه آمریکایی نوشت، پایگاه عقاب-44 نشان می‌دهد که جنگنده‌های ایرانی مستقر در اعماق زمین با استفاده از موشک‌های کروز دوربرد خود به موقع حملات تلافی جویانه انجام می‌دهند.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو» به نقل از فارس، یک وبگاه آمریکایی در زمینه رونمایی ایران از پایگاه راهکنشی «عقاب-۴۴» نوشت، وجود پایگاه عقاب-۴۴ نشان می‌دهد که جنگنده‌های ایرانی پس از پایان حمله هوایی دشمن، علیه اهداف از پیش تعیین‌ شده با استفاده از موشک‌های کروز دوربرد حملات تلافی جویانه انجام می‌دهند.

وبگاه آمریکایی «فوربز» روز چهارشنبه نوشت، ایران پیشتر فیلم‌ها و تصاویری از پایگاه‌های مجهز به پهپادهای مسلح و موشک‌های بالستیک منتشر و هشدارهایی در مورد توانایی خود برای مقاومت و مقابله با هرگونه حمله داده بود با این حال، پایگاه راهکنشی «عقاب-۴۴» که مکان آن فاش نشده، اولین در نوع خود است که میزبان  جنگند‌هاست.

این وبگاه با اشاره به تجهیز جنگنده‌های ایران به موشک‌های بومی  نوشت، در ژانویه ۲۰۱۹، ایران موشک کروز «قاصد-۳» خود را بر جنگنده‌های «اف-۴ فانتوم» به نمایش گذاشت. در سال ۲۰۱۸ نیز نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد که ۱۰ فروند جنگنده بمب افکن «سوخو-۲۲ فیتر» را  بازآماد کرده و آن‌ها قابلیت شلیک موشک‌های کروز با برد ۱۵۰۰ کیلومتر را دارند. نیروی هوایی ایران همچنین جنگنده‌های اف-۴، سوخو-۲۴ و «اف-۱۴ تامکت» را به موشک‌های ضد کشتی «نور» مجهز کرده است.

 

 

*ایران نیروی هوایی خود را حفظ کرده است

به نوشته این وبگاه، ایران برای دهه‌ها گام‌های مهمی برای محافظت از نیروی هوایی خود برابر حملات احتمالی دشمن برداشته است. در سپتامبر ۱۹۸۰، ارتش بعث عراق تلاش کرد نیروی هوایی پیشرفته‌تر ایران را با  حمله غافلگیرانه در مقیاس وسیع از بین ببرد که نمونه برداری از انهدام موفقیت‌ آمیز نیروی هوایی مصر توسط رژیم اسرائیل در جنگ ۶ روزه ۱۹۶۷ بود. با این حال، ایران با درس گرفتن از شکست مصر در آن جنگ، با ساخت چند آشیانه ه تقویت شده خود را برای چنین حمله‌ای آماده کرده بود. این حمله هوایی یک شکست بزرگ برای رژیم بعث بود بود و عراق هواپیماهای بیشتری از دست داد.

 

* نیروی هوایی ایران حملات تلافی جویانه انجام می‌دهد

فوربز در خاتمه نوشت، وجود پایگاه عقاب-۴۴ نشان می‌دهد که جنگنده‌های ایرانی تا پایان حمله هوایی دشمن در اعماق زمین مستقر هستند و سپس علیه اهداف از پیش تعیین‌ شده مانند پایگاه‌های نظامی دشمن  در سراسر منطقه، با استفاده از مجموعه موشک‌های کروز دوربرد خود برای تکمیل حملات موشکی بالستیک و پهپادهای همزمان، تلافی می‌کنند.

پایگاه هوایی راهکنشی عقاب-۴۴ ارتش قابلیت پذیرش و عملیاتی کردن انواع جنگنده‌های شکاری و بمب‌افکن و همچنین پرنده‌های بدون سرنشین نیروی هوایی ارتش را دارد. پایگاه هوایی راهکنشی عقاب-۴۴ با در اختیار داشتن اماکنی چون آلرت، پست فرماندهی، آشیانه‌های نگهداری جنگنده، مراکز تعمیر و نگهداری هواپیما، تجهیزات ناوبری و فرودگاهی، مخازن سوخت و ... این قابلیت را دارد تا انواع جنگنده‌های نیروی هوایی را برای انجام ماموریت‌های محوله پذیرا باشند.

این پایگاه بزرگ زیرزمینی، قابلیت پذیرش و بکارگیری عملیاتی جنگنده‌های نیروی هوایی ارتش را نیز خواهد داشت.عقاب-۴۴ یکی از چندین پایگاه هوایی راهکنشی زیرزمینی نیروی هوایی ارتش است که طی سال‌های گذشته متناسب با نیازعملیاتی این نیرو و با در نظر گرفتن اصول پدافند غیرعامل در مناطق مختلف کشور احداث شده است.

*ناوگان فانتوم ایران عملیاتی است

چندی قبل وبگاه آمریکایی «۱۹ فورتی فایو» نوشت، در حالی که ایالات متحده پس از سقوط سلطنت پهلوی، ارسال جنگنده اف-۴ را به ایران متوقف کرد، اما نیروی هوایی این کشور توانسته  این هواپیماهای جنگنده را حفظ کرده و حتی ارتقا دهد.

 

بنابر اعلام آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا، ناوگان فعلی جنگنده اف-۴ ایران باید یک هشدار به دشمنان باشد.  ایران انباری از هواپیماهای جنگی مانند اف-۴ دارد که می‌تواند برای حمله به دشمنان از آنها استفاده کند. البته این جنگنده‌ها در قیاس با جت‌های جدید‌تر برابر دفاع هوایی آسیب پذیرتر خواهند بود.

 

*سوخو-۲۲ ایران به اهداف دور دست حمله می‌کند

 اندیشکده «واشنگتن» نیز در مطلبی به باز آماد هواپیماهای سوخو -۲۲ فیتر و استفاده آن توسط نیروی هوایی سپاه پاسداران اشاره کرده و نوشته بود، این جنگنده می‌تواند با حمل بمب ۲۰۰۰ کیلوگرمی تا مسافت ۶۰۰ تا ۷۰۰ کیلومتری در ماموریت‌های ارتفاع پایین به اهداف سطحی  حمله کند. فیتر‌های مسلح، با پرواز خارج از فضای پایگاه اصلی خود قادرند به اهداف دور دست برسند

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/74090کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب