درحال بارگذاری

گروه: بین الملل/بین الملل/ایران شناسه: ۸۳۵ تیر ۱۴۰۰ - ۱۶ : ۰۶ بازدید: ۲۶۴دیدگاه: ۰

افسر سابق صهیونیست: در نبرد اخیر شکست خوردیم/ حماس به شرایط ما تن نمی‌دهد

افسر سابق صهیونیست: در نبرد اخیر شکست خوردیم/ حماس به شرایط ما تن نمی‌دهد یکی از افسران سابق ارتش رژیم صهیونیستی با بیان اینکه این رژیم در نبرد اخیر دستاوردی در برابر مقاومت فلسطین نداشت، حماس را «بدترین دشمن» تل‌آویو دانست و درباره افزایش قدرت این جنبش هشدار داد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو» به نقل از تسنیم، یکی از افسران بلندپایه سابق رژیم صهیونیستی گفت که نبرد اخیر این رژیم با گروه‌های مقاومت از جمله حماس، چه از نظر نظامی و چه از نظر رسانه‌‌ای و جنگ روانی دستاوردی نداشته است.

«عاموس یادلین»، رئیس سابق بخش اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی شنبه گفت که نبرد اخیر در غزه عمدتا بر دفاع تمرکز داشت و این عملیات از نظر نظامی و حتی رسانه‌ای و روانی نیز موفق نبود.

این افسر صهیونیست همچنین درباره شروط جدید رژیم صهیونیستی بعد از نبرد اخیر و تلاش این رژیم برای ایجاد معادله جدید در برابر گروه‌های مقاومت گفت: «تل‌‌آویو نیز همانند سدیروت است و بالن‌های [آتش‌زا] نیز مانند موشک بوده و این موارد را باید به مسئله گذرگاه‌ها و توسعه اقتصادی [غزه] مرتبط کرد. ولی بعید است که حماس چنین شروطی را بپذیرد».

یادلین همچنین خواستار حذف فرماندهانی مانند «یحیی سنوار» شد و مدعی شد: «سنوار خود را از فردی که به فکر رفاه ساکنان نوار غزه بوده و تلاش دارد برای آبادانی و توسعه اقتصادی این منطقه دست به توافق بزند، به شخصیتی تبدیل شده است که درگیری جدید را رهبری می‌کند. در نتیجه نباید اجازه داد در رأس هرم  قدرت باقی بماند».

افسر سابق رژیم صهیونیستی در ارتباط با شکست این رژیم در بازدارندگی جنبش حماس نیز گفت: «ما در بازدارندگی حماس یا تضعیف آن موفق نشدیم؛ چرا که حماس در هر دوره از رویارویی قوی‌تر می‌شود و به همین دلیل، پیشنهاد می‌دهم حماس را با تمام قدرت باید هدف قرار داد و اگراین جنبش فرو پاشید، [بهتر]، عیبی ندارد».

او در ادامه گفت: «امروز در غزه کسی بدتر از حماس برای اسرائیل وجود ندارد. حماس جنبشی است که فقط در ماه گذشته هزاران موشک و راکت کوتاه برد، میان برد و بلندبرد شلیک کرد؛ لذا معتقدم که اسرائیل نباید اجازه هرگونه برتری سیاسی یا مصونیت نظامی به حماس بدهد».

رئیس سابق اندیشکده تحقیقات امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در پایان درگیری مجدد با گروه‌های مقاومت غزه در آینده را محتمل دانست و گفت که «نفتالی بنت»، نخست وزیر این رژیم قصد دارد او را به عنوان رئیس امنیت داخلی رژیم اسرائیل تعیین کند.

ماه گذشته گروه‌های مقاومت در غزه از جمله جنبش جهاد اسلامی و حماس در اعتراض به حمله رژیم صهیونیستی به منطقه «الشیخ جراح» در شهر قدس اشغالی و تلاش برای اخراج فلسطینیان ساکن در این منطقه، عملیاتی موسوم به «شمشیر قدس» آغاز کردند که 11 روز به طول انجامید و طی این مدت، علاوه بر شهرک‌های صهیونیست‌‌نشین اطراف غزه بلکه شهرهای مهم از جمله تل‌آویو، پایتخت هدف موشک‌ها و راکت‌‌های مقاومت قرار گرفت و صهیونیست‌‌ها مجبور به عقب‌نشینی از تخلیه شیخ جراح شدند.

از دیگر پیامدهای این درگیری این بود که «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر سابق رژیم صهیوینسیتی پس از گذشت بیش از یک دهه بر مسند قدرت، نتوانست کابینه تشکیل دهد و قدرت را به نفتالی بنت واگذار کرد.

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/83کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب