درحال بارگذاری

گروه: بین الملل / حوزه آمریکا اروپا/بین الملل/ایران شناسه: ۶۹۳۱۷۳ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹ : ۱۸ دیدگاه: ۰

۳۰ قانونگذار آمریکا خواستار مذاکره فوری بایدن با پوتین شدند

 ۳۰ قانونگذار آمریکا خواستار مذاکره فوری بایدن با پوتین شدند ۳۰ قانونگذار آمریکایی با امضای نامه‌ای از رئیس‌جمهور کشورشان خواسته‌اند فوراً وارد مذاکره با رئیس‌جمهور روسیه شود.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو» به نقل از فارس، ۳۰ قانونگذار موسوم به جریان «ترقی‌خواه» در حزب دموکرات آمریکا با امضای نامه‌ای از «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا خواسته‌اند فوراً وارد مذاکره با «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه شود.

طبق گزارش پولیتیکو، از میان ۱۰۰ نماینده جریان ترقی‌خواه ۳۰ نفر این نامه را امضا کرده‌اند، اما این اقدام با واکنش‌های منفی در میان عده دیگری از دموکرات‌ها روبرو شده تا جایی که این نمایندگان پس گرفتن این نامه را بررسی می‌کنند.

پایگاه پولیتیکو نوشته زمانی که برای انتشار این نامه انتخاب شده بود هم از لحاظ سیاسی خطرناک بود، زیرا اوکراین در مقطع کنونی آماده مذاکره نیست.

این نامه به بایدن بدون اطلاع بسیاری از نماینده‌های دموکرات کنگره تهیه شده بود. البته نامه قرار بوده روز ۱ آگوست منتشر شود و مشخص نیست چرا بعد از تأخیر طولانی دوشنبه هفته جاری منتشر شده.

روسیه از ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ (پنجم اسفند ماه ۱۴۰۰) بعد از به رسمیت شناختن استقلال دو جمهوری لوهانسک و دونستک از اوکراین، به این منطقه نیرو اعزام کرد و از آغاز «عملیات ویژه نظامی در اوکراین» خبر داد.

روسیه هدف خود را از این اقدام، نازی زدایی اوکراین، خلع سلاح این کشور، رفع نگرانی‌های امنیتی خود و اجابت درخواست کمک لوهانسک و دونستک اعلام کرده و گفته است که قصد تصرف اراضی اوکراین را ندارد.

دولت اوکراین اما استقلال دونستک و لوهانسک را به رسمیت نشناخته و حضور نظامی روسیه را «تجاوز و حمله به تمامیت ارضی« خود خوانده است.

به دنبال آغاز درگیری روسیه با اوکراین، کشورهای غربی ضمن محکوم کردن مسکو و تشدید فشارهای اقتصادی، حمایت‌های همه جانبه سیاسی، مالی، تسلیحاتی از کی‌یف را در دستور کار قرار داده‌اند.

به رغم حمایت‌های غربی‌ها، در صحنه میدانی روسیه توانسته لوهانسک در منطقه شرقی دونباس اوکراین را به کنترل خود درآورده و در تلاش برای تسلط بر همه مناطق دونتسک است.

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/69317کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب