درحال بارگذاری

گروه: بین الملل / حوزه آمریکا اروپا/بین الملل/ایران شناسه: ۵۹۱۷ تیر ۱۴۰۰ - ۵۶ : ۰۵ بازدید: ۴۵۵دیدگاه: ۰

رکورد مشارکت پایین در انتخابات فرانسه جابجا شد!

رکورد مشارکت پایین در انتخابات فرانسه جابجا شد! مشارکت در دومین دور انتخابات منطقه‌ای فرانسه هم با مشارکت اندک و شکست سنگین برای احزاب اصلی این کشور همراه بود.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو» به نقل از فارس، آمارهای منتشرشده از دومین دور انتخابات منطقه‌ای فرانسه از مشارکت بسیار اندک رأی‌دهندگان حکایت دارد.

رسانه دولتی بی‌بی‌سی گزارش داده نرخ مشارکت در این دور از انتخابات هم بسیار پایین و کمتر از ۳۰ درصد گزارش شده است. این در حالی است که برخی رسانه‌ها مشارکت را حدود ۳۴.۵ درصد برآورد کرده‌اند.

 

عملکرد ضعیف حزب لوپن

از جمله نتایجی که در آمارهای اولیه منتشرشده از این انتخابات مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته عملکرد ضعیف حزب راست افراطی «اجتماع ملی» به ریاست «مارین لوپن» است.

خبرگزاری «یورونیوز» می‌گوید این حزب از پیروزی حتی در یکی از مناطق ۱۳ گانه‌ای که رأی‌گیری در آن برگزار شده عاجز مانده است.

دور اول این انتخابات یکشنبه هفته گذشته برگزار شد. تحلیلگران، انتخابات این هفته را آزمونی کلیدی برای مارین لوپن می‌دانستند که امیدوار به پیروزی در رأی‌گیری یکی از مناطق فرانسه بود.

در دور نخست این رأی‌گیری که یکشنبه هفته گذشته برگزار شد مشارکت نزدیک ۳۳ درصد برآورد شد. نرخ مشارکت نسبت به دور نخست انتخابات منطقه‌ای در سال ۲۰۱۵ نزدیک به ۱۶ درصد کاهش یافته بود.

بسیاری از سیاستمداران و تحلیلگران انتخابات هفته گذشته را نشانه‌ای از بروز «بحران دموکراسی» در فرهنگ سیاسی فرانسه دانسته و تأکید کردند که رأی‌دهندگان معتقدند رفتن به پای صندوق‌های رأی تأثیری در سرنوشت آنها ندارد.

در انتخابات هفته گذشته حزب مرکزگرای «آن مارش» به رهبری «امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه عملکرد بسیار ضعیفی داشت و نتوانست در هیچ یک از مناطق، رأی اول را از آن خود کند. حزب مارین لوپن، عملکردی ضعیف‌تر از انتظارات داشت و تنها در یک منطقه یکی از نامزدهای این حزب رأی اول را از آن خود کرد.

 

باخت راست‌گراها در جنوب فرانسه

در رأی‌گیری امروز، چند حزب برای جلوگیری از پیروزی نامزد حزب راست‌گرای افراطی در منطقه «پروانس-آلپ-کوت دازور» (یکی از ۲۶ ناحیه فرانسه) متحد شدند و در این هدف به موفقیت دست پیدا کردند.

برآوردها حاکی است نامزد حزب Les Républicains که یک حزب متمایل به راست است در این منطقه ۵۷.۷ درصد از آرای اخذ شده را تصاحب کرد و جلوتر از «تیری ماریانی»، نامزد حزب راست افراطی «اجتماع ملی» قرار گرفت.

رأی‌دهندگان برای انتخابات شوراهای جدید در ۱۲ ناحیه مستقر در بخش اصلی فرانسه، جزیره کرس به علاوه چهار منطقه برون‌مرزی این کشور به پای صندوق‌های رأی رفته‌اند. بیش از ۱۵۷۰۰ کاندید برای تصاحب ۴۱۰۰ کرسی فعالیت می‌کنند. دولت‌های منطقه‌ای که به این طریق انتخاب می‌شوند، مسئولیت بهبود توسعه اقتصادی، حمل و نقل و دبیرستان‌ها را به عهد دارند.

مارین لوپن، مشارکت اندک در انتخابات را دلیل عملکرد ضعیف حزبش در رأی‌گیری هفته گذشته عنوان کرده بود. او در مصاحبه‌ای هفته گذشته با یک نشریه فرانسوی گفت: «از شما می‌خواهم آقای ماریانی را انتخاب کنید. برای اینکه این اتفاق بیفتد باید بروید و رأی بدهید. از شما می‌خواهم نتیجه دور اول را برگردانید.»

 

«فاجعه مدنی»

 لوپن مشارکت بی‌سابقه اندک در این انتخابات را «فاجعه مدنی» توصیف کرده و انگشت اتهام را به سمت ماکرون نشانه گرفته که به گفته او نتوانسته نسبت به نهادهای سیاسی اعتماد در میان مردم ایجاد کند.

لوپن هفته گذشته گفت: ««بیاید با واقعیت روبرو شویم. در یک رویداد بی‌سابقه نزدیک به ۷۰ درصد به دلیل بی‌اعتمادی به نظام انتخاباتی حاضر به مشارکت نشده‌اند. این بی‌اعتمادی موجب شده رأی‌دهندگان احساس کنند هیچ چیز قابل تغییر نیست و همه چیز به یغما رفته است.»

 

حزب ماکرون محو شد

حزب امانوئل ماکرون هم در دور دوم این رأی‌گیری‌ها عملکرد بسیار ضعیفی داشته به گونه‌‌ای که روزنامه «دیلی‌میل» نوشته این حزب با توجه به اینکه نتوانسته حتی در یک منطقه پیروز شود، «محو شده است.»

مطابق این گزارش، حزب آن مارش به ریاست امانوئل ماکرون موفق به کسب کمتر از ۱۰ درصد کل آرا شده است.

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/591کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب