درحال بارگذاری

گروه: بین الملل/بین الملل/ایران شناسه: ۶۷۰۵۹۱۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۰ : ۱۲ دیدگاه: ۰

ژنرال صهیونیست:

جنگ بعدی با حزب‌الله پایانی غم‌انگیز برای اسرائیل خواهد داشت

جنگ بعدی با حزب‌الله پایانی غم‌انگیز برای اسرائیل خواهد داشت صهیونیست‌ها که معتقدند جنگ سال گذشته با مقاومت فلسطین نیمی از اسرائیل را فلج کرد تأکید می‌کنند، پایان جنگی که در آینده با حزب‌الله رخ خواهد داد برای اسرائیل به‌طرز غیرقابل باوری غم‌انگیز خواهد بود.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو» به نقل از تسنیم، بعد از گذشت 3 ماه از رزمایش نظامی بزرگ ارتش رژیم صهیونیستی در قبرس برای شبیه‌سازی یک جنگ همه‌جانبه با مقاومت، صهیونیست‌ها طی سه روز گذشته یک مانور نظامی دیگر در جبهه شمالی فلسطین اشغالی برگزار کردند. سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که تاریخ برگزاری این مانور از قبل تعیین شده بود و انتظار می‌رود در این چند روز صداهای انفجار در مناطق شمالی شنیده شود.

رسانه‌های عبری‌زبان در این زمینه اعلام کردند که مانور جدید ارتش اسرائیل درحالی انجام می‌شود که اخیراً شاخص‌های زیادی از احتمال تشدید تنش‌ها با حزب‌الله بر سر پرونده ترسیم مرزهای دریایی مشاهده شده است.

رژیم صهیونیستی که تلاش دارد وانمود کند تحرکات مشکوک این رژیم در پرونده ترسیم مرزی و همچنین مانور اخیر آن به‌دلیل ترس از حزب‌الله نیست، اعلام کرده است که این مانور هیچ ارتباطی به تنش‌های اخیر با لبنان ندارد و از قبل برنامه‌ریزی شده بود.

درحالی که اخبار ضد و نقیضی درباره احتمال رسیدن به توافق در پرونده مناقشه مرزی لبنان و فلسطین اشغالی منتشر شده است و طرف آمریکایی که ظاهراً نقش میانجی را در این پرونده به‌عهده گرفته است سعی دارد بگوید این پرونده از طریق مذاکره حل خواهد شد، اما تنش و ترس از وقوع درگیری میان دو طرف به‌ویژه در محافل اسرائیلی همچنان وجود دارد و صهیونیست‌ها با سناریوهای متعدد در تلاش برای فرار از تقابل با مقاومت لبنان هستند.

در این راستا مجله تایمز آو اسرائیل به‌نقل از منابع رسمی این رژیم گزارش داد، حزب‌الله طی چند ماه گذشته تهدیدات خود علیه اسرائیل را افزایش داده و به‌شدت با هرگونه امتیاز دادن به تل‌آویو در پرونده مرزبندی مخالف است. در ژوئن گذشته زمانی که یک کشتی حفاری اسرائیل به نزدیکی میدان کاریش رسید (سید) حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله تهدید کرد که تأسیسات دریایی اسرائیل را هدف قرار خواهد داد. بعد از آن در ماه جولای ارتش اسرائیل از ورود 3 پهپاد حزب‌الله به میدان کاریش خبر داد و این پهپادها مأموریت شناسایی خود در مواضع اسرائیل را با موفقیت انجام داده بودند.

در این شرایط کارشناسان، متخصصان و تحلیلگران امور نظامی رژیم صهیونیستی با اشاره به اینکه حزب‌الله زرادخانه‌ای با 150 هزار موشک دقیق در اختیار دارد و می‌تواند هر نقطه از فلسطین اشغالی را هدف قرار دهد، درباره ضعف بزرگ نیروی زمینی ارتش اسرائیل ابراز نگرانی می‌کنند. آنها معتقدند آخرین جنگی که نیروی زمینی ارتش اسرائیل به‌طور رسمی و گسترده در آن شرکت کرد مربوط به جنگ اکتبر 1973 است و اکنون فرماندهی ارتش از ترس بهای سنگینی که باید بپردازد تمایلی به وارد کردن نیروی زمینی به درگیری‌ها ندارد؛ چرا که نمونه شکست بزرگ این نیرو در جنگ جولای 2006 با حزب‌الله بود و آثار این ناکامی هنوز میان نظامیان اسرائیلی دیده می‌شود.

«آموس هرئیل» کارشناس نظامی صهیونیست در روزنامه هاآرتص اعلام کرد، اگر اطلاعاتی که درباره نیروی زمینی ارتش اسرائیل منتشر شده است درست باشد این بدان معناست که همه ادعاهای مقامات ارتش درباره قدرت این نیرو اساساً دروغ است و محافل تصمیم‌گیری امنیتی در تل‌آویو نه در برابر حزب‌الله لبنان و نه حتی حماس در نوار غزه نمی‌توانند هیچ راهکاری برای اسرائیل ارائه دهند.

«اسحاق برک» افسر ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی و مسئول سابق رسیدگی به شکایات نظامیان نیز اعلام کرده است که وضعیت ارتش اسرائیل بدتر شده و از سال 1965 تاکنون تا این حد شاهد سیر نزولی نبوده است. موشک‌های مقاومت فلسطین که در نبرد ماه مه سال 2021 مورد استفاده قرار گرفتند نیمی از اسرائیل را فلج کرده گنبد آهنین را ناکام گذاشتند. نتیجه این جنگ چیزی جز شکست برای اسرائیل نبود.

وی افزوده است: اما خطرناک‌ترین هشداری که می‌توان داد این است که آنچه در جنگ مه سال گذشته میان ارتش اسرائیل و گروه‌های فلسطینی اتفاق افتاد در مقایسه با جنگ همه‌جانبه‌ای که با حزب‌الله رخ خواهد داد چیزی جز یک «پیک‌نیک» نبود؛ جنگی که پایان آن برای اسرائیل به‌طرز باورنکردنی غم‌انگیز خواهد بود و 250 هزار موشک از جبهه‌های مختلف اسرائیل (فلسطین اشغالی) را نشانه می‌گیرند.

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/67059کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب