درحال بارگذاری

گروه: بین الملل / حوزه آمریکا اروپا/ایران شناسه: ۶۳۴۱۹۳ تیر ۱۴۰۱ - ۲۸ : ۱۵ بازدید: ۳۶۹۲دیدگاه: ۰

«جوبایدن» در ترازوی نقد

«جوبایدن» در ترازوی نقد نائل گاردنر روزنامه نگار انگلیسی ساندی تلگراف که بیست سال اقامت در واشنگتن داشته است در یادداشتی انتقادی؛ دوران ریاست جمهوری جو بایدن را فاجعه بار برای غرب و جهان آزاد توصیف و شرایط کنونی کشور آمریکا را در همه زمینه‌ها و عرصه‌های داخلی و بین‌المللی بسیار وخیم گزارش نموده است.

پايگاه خبري تحليلي «نيک رو»، نائل گاردنر روزنامه نگار انگلیسی ساندی تلگراف که بیست سال اقامت در واشنگتن داشته است در یادداشتی انتقادی؛ دوران ریاست جمهوری جو بایدن را فاجعه بار برای غرب و جهان آزاد توصیف و شرایط کنونی کشور آمریکا را در همه زمینه‌ها و عرصه‌های داخلی و بین‌المللی بسیار وخیم گزارش نموده است. وی در یادداشت خود اشاره داشته هرگز این میزان هرج و مرج در کاخ سفید را ندیده و به یاد ندارد که تا به این حد قدرت آمریکا افول کرده باشد و در حال سقوط آزاد باشد.

این نویسنده در یادداشت انتقادی خود آمریکای دوران «جوبایدن» را این گونه توصیف می‌کند:

1- اقتصاد آن به سمت رکود می‌رود، تورم فزاینده شده، قیمت بنزین و کالاهای مصرفی افزایش سرسام آوری داشته، و سقوط بازار سهام تریلیون‌ها دلار از ارزش حساب‌های صندوق بازنشستگی آمریکا کاسته است.  

2- مرزهای جنوبی ایالات متحده آمریکا از آغاز ریاست جمهوری «بایدن» شاهد تلاش ۲ میلیون نفر برای عبور غیرقانونی از مرزها بوده است و این روند بنا به دلایل سیاسی و اجتماعی و اقتصادی رو به گسترش می‌باشد.

3- سرقت، جرم و جنایت در اکثر شهرهای بزرگ آمریکا رو به فزونی داشته و امنیت اجتماعی را با تهدید جدی مواجه ساخته است و این حجم از ناامنی اجتماعی باعث گردیده تا اعتماد مردم نسبت به مراجع امنیتی و انتظامی کاهش یابد و بعضا خود اقدام نمایند و حافظ امنیت جان خویش باشند.

این نویسنده با توجه به عملکرد «جوبایدن» معتقد است احساس ناامیدی و یأس در سراسر آمریکا ملموس و قابل درک و قابل اندازه گیری می‌باشد و مردم هیچ گونه اعتمادی به رییس جمهور خود ندارند و از این که «جوبایدن» در قبال وضعیت کنونی کشور، هیچ مسئولیتی را نمی‌پذیرد، پاسخگو نمی‌باشد و شانه خالی می‌کند، بسیار متأسف و متأثر بوده و شدیدا نسبت به عملکرد این رییس جمهور دموکرات انتقادهای جدی دارند و لذا مردم نیز عدم رضایت خود را از عملکرد بایدن و دولت ایشان در نظرسنجی‌ها اعلام نموده‌اند. در این نظر سنجی‌ها محبوبیت بایدن به شدت کاهش یافته است.

از نگاه این روزنامه نگار انگلیسی؛ «جوبایدن» آماتورترین،  ناشی‌ترین، فاجعه بارترین رئیس جمهور در تاریخ ایالات متحده است. البته از نگاه صاحب این قلم باید علاوه برآن چه «نائل­گاردنر»گفته است افزود که «جوبایدن»؛ترسوترین، احمق ترین، بی عرضه ترین،بی برنامه ترین، مفلوک ترین، بی­اراده ترین و سست ترین رییس جمهور حال حاضر آمریکا می‌باشد که فاقد مدیریت و تدبیر بوده و از تصمیم گیری‌های به هنگام در سامان بخشیدن امورداخلی و بین‌المللی آمریکا رنج برده و تسلیم حواشی گشته و ازمتون حقایق و واقعیت‌های مهم  اصلی در مسائل منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای و مهم تر از همه خاورمیانه فاصله گرفته و عاجز از حل مناقشات آنان خود را نشان داده است که موضوع برجام یکی از آن مسائل حیاتی و حساس است که وی در مواجه با آن تلخ و طنز گونه برخورد نموده و با فرصت سوزی و عدم تعامل با ایران، ثبات و صلح منطقه‌ای و بین‌المللی را بازیچه اندیشه‌های پوچ زنگ زده رژیم کودک کش اشغالگر قدس نموده تا این رژیم غاصب صهیونیستی به حیات منحوس خود در منطقه امیدوار باشد! زهی خیال باطل.    

«جوبایدن» بداند حتی دور جدید سفرهای منطقه‌ایش که بزودی کلید زده خواهد شد نمی‌تواند اولا آمریکا را از بحران‌ها و چالش‌ها خارج سازد، ثانیا کشورهای عربی و ترکیه را که از درون با مشکلات و معضلات عدیده دست و پنجه نرم می‌نمایند با خود علیه مواضع درست بین‌المللی  و هسته‌ای ایران موسوم به برجام همراه سازد تا از آب گل آلود ماهی خود را صید نماید،  و ثالثا کورخوانده و غلط ارزیابی نموده است که بتواند شرایط منطقه‌ای و خاورمیانه را به گونه‌ای رقم زند تا حمایت جدی بین‌المللی از رژیم غاصب اشغالگر بعمل آورد و این غده چرکین سرطانی را به گونه‌ای تحمیل نمایدکه دنیا دیگر روی صلح و آرامش و ثبات را نبیند و حساس ترین منطقه دنیا دائم در جنگ و درگیری و ناآرامی باشد. این از آن خواب‌هایی است که تا به امروز تعبیر نشده و هیچ گاه نیز تعبیر نخواهد شد و حالا که جبهه مقاومت بیش از گذشته مجهز گشته است و از قبل آماده تر می‌باشد، قطعا آمریکا و متحدانش( کشورهای اروپایی، عبری و عربی) به آرزوی خود نخواهند رسید و خاورمیانه در صورت شرارت آنان تبدیل به گورستان ایشان خواهد شد.

بنابراین با توجه به بحران‌ها و چالش‌های آمریکا در همه زمینه‌ها از سیاسی گرفته تا اقتصادی و اجتماعی و ایضا ناتوانی متحدان این کشور رو به افول که آنان نیز با همان بحران‌ها و چالش‌های بدتر از آمریکا مواجه می‌باشند و از مشروعیت مردمی نیز بی‌بهره‌اند؛ قادر به حمایت از صهیونیزم در منطقه نخواهند بود و صهیونیزم هم نمی‌تواند به عنوان ژاندارم منطقه، مانع از حضور رو به رشد جبهه مقاومت گردد تا برخوردار از مشروعیت سیاسی شود و نابودیش به تعویق افتد.

اسرائیل دست از پا خطا کند طومارش در یک بر چشم زدن پیچیده خواهد شد و زودتر از آن چه فکرش را می‌نماید در آستانه نابودی و اضمحلال قرار خواهد گرفت و این رژیم غاصب این نکته را به خوبی دریافته و به آن آگاه است و می‌داند جبهه مقاومت توان این مهم را دارد و برای آن روز لحظه شماری می‌کند.

امروز با بیداری ملل آزاده خاورمیانه و گسترش منطق و افکار ظلم ستیز جبهه مقاومت در بین مردم و مبارزان؛ کیان قلدرانی چون آمریکا و دیگر قدرت‌های پوشالی جهان به خطر افتاده و به زودی شکست آنان با توجه به خطاهای فاحش راهبردی واستراتژیکی رقم خواهدخورد و این سفرهای دوره‌ی نه تنهابرای آنان نجات بخش نخواهد بود بلکه آمریکا و متحدانش را وارد بحران‌ها و چالش‌های جدی‌تر خواهد نمود که تاوان و هزینه آن برای کشورهایشان غیر قابل پیش بینی و غیر قابل جبران خواهد بود.

 اکنون با توجه به آن چه بیان شد می‌توان دریافت چرا «جوبایدن» از نگاه « نائل گاردنر» روزنامه نگار انگلیسی ساندی تلگراف؛ فاجعه بارترین، آماتورترین و ناشی ترین رییس جمهور آمریکا خوانده شده است و به زعم نگارنده بی کفایت ترین، بی عرضه ترین، ترسو ترین، بی اراده ترین و سست ترین. کارنامه 18 ماهه بایدن خود گواه بی کفایتی وی در امور داخلی و بین‌المللی آمریکا است و می‌تواند با نقد اساسی عملکردش وی را قضاوت و به چالش کشاند و او را بازنده اصلی این میدان نامید.

 

دکتر اسدالله افشار

 

دکتر اسدالله افشار

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/63419کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب