درحال بارگذاری

گروه: بین الملل/بین الملل/ایران شناسه: ۹۲۶۰۵۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷ : ۰۰ دیدگاه: ۰

نماینده حماس:

آزادی اسرای صهیونیستی تنها با ضمانت‌های بین‌المللی ممکن است

 آزادی اسرای صهیونیستی تنها با ضمانت‌های بین‌المللی ممکن است نماینده حماس در لبنان با اشاره به انعطاف پذیری این جنبش در مذاکرات آتش‌بس و تبادل اسرای غزه، تاکید کرد آزادی اسرای صهیونیستی تنها با ضمانت‌های بین‌المللی درباره توقف کامل جنگ غزه امکان‌پذیر است.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو» به نقل از ایسنا، «احمد عبدالهادی» نماینده حماس در لبنان امروز شنبه درباره پیشنهاد جدیدی که این جنبش در مورد مذاکرات آتش‌بس و تبادل اسرا به میانجیگران تحویل داده، گفت این جنبش دیدگاه خود را از ۲ روز پیش برای از سرگیری مذاکرات آتش‌بس ارائه کرده است که شامل ۳ مرحله است.

وی در مصاحبه با سایت خبری المیادین گفت حماس درمورد موضوع اسیران صهیونیستی از خود انعطاف نشان داده است اما آزادی این اسرا تنها با ضمانت‌های بین‌المللی درخصوص توقف کامل جنگ غزه امکان پذیر است و این انعطاف‌پذیری حماس هم مشروط به تعهد به وجود داشتن تضمین‌ها برای اجرای شروطی است که توسط جنبش تعیین شده است.

جنبش حماس روز پنجشنبه پیشنهاد جدیدی را درباره پایان دادن به جنگ غزه به میانجیگران تحویل داده است‌.

طبق این پیشنهاد حماس، مرحله اول آتش‌بس ۶ هفته خواهد بود و طی آن ۳۵ اسیر صهیونیستیِ زن، بیمار و سالخورده در ازای آزادی ۳۵۰ اسیر فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی آزاد می‌شوند.

حماس همچنین حداقل پنج سرباز زن را در ازای ۵۰ زندانی فلسطینی آزاد خواهد کرد که برخی از آنها در حال سپری کردن محکومیت های طولانی مدت خود به اتهامات تروریستی هستند.

بر اساس این پیشنهاد، در مرحله دوم، دو طرف آتش‌بس دائمی اعلام می‌کنند و حماس در ازای آزادی تعداد بیشتر اسرای فلسطینی، سربازان صهیونیستی باقی مانده را آزاد می‌کند.

در مرحله سوم جنبش حماس در ازای لغو محاصره غزه و اجازه بازسازی نوار غزه، اجسادی صهیونیست‌هایی را که در اختیار دارد، تحویل رژیم صهیونیستی می‌دهد.

جنبش حماس دستیابی به توافق آتش‌بس را به توقف دائمی تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه، عقب نشینی کامل از نوار غزه، رفع آثار تجاوز و بازگشت آوارگان مشروط کرده است.

عبدالهادی ادامه داد دشمن مثل همیشه فریب می‌دهد، به تعویق می‌اندازد و انعطاف‌پذیری حماس را دور می‌زند اما اکنون توپ امروز در زمین اشغالگران و در زمین واشنگتن است. تداوم و گسترش جنگ به نفع «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی است زیرا توقف جنگ به معنای محاکمه و زندانی کردن او است.

وی در واکنش به سیاست دوگانه آمریکا در قبال مردم غزه هم گفت واشنگتن از انتقال کمک‌های انسانی به غزه دم می‌زند اما در عین حال برای توقف جنگ غزه هیچ فشاری به رژیم صهیونیستی نمی‌آورد.

نماینده حماس در لبنان درباره تصمیم رژیم صهیونیستی برای حمله زمینی به رفح هم تصریح کرد تمامی اقدامات اشغالگر اعم از نسل‌کشی و تهدید به یورش به رفح برای اعمال فشار بر مقاومت است تا سقف مطالبات خود را در مذاکرات آتش‌بس کوتاه کند.

وی خاطرنشان کرد واقعیت ثابت کرده است که میدان نبرد تعیین کننده خصوصیات مرحله بعدی است و کمیته‌هایی از جناح‌ها برای مدیریت اوضاع غزه تشکیل شده است.

رژیم صهیونیستی در صد و شصت و دومین روز از جنگ نسل کشی به بمباران مناطق مختلف نوار غزه ادامه می‌دهد و ده‌ها شهید و مجروح برجای گذاشت.

وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد تعداد قربانیان تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه از آغاز جنگ در هفت اکتبر به ۳۱ هزار و ۵۵۳ شهید و ۷۳ هزار و ۵۴۶ مجروح رسیده است.

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/92605کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب