درحال بارگذاری

گروه: فرهنگ / حوزه قرآن و فعالیت های دینی/ایران شناسه: ۹۰۸۸۰۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳ : ۲۳ بازدید: ۳۳۵دیدگاه: ۰

مبعوث اکبر "ص"

مبعوث اکبر سلام بر توای مبعوث اکبر ، بعثتت مبارک باد. درخشان ترین ستاره در کائنات عالم وجود، پرنورترین چراغ نورافشان راه بشریت، گرانبهاترین گوهر صدف هستی.

پايگاه خبري تحليلي «نيک رو»، سلام بر توای مبعوث اکبر ، بعثتت مبارک باد.
 درخشان ترین ستاره در کائنات عالم وجود، پرنورترین چراغ نورافشان راه بشریت،
_گرانبهاترین گوهر صدف هستی،
بعثت فرخنده تو، انفجار عظیم و شگفتی بود،انفجار در زمان و مکان، انفجار در نور و سرور، انفجار در عشق و شور، که آتش بیداد ظلم و فساد و تباهی را بسوخت.
_ای رسول روشنی و بیداری، که نامت مظهر عظمت و شکوه است و با افتخار و شرف ابدی در جریده عالم ثبت،چرا که همه عمر شریف خویش را در بشر دوستی و در راه سعادت توده های بشری صرف نمودی.
_ای شیفته و شیدای آزادی و آزادگی و رهایی بشر از هر گونه قید و بند، جز بندگی خداوند تبارک و تعالی.
 _ای آن که وجود نازنینت همواره با خیرو برکت و لطف و رأفت، سلامت و هدایت قرین بوده است.
_ای یگانه تاریخ، هنگامی که تو آمدی، جهان غرق در ظلمت و تاریکی بود،
 و انبوه خلق های ستم دیده در وحشت و اضطرارب، نه آرامش و آسایش ،بودند.
_ای صاحب برترین مکتب، کدام مکتب فکری و فلسفی را می توان پیدا کرد، که مانند مکتب تو، توانسته به سّر ضمائر افراد چنگ بیندازد؟
_من در عجبم که چگونه می توان پذیرفت؟ که در هیچ دوره ای مانند عصر جدید ،درباره عدالت و آزادی ، صلح و صفا، احسان و خدمت سخن گفته نشده است ،و در هیچ عصری  هم مانند این عصر بر ضد این امور عمل نشده است!
_نفرین بر کسانی که در عصر انفجار علم و اطلاعات و تکنولوژی ،کامپیوتر و ماهواره، موشک و تسخیر فضا و دست آوردهای عظیم صنعتی ، می انگارند که موجودات بسیار با هوش   و زیرکی هستند و هیچ چیز را تا با علم و عقل و حس و تجربه و آزمایش و تکرار نیازموده و تصویر روشن و قابل لمسی نداشته باشند ،باور نمی کنند و از اعتقاد کورکورانه پرهیز می کنند، پس چگونه آن علم و اطلاعات و امکانات به آن ها کمک نکرد تا چهره ی زیبا و دلربای  دین تو را با چشم سر و چشم دل ببینندو با علم و عقل و حس و تجربه بررسی کنند؟
_برخی می پندارند که "دنیای غرب" با تمام ادعاهایش ، تصور و تصویر روشنی از تو و دین تو و کتاب تو ندارد و مشتی خرافات و اطلاعات غلط را به غلط «دین خاتم» پنداشته اند ، و به جای نگاه در آئینه ، به پشت آن نگاه کرده اند. پر واضح است که در این صورت حاصل و نتیجه چه خواهد بود؟
_ برخی می پندارند که «پیام اسلام»، که همان اتحاد جهانی همه مردم زیر  چتر یک "خدای واحد" آفریننده باشند، به درستی با جزئیات و ظرایفش به گوش «دنیای غرب» نرسیده است و از این بینش جهان شمول قرآن غافلند، که «مسلماً، کسانی که ایمان دارند، یهودی، مسیحی و هر کس که به خدا و روز آخر ایمان دارد و زندگی پرهیزکارانه در پیش گیرد، پاداش خود را از جانب پروردگار خود دریافت خواهد کرد، ایشان نه از چیزی بترسند و نه اندوهگین خواهند شد».
_و غافلند از این که: اسلام از ریشه سلم به معنای صلح، خلوص، تسلیم و اطاعت است ، و مسلمان کسی است که تنها تسلیم کامل اراده خداوند است و در نگاه او، نوح، ابراهیم، موسی، عیسی و محمد"ص"  و تمام رسولان و پیروان حقیقی آن ها مسلمان بودند و اولین پیام و دستور تورات و انجیل و قران اختصاص کامل پرستش به خدای واحد بوده و نزد خدا فقط همین پذیرفته می شود ولاغير .
_و غافلند از این که اسلام مسیحیت نیست هر چند اسلام غرامت اشتباهات کلیسا در دوره رنسانس در برابر علم و تمدن را می دهد، اسلام تنها دینی است که توانسته خود بنیانگذار یک تمدن همه جانبه بشود.
_آری، پیامبر گرانقدر اسلام "ص"، دارای صفات کامل پیامبران سلف بود،
صفای آدم ، رقت نوح، خلت ابراهیم، لسان صدق اسماعیل، جمال یوسف، بشارت یعقوب، صوت داود، زهد یحیی، کرامت عیسی.
_آری، هر چه پیامبری داشت ، خداوند بر تر و بالاتر آن را به حبیبش محمد "ص "عنایت و افاضه فرموده است . به هر چه خوب تر اندر جهان نظر کردم، که گویمش به تو ماند  تو خوب تر ز آنی ، نام احمد نام جمله انبیاست، چون که صد آید نود هم پیش ماست.
بعثتت مبارک مبعوث اکبر.!

علی جوادی
مدرس دانشگاه‌هاي استان البرز

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/90880کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب