درحال بارگذاری

گروه: سیاست/ایران شناسه: ۷۷۶۷۲۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۵۳ : ۲۰ دیدگاه: ۰

شروط انتخابات آزاد

شروط انتخابات آزاد امسال سال انتخابات است. رقباي ما از نگاه مردم و نخبگان، گرفتار بحران گفتماني ، انديشگي و بي‌آیندگي هستند. داوري جامعه نسبت به آنها در طول سال‌هايي كه مسئوليت پذيرفتند، ناكارآمدي، ناكاربلدي و برباددادن تجربيات مفيد انقلابي است.

پايگاه خبري تحليلي «نيک رو»، امسال سال انتخابات است. رقباي ما از نگاه مردم و نخبگان، گرفتار بحران گفتماني ، انديشگي و بي‌آیندگي هستند. داوري جامعه نسبت به آنها در طول سال‌هايي كه مسئوليت پذيرفتند، ناكارآمدي، ناكاربلدي و برباددادن تجربيات مفيد انقلابي است.
آنها گرفتار بحران مشروعيت و مقبوليت هستند.
آنها اين ناكارآمدي و بحران‌هايي كه در آن دچار هستند مي‌خواهند به حساب نقد جمهوريت و اسلاميت نظام فاكتور كنند.
براي توجيه اين بحران‌ها نظارت استصوابي ، رفراندوم ، آزادي ، حجاب اختياري و ... را بهانه كرده‌اند، حيات خود را در آفرينش و خلق دوقطبي‌سازي‌هاي كاذب مي‌دانند. ورود به اين عرصه بخشي از جنگ رواني دشمن است . فضاي انتخابات را بايد به سمت و سوي رقابت سالم براساس نيازهاي اساسي مردم به‌ويژه حل مشكلات اقتصادي كشور برد. اين فضا امنيت، سلامت و مشاركت گسترده مردم در انتخابات را تضمين مي‌كند.
اگر بخواهيم انتخابات آزاد و سالمي داشته باشيم نكات زير را بايد در بازخواني جنگ‌شناختي رعايت كنيم تا دشمن نتواند به به سوزن‌باني قبل ، حين و بعد انتخابات بپردازد.
1- نبايد در انتخابات «ضريب‌دهنده» و «تقويت‌كننده» اخبار دشمن باشيم اگر به اين دام بيفتيم حلقه‌هاي «هم‌رساني‌كننده» ضربات دشمن را تكميل مي‌كنيم.
اخبار فاسقان در سپهر سياست نياز به تبيين ، روشنگري و راستي‌آزمايي دارد بي‌حساب و كتاب اين اخبار را در فضاي حقيقي و مجازي نشر ندهيم.
مختصات دقيق ميدان را بايد شناسايي و از شهوت ديدن و ديده شدن پرهيز كرد.
2- با هوشمندي نبايد اجازه داد كساني كه بدهكار مردم و ملت بودند در مسند طلب‌كاري بنشينند و باب روضه‌خواني درباره مصائبي كه خود پديده آورده‌اند را باز كنند.
عده‌اي مأمورند نگذارند بازار سياست ، اقتصاد و فرهنگ به ثبات و آرامش برسد چون اين ‌ثبات ، ‌بازي آن‌ها را به هم مي‌زند.آنها مأمورند هر روز يك فيل هوا كنند!
از كناره و كرانه سخن با اين جماعت بايد ضمن روشنگري هوشمندانه دوري جست.
3- گوش و هوش و حواسمان از قرارگاه مركزي انقلاب اگر منحرف شود، در دام كساني خواهيم افتاد كه سال‌هاست خواب براندازي و سرنگوني نظام مقدس جمهوري اسلامي را مي‌بينند.
اميد به آینده‌اي روشن ، با وحدت ملي و انسجام اسلامي امكان‌پذير است.
نبايد به دشمن اجازه داد «اميد» و «اعتماد» را در جامعه كم‌رنگ و بساط «دروغ»، «تهمت» ، «غيبت»، «فريب» و ... را پهن كند.
دشمن امروز مشغول كوچك‌نمايي كارهاي بزرگ انقلاب و بزرگ‌نمايي مشكلاتي كه خود در ستيز با انقلاب پديد آورده ، است.
4- يكي از مهمترين و اساسي‌ترين كار دشمن در جنگ شناختي ، مشروعيت بخشيدن به «حجيّت ظن» درحوزه سياست و داوري در مورد كارآمدي و ناكارآمدي سياستمداران است. دشمن اجازه نمي‌دهد انسان در معرض اخبار يقيني قرار گيرد. توليد محتواي ارتش رسانه‌اي آمريكا در سبد «حجيّت ظن» ارائه مي‌شود. اين توليد اخلاق، سياست و فرهنگ انساني جامعه را به انهدام مي‌كشاند.
5- حق بگوييم و از حق امام، انقلاب ، اسلام و شهدا شجاعانه دفاع كنيم. تيري كه از كمان حق بجهد ،هيچ سپري و جوشني نمي‌تواند مانع از اصابت آن به هدف بشود. اجازه ميدان‌داري دشمن در مديريت اذهان خود و ديگران را ندهيم.
آمريكايي‌ها عصر كنوني را عصر خشونت و هرزگي ، عصر چپاول، عصر خرافه و علم مدرن ، عصر فقر و حقارت ، عصر فرار از مرگ و انكار معاد مي‌دانند. انقلاب اسلامي و بسط قدرت آن در منطقه و جهان، سند زنده پايان چنين عصري است.
علت اصلي محبوبيت انقلاب ، امام و اشتياق ملت‌هاي جهان به اسلام و نفوذ روزافزون انقلاب اسلامي در نگاه هوشمندانه مردم جهان همين است. اين سند تاريخي را هيچ قدرتي نمي‌تواند ابطال كند.
6- انتخابات وقتي آزاد است كه فارغ از مداخله بيگانگان به‌ويژه آمريكا باشد. اگر هر ضلع از اضلاع رقابت به گونه‌اي عمل كند كه نشان دهد منافع ملت را نمايندگي نمي‌كند و تنها منافع دشمن را نمايندگي مي‌كند مشروعيت حضور در رقابت‌هاي انتخاباتي را نخواهد داشت.

محمدكاظم انبارلويي

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/77672کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب