درحال بارگذاری

گروه: بین الملل / حوزه تحلیل بین الملل/ایران شناسه: ۵۳۵۸۳۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷ : ۱۲ بازدید: ۲۰۷۱دیدگاه: ۰

محمد بن سلمان بازنده قمار سیاسی خود!

محمد بن سلمان  بازنده قمار سیاسی خود! وزارت کشور عربستان‌سعودی روز شنبه 21 اسفند ماه سال جاری در نهایت گستاخی و بی شرمی تمام خبر اعدام 81 نفر را اعلام نمود. در این جنایت هولناک که به طور قطع و یقین به دستور محمد بن‌سلمان و حکومت عربستان صورت گرفته است.

پايگاه خبري تحليلي «نيک رو»، وزارت کشور عربستان‌سعودی روز شنبه 21 اسفند ماه سال جاری در نهایت گستاخی و بی شرمی تمام خبر اعدام 81 نفر را اعلام نمود. در این جنایت هولناک که به طور قطع و یقین به دستور محمد بن‌سلمان و حکومت عربستان صورت گرفته است؛ 74 تن از شهروندان اهل سنت و شیعه عربستانی و همچنین هفت نفر از شهروندان یمنی از جمله دو اسیر اعدام شده که از میان اعدام شدگان 41 تن جزء شیعیان منطقه الاحسا و قطیف در شرق عربستان بوده اند.[1]
این جنایت کم سابقه نشان از حماقت حکمرانی محمدبن سلمان در عربستان دارد که او را با توجه به اقدامات چند ساله اخیرش از جنگ در یمن گرفته تا سرکوب مخالفان (چه خواص و چه سیاسیون)، قتل جمال خاشقجی روزنامه‌نگار مخالف حکومت، دین ستیزی آشکارش با احکام شرعی دین مبین اسلام، اهانت به حجاب و عفاف زنان مسلمان، توجه به فرهنگ منحط غرب و ترویج آن، آزاد سازی محدودیت­‌های شرعی و ایجاد اختناق و خفقان اجتماعی؛ بیش از هر زمان منفور و مغضوب مردم عربستان و افکارجهانی نموده است.

محمدبن سلمان آمده بود تا عربستان را کاملا غربی نماید و سبک زندگی مردمش را تغییر دهد تا با نوکری و تقلید از غرب  از این رهگذر ژاندارم منطقه و عزیز آمریکا گردد و عقده‌های گذشته سیاسی خود را درمان و فراموش نماید اما اکنون در باتلاقی گرفتار آمده است که دستش برای دنیا رو گشته و نمی‌تواند منکر خباثت‌هایش نسبت به مردم عربستان و جهان اسلام گردد.      
محمد بن سلمان در مدیریت صحنه سیاسی عربستان شکست خورده و در این صحنه دیگر جایی ندارد و هرگز قادر نخواهد بود با سرکوب، جنایت، قتل و ترور به بازسازی چهره منفور خود بپردازد. محمدبن سلمان هرچقدر در عرصه سیاسی عربستان باقی بماند حکم مرده‌ای را خواهد داشت که در باتلاق اعمال خود گرفتار آمده و چاره‌ای ندارد برای ماندن و  برای ادامه حیاتش به هرچیز و هرکس متوسل شود خواه آن وسیله آمریکا و قدرت‌های جهانی باشند خواه برقراری ارتباط وقیحانه با رژیم غاصب جعلی کودک کش صهیونیستی؛ لذا از روزی که اقدامات محمدبن سلمان با اصول اخلاقی و انسانی و آرمانی مبانی حکمرانی سیاسی و دینی زاویه پیدا کرد و با کودتای سیاسی در رأس هرم قدرت فاسد قبیله‌ای عربستان قرار گرفت، این روزها برای او قابل پیش بینی بود و باید می‌دانست برای ماندن براریکه قدرت نمی‌تواند نه به آمریکاییان تکیه داشته باشد و نه با برقراری ارتباط با صهیونیسم جهانی در میان اعراب بزرگی کند و حکم آخر را صادر کند.
 

محمدبن سلمان در این قمار سراسر پر اشتباه و پر خطای راهبردی؛ بازنده اصلی این میدان گشته و باید از یک سو تاوان و غرامت آن را بپردازد و از سوی دیگر هزینه‌های سنگینی که بر دوش مردم عربستان و مردم منطقه تحمیل نموده است بپردازد. او صلح، ثبات، امنیت خاورمیانه را با تجاوز و قتل و آدم کشی و تربیت تروریست‌ها و استخدام گروه‌های تروریستی به خطر انداخته و این منطقه را با آشوب و وحشت مواجه کرده است و لذا باید او را بدون اغماض و گذشت محاکمه، مجازات و قصاص نمود. دست او به خون بی گناهان بسیاری آلوده و آغشته است و باید پاسخگوی اقدامات گستاخانه و شرم آور خویش در تمام ایام حکمرانی خود باشد و به خاطر تجاوز به حریم انسانیت و فساد بر روی زمین به مکافات و عقوبت تن در دهد.
محمد بن سلمان تمام شده است او دیگر در دنیای سیاست زنده نیست و تنها مرده متحرکی است که با تنفس مصنوعی حیات نباتی خود را ادامه می‌دهد و به طور قطع این تنفس مصنوعی قطع خواهد شد و این جرثومه پلید حیاتش خاتمه خواهد یافت تا قدرت طلبان مست قدرت در عرصه سیاست بدانند او در اطاعت از آمریکا و رژیم منحوس جعلی اسرائیل، قربانی امیال و آرزوهای خیره سرانه خود شد تا عبرتی بر سایرین از جنس خود باشد.  
 

در هر صورت سقوط بن‌سلمان این ولیعهد تازه به دوران رسیده سعودی حتمی است و کارنامه ننگین آدم کشی، قتل، ترور، تجاوز و جنگ او می‌گوید زندگی سیاسی او تمام شده و اگر خود اصرار برماندن نماید این آمریکا است که با او چون مهره‌ای سوخته برخورد خواهد کرد و در صورت لزوم حذف فیزیکی را در دستور کار خود قرار خواهد داد و یا او را وجه المصالحه سیاست‌های خود می‌نماید تا غائله محمدبن سلمان به زعم  آن‌ها ختم بخیر گردد و از گردنه قدرت سیاسی عربستان و منطقه حذف و کنار گذاشته شود.     
اگرچه اقدام مقامات عربستان سعودی در اعدام ۸۱ مسلمان بی‌گناه معترض آن هم به صورت دسته جمعی با دلایل واهی و توجیهات سیاسی و فرقه‌ای صورت گرفته است اما باید بدانیم این جنایت قرون وسطی در حقیقت نقض آشکار قوانین اسلامی و احکام عادلانه قضایی است.
 

با توجه به آن چه در جنگ روسیه علیه اوکراین می‌گذرد و مجامع بین‌المللی تحت تأثیر استکبار غرب آن را محکوم کرده‌اند اما سکوت این مجامع و سازمان‌های حقوق بشر در قبال جنایت اعدام زندانیان و افراد بی گناه در عربستان و همچنین تجاوز 7ساله عربستان به کشور یمن که حاکی از دوگانگی و ریاکاری آنان است خنده دار و دردناک بوده و آن را باید اهانت آمیز تلقی و محکوم نمود و بر این تبعیض ناروای اروپایی – آمریکایی که دموکراسی را به یدک می‌کشند و بر آن می‌بالند گریست و فاتحه آن را خواند.
جای بسی تأسف که کشورهای مسلمان عربی و سازمان کنفرانس اسلامی هم در این خصوص نه بیانیه داده و نه محکوم نموده‌اند! بلاشک این جنایات از سوی آمریکا و صهیونیسم جهانی طراحی و مجری آن عنصر خود فروخته‌ای چون محمدبن سلمان می‌باشد و تقاص آن را بزودی پس خواهد داد چرا که خون ریخته شده مظلوم و بی گناه هدر نمی‌شود و خون انتقام خودش را از مسبب و مسببان آن خواهد گرفت و محمدبن سلمان دیری نخواهد پایید که به قهر و خشم الهی در خون خود خواهد غلتید و وجود نحسش راهی جهنم خواهد شد.      
 

 دکتر اسدالله افشار


پی‌نوشت:

[1] - آخرین بار که ریاض تعداد زیادی از شیعیان را اعدام کرد مربوط به اردیبهشت سال 1398 بود که در آن دوره از ۳۷ نفر اعدم‌شده 32 نفر شیعه بودند.
 

 دکتر اسدالله افشار

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/53583کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب