درحال بارگذاری

گروه: فرهنگ / حوزه قرآن و فعالیت های دینی/ایران شناسه: ۴۷۳۳۸۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱ : ۰۶ بازدید: ۶۴۰دیدگاه: ۰

علی (ع) جان جانان است!

علی (ع) جان جانان است! اگر کسی بخواهد آدرس امام علی(ع) را بررسی کند که او کجاست باید بر حرم امن قلب پیغمبر خدا راه پیدا کند. امام علی وجود مبارکش در درون کعبه به‌دنیا آمده که این یک کار جسمی است اما جان علی در جان پیغمبر قرار دارد این نه تنها در آیه مباهله تصریح شده است که پیامبر خدا فرمود؛ انفسنا و انفسکم . علی به‌منزله نفس (جان) ماست.

پايگاه خبري تحليلي «نيک رو»، اگر کسی بخواهد آدرس امام علی(ع) را بررسی کند که او کجاست باید بر حرم امن قلب پیغمبر خدا راه پیدا کند.
امام علی وجود مبارکش در درون کعبه به‌دنیا آمده که این یک کار جسمی است اما جان علی در جان پیغمبر قرار دارد این نه تنها در آیه مباهله تصریح شده است که پیامبر خدا فرمود؛ انفسنا و انفسکم . علی به‌منزله نفس (جان) ماست.
امام خودش نیز در خطبه قاصعه می‌فرماید:
انی اری نورالوحی والرساله واشمُّ ریح النبوه.
من بوی وحی را می‌شنوم بوی وحی و رسالت را می‌بینم، بوی نبوت را استشمام می‌کنم.
چنانچه پیامبر خدا خطاب به آن بزرگوار می‌فرماید: یا علی انک تسمع ما اسمع وتری ما اری.
ای علی هر چه را من می بینم تو می‌بینی، هر چه را من می‌شنوم تو می‌شنوی.
ولیکن اگر کسی در درون دل پیامبر خدا نباشد چگونه حرف فرشته را می‌شنود و چگونه بوی نبوت را استشمام می‌کند و چگونه آنچه راکه پیغمبر می‌بیند او نیز می‌بیند.
آری از خطبه قاصعه استنباط می‌شود که علی در درون جان جانان قرار دارد و چون هر پیغمبری همتای کتاب خودش است. علی هم چون جان پیغمبر است همتای قرآن کریم می‌باشد.
پیشاپیش سالگشت خجسته مولود مبارکه مولای متقیان را که به احترام پدر، به‌نام روز پدر نامیده شده بر همه پدران علی‌الخصوص بر پدران مو سپید عصا به دست، تبریک و تهنیت عرض نموده امیدوارم جهان بشری بالاخص مدعیان پیروان آن حضرت از کلام گهرسنگ آن امام همام برای نجات انسان‌ها از مظلمه و ظلم و ستم و ایجاد عدالت اجتماعی استفاده سرشاری بکنند هر چند علی دست بسته بدون یار و یاور با مشکلات می‌جنگید ولی کلام او چون شمشیر، از بین برنده هر ظلم و ستم است.
السلام علیک یا علی بن ابیطالب(ع)

ابراهیم صدوقی

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/47338کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب