درحال بارگذاری

گروه: سیاست/ایران شناسه: ۹۲۶۱۳۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۴ : ۱۱ دیدگاه: ۰

کارشناس مسائل منطقه:

توافق ایران و عربستان حضور رژیم صهیونیستی در کشورهای حوزه خلیج فارس را کمرنگ‌ کرد

توافق ایران و عربستان حضور رژیم صهیونیستی در کشورهای حوزه خلیج فارس را کمرنگ‌ کرد هانی‌زاده با بیان اینکه «توافقنامه پکن میان ایران و عربستان» به تغییر برخی موازنه‌های سیاسی و امنیتی به سود کشورهای محور مقاومت منجر شد، گفت: این توافقنامه روند مذاکرات پشت پرده میان ریاض و تل‌آویو را متوقف کرد و در نتیجه حضور امنیتی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی در کشورهای عرب حوزه خلیج فارس کمرنگ‌تر شده است.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو» به نقل از ایرنا، حسن هانی‌زاده کارشناس مسائل بین‌الملل در خصوص دستاوردهای دستگاه دیپلماسی دولت سیزدهم با توجه به رویکرد همسایه محوری در راستای افزایش تعامل همه جانبه با کشورهای همسایه، اظهارداشت: یکی از موثرترین اقدامات دولت سیزدهم در حوزه سیاسی، نظامی و فرهنگی ایجاد اعتماد دوجانبه و چند جانبه میان ایران با کشورهای منطقه است.

وی با بیان اینکه «توافقنامه پکن میان ایران و عربستان» به تغییر برخی موازنه‌های سیاسی و امنیتی به سود کشورهای محور مقاومت منجر شد، گفت: این توافقنامه روند مذاکرات پشت پرده میان ریاض و تل‌آویو را متوقف کرد و در نتیجه حضور امنیتی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی در کشورهای عرب حوزه خلیج فارس کمرنگ‌تر شده است.

این کارشناس مسائل بین‌الملل افزود: بهبود مناسبات تهران و ریاض فضای تعامل دلپذیرتری میان ایران با کشورهای منطقه به وجود آورد، کاهش تنش‌ها میان ایران و عربستان تاثیر مثبتی بر امنیت منطقه از جمله در یمن، عراق، سوریه و لبنان داشت چرا که دولت عربستان به این نتیجه رسیده که ادامه اختلافات با ایران هزینه‌های سیاسی و مالی سنگینی را برای ریاض و کشورهای منطقه به همراه دارد.

هانی زاده بیان داشت: عربستان سعودی «برای عملیاتی کردن طرح ۲۰۳۰ محمد بن سلمان ولیعهد این کشور به یک بستر آرام و با ثبات نیاز دارد» و این تلقی موجب شد که تعامل ایران با سایر کشورهای عضو همکاری خلیج فارس در زمینه‌های اقتصادی امنیتی و سیاسی مورد استقبال قرار بگیرد.

وی ادامه داد: نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در کشورهای مختلف جهان می‌توانند نقش تاثیرگذار و مهمی در شناساندن ظرفیت‌های تجاری، اقتصادی و گردشگری ایران در کشورهای محل ماموریت خود ایفا کنند.

این کارشناس مسائل بین‌الملل عنوان کرد: ایران به لحاظ تولید کالاهای با کیفیت در حوزه‌های صنعتی، کشاورزی، پزشکی و نانو تکنولوژی ظرفیت‌های بالایی دارد، اما متاسفانه از این ظرفیت‌ها در بازارهای جهانی به خوبی استفاده نمی‌شود که این نشان از ضعف ما در بازاریابی کالاهای ایرانی در خارج از کشور دارد.

هانی زاده بیان داشت: انتظار می‌رود که نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران به ویژه رایزنان فرهنگی و اقتصادی بتوانند با برنامه‌ریزی‌های عملیاتی و تشکیل نمایشگاه‌های مرتبط با صنایع و تولیدات داخلی ایران، کالاهای تولیدی ایران را به جهانیان معرفی کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از سوی دیگر «ایجاد زیرساخت‌های مناسب جهت جذب گردشگران خارجی» می‌تواند کمک زیادی به آشنایی مردم کشورهای مختلف جهان با جاذبه‌های توریستی ایران ایجاد کند و از رهگذر ورود گردشگران خارجی به ایران و بازدید از آثار باستانی، ارزآوری برای کشور حاصل شده و همچنین ظرفیت‌های ایران را به کشورهای خودشان منتقل کنند.

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/92613کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب