درحال بارگذاری

گروه: بین الملل / حوزه آمریکا اروپا/بین الملل/ایران شناسه: ۸۶۲۲۶۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۵۷ : ۱۸ دیدگاه: ۰

وزیر دفاع آمریکا:

حمله زمینی اسرائیل به غزه بسیار دشوار خواهد بود

حمله زمینی اسرائیل به غزه بسیار دشوار خواهد بود وزیر دفاع آمریکا با توصیف آمادگی حماس برای حمله زمینی رژیم صهیونیستی به نوار غزه و تجربه خود در نبرد با داعش، تاکید کرد: این حمله به دلیل شبکه زیرزمینی تونل‌هایی که حماس در طول زمان ساخته است، ممکن است بسیار دشوارتر باشد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو» به نقل از ایرنا، لوید آستین روز یکشنبه در گفت‌وگو با شبکه ای‌بی‌سی نیوز آمریکا به تحولات منطقه و تجربه خود در جنگ با داعش در موصل عراق اشاره و اضافه کرد: پیش از هرچیز باید بگویم که جنگ شهری برای اسرائیلی‌ها به دلیل تونل‌های حماس و این واقعیت که آنها زمان زیادی برای آماده شدن برای جنگ داشته‌اند، دشوارتر خواهد بود.

وزیر دفاع آمریکا با بیان اینکه در صورت حمله زمینی اسرائیل به نوار غزه، ممکن است ماه‌ها جنگ طول بکشد، تاکید کرد: تصور می‌کنم که شما شاهد مبارزه‌ای خواهید بود که با تعداد زیادی بمب‌های دست‌ساز، تله‌های انفجاری زیاد و فقط یک فعالیت واقعاً کوبنده مشخص می‌شود.

آستین مدعی شد که از نیروهای اسرائیلی خواسته است در صورت جنگ زمینی تمام تدابیر لازم برای محافظت از غیرنظامیان را پیش‌بینی کنند.

وزیر دفاع آمریکا در پاسخ به سوالی درباره حملات موشکی احتمالی حزب الله لبنان به مواضع رژیم صهیونیستی گفت: تنها چیزی که می‌توانیم روی آن تمرکز کنیم کمک های امنیتی نظامی به اسرائیل است. ما هر روز با مقام‌های اسرائیل در تماس هستیم و سعی می‌کنیم امنیت آنها را افزایش دهیم.

گردان‌های شهید عزالدین قسام در بیانیه‌ای اعلام کرد که امروز (یکشنبه) یک نیروی زرهی صهیونیستی چند متر از دیوار مرزی در شرق خان یونس عبور کرد و وارد نوار غزه شد اما در کمین نیروهای قسام گرفتار شد.

در ادامه بیانیه القسام آمده است که مجاهدان شاخه نظامی حماس به سرعت نیروی نفوذی دشمن را محاصره و ۲ بولدزر و یک تانک آن را نابود کرده و نیروهای صهیونیستی را مجبور به عقب نشینی از منطقه و بازگشت به آن سوی دیوار مرزی کردند.

گردان‌های قسام تاکید کرد که مجاهدان این گردان‌ها هم به سلامت به پایگاه‌های خود بازگشتند.

دشمن صهیونیستی هم اعتراف کرد که گروهی از نیروهای زرهی ارتش این رژیم در شرق خان یونس در کمین مبارزان قسام گرفتار شده و تلفات سنگینی به آن‌ها وارد شده است.

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که وضعیت جسمانی دست کم یکی از زخمی‌ها، وخیم است.

وزارت بهداشت فلسطین روز یکشنبه ۳۰ مهر اعلام کرد که در جریان حملات ارتش رژیم صهیونیستی از شب گذشته تا صبح امروز به منطقه مرکزی نوار غزه، بیش از ۱۱۰ شهروند فلسطینی شهید شده اند.

این وزارتخانه شمار شهدای حملات نظامیان صهیونیستی به این منطقه را تاظهر امروز چهار هزار و ۳۸۵ و شمار زخمی ها را ۱۳ هزار و ۵۶۱ نفر اعلام کرده است.

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/86226کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب