درحال بارگذاری

گروه: بین الملل/بین الملل/ایران شناسه: ۸۰۲۷۴۷ تیر ۱۴۰۲ - ۴۵ : ۱۳ دیدگاه: ۰

مقام یمنی:

جلوی سرقت نفت یمن از سوی آمریکا، انگلیس و فرانسه را گرفتیم

جلوی سرقت نفت یمن از سوی آمریکا، انگلیس و فرانسه را گرفتیم معاون وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن به بیانیه سفرای فرانسه، انگلیس و آمریکا واکنش داد و تاکید کرد که برخلاف ادعای مطرح شده در این بیانیه، دولت نجات ملی یمن مانع صادرات نفت نشده بلکه مانع سرقت آن شده است .

معاون وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن به بیانیه سفرای فرانسه، انگلیس و آمریکا واکنش داد و تاکید کرد که برخلاف ادعای مطرح شده در این بیانیه، دولت نجات ملی یمن مانع صادرات نفت نشده بلکه مانع سرقت آن شده است و صدور چنین بیانیه ای تنها نشان دهنده ناراحتی شخصی واشنگتن، پاریس و لندن است زیرا دولت نجات ملی جلوی سرقت نفت یمن از سوی آنها را گرفته است.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو» به نقل از ایرنا، حسین العزی، معاون وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن در واکنش به بیانیه سفرای فرانسه، انگلیس و آمریکا علیه دولت نجات ملی یمن در صفحه توییتر خود نوشت: سفرای این سه کشور به گفته خودشان از این مساله ناراحت هستند که صنعا مانع صادرات نفت و گاز می شود اما ما در حقیقت تنها مانع سرقت این منابع ملی می شویم.

وی افزود که اگر مکانیزمی ایجاد شود که عائدی این منابع به سود مردم عزیز یمن را تضمین کند، فورا اجازه صادرات را خواهیم داد.

العزی خاطرنشان کرد که بیانیه سفرای فرانسه، انگلیس و آمریکا یک امر ضروری نیست بلکه تنها نشان دهنده ناراحتی شخصی آنان است زیرا سهم آن ها از سرقت که به آن عادت کرده اند، متوقف شده است.

بر اساس این گزارش، سفرای فرانسه، انگلیس و آمریکا روز گذشته(سه شنبه) در بیانیه ای مدعی شدند که دولت صنعا با تداوم ممانعت از صادرات نفت از یمن، بحران انسانی در این کشور را گسترده تر می کنند.

پیش از این «مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن گفت که آمریکا مانع از هرگونه برقراری صلح در یمن است.

المشاط اظهار کرد که تنها زمانی آمریکا مانع از برقراری صلح نمی‌شود که براساس برنامه‌هایش باشد.

وی افزود: تمام اقداماتی که در استان‌های اشغال شده یمن صورت می‌گیرد، در راستای توطئه اشغالگران آمریکایی برای مشروعیت دادن به حضور خود در یمن وتحمیل سیاست‌هایشان انجام می‌گیرد.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن به اشغالگران هشدار داد: ما هرگز از [اهداف] خود پا پس نخواهیم کشید و درباره حفظ حاکمیت کامل کشور چه در عرصه دریایی، زمینی یا هوایی معامله نخواهیم کرد.

در میانه انتقاد دولت صنعا از مشکل‌آفرینی آمریکا در روند صلح یمن وزارت امور خارجه آمریکا ۲۴ خردادماه اعلام کرد که فرستاده ویژه‌اش در امور یمن را راهی عربستان کرد.

شورای عالی سیاسی یمن ۲۳ خردادماه نیز اعلام کرد: مردم یمن با آگاهی و بصیرت خود، امروزه متوجه شدند آمریکا همانطور که در خط مقدم تجاوز به یمن قرار داشت، امروز برای ادامه تجاوزات و تشدید محاصره سخت تلاش می‌کند و تمام اقداماتی که در استان‌های اشغالی در حال انجام است در چارچوب توطئه‌های رژیم اشغالگر آمریکایی برای مشروعیت بخشیدن به حضور خود در آن مناطق و تحمیل سیاست‌های خود است.

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/80274کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب