درحال بارگذاری

گروه: فرهنگ/ایران شناسه: ۷۶۹۲۸۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۴۳ : ۱۱ دیدگاه: ۰

حداد عادل با مهر مطرح کرد؛

دوقطبی سازی جامعه در امر حجاب، از نقشه‌های دشمن است

دوقطبی سازی جامعه در امر حجاب، از نقشه‌های دشمن است عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، حجاب را امری اسلامی دانست و گفت: یکی از نقشه‌های دشمن این است که جامعه ما را در قضیه حجاب دوقطبی کند تا عده‌ای به جان عده‌ای دیگر بیفتد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو» به نقل از مهر، غلامعلی حدادعادل عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص حجاب گفت: مقام معظم رهبری، کلام حکیمانه کوتاهی در خصوص حجاب فرمودند که ما باید برنامه‌های‌مان الهام گرفته از آن کلام باشد؛ ایشان فرمودند دشمن برای بی حجابی در ایران برنامه دارد و ما هم برای مقابله با دشمن و دفاع از حجاب باید برنامه داشته باشیم. یعنی باید تدبیر کنیم و با اعتقاد اسلامی به وجود و ضرورت حجاب باید در این شرایط طوری عمل کنیم که نقشه دشمن خنثی شود و خدای ناکرده در زمین دشمن بازی نکنیم و در عین حال از حجاب دفاع کنیم. این امر مستلزم هوشمندی، صبر و حوصله و دوری از افراط و تفریط است.

وی در پاسخ به این پرسش مبنی بر اینکه حجاب بحث فرهنگی است یا سیاسی، گفت: حجاب یک بحث اسلامی است، پیش از آنکه فرهنگی یا سیاسی باشد، اما به وضوح پیداست که یکی از نقشه‌های دشمن این است که جامعه ما را در قضیه حجاب دوقطبی کند تا عده‌ای به جان عده‌ای دیگر بیفتد؛ بنابراین باید مراقب باشیم تا این نقشه محقق نشود.

رئیس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی در ادامه با اشاره به شخصیت عباس‌علی براتی‌پور، گفت: براتی پور از شاعران پیشکسوت انقلاب بودند. شعر خوب انقلابی و آئینی را به خوبی می‌گفت و علاوه بر اینکه با شعر خودشان ارزش‌های معنوی و اسلامی، انقلابی را منتشر می‌کردند، مدیریت هم می‌کردند در عرصه هنری و ادبی چه در حوزه هنری که سالیان سال جلسات انجمن شعر را اداره می‌کردند چه در جلسات سالانه شاعران در حضور مقام معظم رهبری که ایشان مدیریت جلسه را برعهده داشتند و چه در نیروی هوایی که امور فرهنگی و هنری و انقلابی آنجا را برعهده داشتند، یک وجود بی ادعا، بی حاشیه، اخلاقی و خدمتگزار بودند که انشالله خداوند در پناه رحمت خودش بگیرد و راهش پر رهرو باشد.

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/76928کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب