درحال بارگذاری

گروه: بین الملل/بین الملل/ایران شناسه: ۷۵۳۸۰۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۳۹ : ۱۷ دیدگاه: ۰

چین:

آمریکا و متحدانش پیمان منع گسترش سلاح هسته‌ای را نقض می‌کنند

آمریکا و متحدانش پیمان منع گسترش سلاح هسته‌ای را نقض می‌کنند سخنگوی وزارت خارجه چین همکاری سه کشور آمریکا، انگلیس و استرالیا را زمینه ساز اشاعه سلاح هسته ای در دنیا دانست.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو» به نقل از مهر از تاس، سخنگوی وزارت خارجه چین، همکاری مشترک میان آمریکا، انگلیس و استرالیا در جهت مقابله با فعالیت‌های این کشور اقیانوس آرام را خطرآفرین توصیف کرد.

«وانگ ونبین» سخنگوی وزارت خارجه چین روز چهارشنبه اعلام کرد که همکاری مشترک میان آمریکا، استرالیا و انگلیس در جهت ساخت زیردریایی‌های هسته‌ای به مفهوم انتقال فناوری هسته‌ای و ایجاد خطرات اشاعه هسته‌ای است.

این مقام وزارت خارجه چین در یک کنفرانس خبری تاکید کرد که همکاری میان این سه کشور در زمینه زیردریایی‌های هسته‌ای تهدید جدی در خصوص اشاعه هسته‌ای است، اهداف مربوط به پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای را نقض می‌کند و تأثیر منفی بر نظم بین‌المللی در ارتباط با منع اشاعه هسته‌ای می‌گذارد.

این مقام ارشد وزارت خارجه چین یادآو شد که همچنین خاطرنشان کرد که اولین انتقال راکتورهای انرژی ویژه زیردریایی‌های هسته‌ای و مقادیر بالای اورانیوم غنی‌شده به یک کشور غیرهسته‌ای از ابعاد همکاری سه جانبه میان آمریکا، انگلیس و استرالیا است.

بنا به اعلام کاخ سفید، رئیس جمهور این کشور امروز دوشنبه میزبان سران استرالیا و انگلیس خواهد بود و قرار است در این دیدار از طرح‌هایی برای ارائه زیردریایی‌های هسته‌ای به استرالیا رونمایی شود. اقدامی که به نوشته رویترز، برای مقابله با فعالیت‌های چین در اقیانوس هند و اقیانوس آرام صورت می‌گیرد.

پیمان سه جانبه AUKUS مراحل متعددی را شامل می‌شود که بر مبنای آن دست کم یک زیردریایی آمریکایی در سال‌های آینده وارد بنادر استرالیا می‌شود و در اواخر دهه ۲۰۳۰ نیز زیردریایی‌های دیگری با طرح‌های انگلیسی و فناوری آمریکایی در اختیار دولت کانبرا قرار می‌گیرد.

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/75380کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب