درحال بارگذاری

گروه: بین الملل / حوزه آمریکا اروپا/بین الملل/ایران شناسه: ۷۴۵۶۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۴۲ : ۱۷ دیدگاه: ۰

رهبر صربستان:

مسابقه تسلیحاتی در جهان آغاز شده است

مسابقه تسلیحاتی در جهان آغاز شده است الکساندر ووچیچ رئیس جمهوری صربستان روز دوشنبه در حاشیه نمایشگاه جنگ افزار آیدکس ابوظبی، روند افزایشی سرمایه گذاری ها در بخش دفاعی را نشانگر مسابقه تسلیحاتی در جهان دانست.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو» به نقل از ایرنا از خبرگزاری تاس؛ وی که برای دیداری رسمی به ابوظبی رفته است، افزود: نتیجه کلی از افزایش سرمایه گذاری های رسمی و غیررسمی در صنایع دفاعی از ۱.۵ درصد تولید ناخالص داخلی تا ۱.۸ و بالاتر، آغاز مسابقه جهانی تسلیحاتی است.

ووچیچ افزود: لهستان که قصد دارد بودجه دفاعی خود را به پنج درصد تولید ناخالص داخلی برساند، تاکنون به چهار درصد رسیده است، صربستان اکنون ۲ درصد از تولید ناخالص داخلی خود را برای مصارف نظامی هزینه می کند و در مسیر رسیدن به ۲.۳ درصد تا سه درصد است، زیرا هر کشوری که ارتش مجهز و آماده نداشته باشد، هدف حمله قرار خواهد گرفت.

به گفته وی؛ بلغارستان برای دریافت جنگ افزارهای خریداری شده دچار مشکل شده است.

شرکت های برجسته مجتمع نظامی - صنعتی روسیه، بیش از ۲۰۰ نمونه کامل از جنگ افزارها و تجهیزات و سامانه های نظامی و مهمات را در نمایشگاه بین المللی تجهیزات نظامی و تسلیحات آیدکس - ۲۰۲۳ به نمایش گذاشته اند که از ۲۰ تا ۲۴ فوریه (اول تا پنجم اسفند ماه) در ابوظبی پایتخت امارات متحده عربی، برگزار می شود.

نماینده سازمان فدرال همکاری های نظامی - فنی روسیه روز دوشنبه در نمایشگاه آیدکس -۲۰۲۳ ابوظبی گفت که این نهاد برای بستن قراردادهای تازه با مشتریان و خریداران خارجی در خاورمیانه برای عرضه جنگ افزارهای کوچک ساخت این کشور، تلاش می کند.

این نماینده روسیه که نامش ذکر نشده، در باره تاثیر عملیات ویژه نظامی در اوکراین بر افزایش علاقه کشورهای خاورمیانه به خرید جنگ افزارهای کوچک ساخت روسیه و امضا شدن برخی قراردادها گفت: مشتریان بیگانه (در خاورمیانه) همیشه تمایل بسیاری به جنگ افزارهای کوچک تولید شده در روسیه داشته اند و اکنون افزون بر اجرای قراردادهای امضا شده پیشین، درخواست های تازه مشتریان بررسی می شود.

به گزارش از تارنمای نیوزویک؛ آندری گورولیوف نماینده کنونی مجلس دوما و فرمانده سابق ارتش روسیه پیش‌بینی کرد جنگ اوکراین دستکم تا چهار سال دیگر ادامه یابد و در سال‌های ۲۰۲۷ تا ۲۰۳۰ میلادی پایان پذیرد نه زودتر از آن.

مسکو که پس از هشدارهای متعدد نسبت به اعمال نفوذ سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به مرزهای غربی روسیه و معرفی آن به عنوان تهدیدی برای امنیت خود، سرانجام در پی نادیده گرفتن دغدغه های امنیتی خود از سوی غرب و به ویژه آمریکا در در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ (پنجم اسفند ۱۴۰۰) به اوکراین حمله برد.

در این مدت کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) از جمله آمریکا با کنار گذاشتن گزینه دیپلماتیک برای برقراری صلح، با حمایت‌های هنگفت نظامی از کی‌یف بر ادامه این جنگ افروزی ادامه داده و اکنون با تجهیز اوکراین به سلاح‌های پیشرفته‌تر و سنگین‌تر، آشکارا سیاست تحریک کرملین را دنبال می‌کنند.

واشنگتن از آغاز جنگ اوکراین، حدود ۵۳ میلیارد دلار به کی‌یف کمک کرده است که ۳. ۸ میلیارد دلار آن مربوط به کمک‌های نظامی می‌شود.

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/74561کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب