درحال بارگذاری

گروه: سیاست/ایران شناسه: ۷۴۴۶۸۲۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱ : ۲۰ بازدید: ۱۴۸دیدگاه: ۰

صدای ملت در شنبه تاریخی

صدای ملت در شنبه تاریخی رهبر معظم انقلاب در دیدار مردم آذربایجان فرمودند؛ این در حالی بود که ملت ایران در پاسخ به اهانت‌های دشمن در فتنه پاییز گذشته به رهبری در راهپیمایی ۲۲ بهمن به خیابان‌ها آمدند تا ضمن بیعت مجدد با آرمان‌های امام خمینی(ره) و ارزش‌های الهی انقلاب اسلامی برای ۳۳ سال رهبری حکیمانه و هوشمندانه آیت‌الله خامنه‌ای اظهار تعظیم کنند.

پايگاه خبري تحليلي «نيک رو»،

 ۱- رهبر معظم انقلاب در دیدار مردم آذربایجان فرمودند؛ «شنبه ۲۲ بهمن تاریخی بود، ملت ایران اظهار تعظیم می‌کنم». این در حالی بود که ملت ایران در پاسخ به اهانت‌های دشمن در فتنه پاییز گذشته به رهبری در راهپیمایی ۲۲ بهمن به خیابان‌ها آمدند تا ضمن بیعت مجدد با آرمان‌های امام خمینی(ره) و ارزش‌های الهی انقلاب اسلامی برای ۳۳ سال رهبری حکیمانه و هوشمندانه آیت‌الله خامنه‌ای اظهار تعظیم کنند.
شنبه تاریخی یک فرصت ناب برای نشان دادن مقبولیت مردمی و مشروعیت الهی جمهوری اسلامی به تمام جهان بود. انقلابیون جهان در برابر این فرصت شناسی مردم ایران هم سر تعظیم فرود آوردند.
شنبه تاریخی نشان داد انقلاب و نظام و اسلام در عمق وجود مردم ریشه دوانده و ریشه‌کن نمی‌شود.
شنبه تاریخی نشان داد مردم به مسائل و مشکلات کشور «نگاه انقلابی »دارند و از «نگاه ارتجاعی» که آمریکا و ضد انقلاب تبلیغ و ترویج می کنند فاصله هوشمندانه‌ای دارند.
دشمن هنوز از پیام تاریخی ملت ایران در «شنبه تاریخی» گیج و سردرگم است. تصاویر حضور مردم در سرتاسر کشور حرف آخر را در «جنگ تصویر» به دنیا زد و این حرف در جهان شنیده شد.
 لذا اعتراف کردند نظام جمهوری اسلامی نهادینه شده است و اثری از تزلزل در آن دیده نمی شود. ایران قوی با گفتمان عدالت و جمهوریت شکل گرفته و به سرعت رو به جلو در حرکت است.
مردم ایران در شنبه تاریخی نشان دادند دچار «اکنون زدگی» نیستند٬  به آینده ای روشن و امیدبخش فکر می کنند و هزینه آن را هر چه هست می دهند. مردم ایران ۲۲ بهمن امسال را به «خود اکتشافی» و «خود فهمی» اختصاص دادند.
نتیجه این خود فهمی و خود اکتشافی، استقامت ملی است. دشمن امروز در برابر استقامت ملی ملت ایران زانو زده است و چاره‌ای جز این ندارد.
۲ - یک مردم‌سالاری جسورانه در ایران حاکم است. هیچ نظامی در جهان این ریسک را نمی کند که سالگرد انقلاب یا روز ملی، مشروعیت نظام خود را به حضور پرو پیمان مردم در یک حضور حماسی در خیابان‌ها نه در پایتخت بلکه در تمام شهرها و روستاها منوط کند.
دولت و مجلس را می توان با رای مردم انتخاب کرد و میزان مشارکت را روی درصد مشارکت نشان داد . اما این اصل مشروعیت مردمی نظام با حضور پیر و جوان و زن و مرد در خیابان‌ها نشان داد این یک امر منحصر به نظام الهی ما در جهان است.
اینکه مردم یک روز را اختصاص به صدای خود دهند، آن هم پس از ۴۴ سال فراز و نشیب، با دشمنان نظام رودررو سخن بگویند یک شگفتانه حیرت‌انگیز سیاسی و اجتماعی است. ۲۲ بهمن بخشی از هویت اسلامی، ملی، فرهنگی و اعتقادی ماست. این یک راهپیمایی و تظاهرات نیست یک اعلام موجودیت است که در قالبی خاص نشان داده می شود.
ملت در ۲۲ بهمن سخن از یک درک ملی از نقش تاریخی خود در تاریخ ایران و جهان به میان می آورند و اصرار دارند جهانیان آن را به‌عنوان یک بانگ بیدارباش بشنوند.
صدای ملت حاوی یک کنش تاریخی در طراز کنش انبیا و اولیای الهی در طول تاریخ بشر است.
همچنین این صدا یک واکنش جدی نسبت به دشمنی‌ها علیه انقلاب، اسلام و رهبری است. مهم این است که این صدا امسال بیش از سال‌های گذشته در گوش جهان شنیده شد.
شرایط و چگونگی شکل گیری «شنبه تاریخی» هنوز مورد بحث جامعه شناسان سیاسی است.

محمدكاظم انبارلويي

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/74468کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب