درحال بارگذاری

گروه: اقتصادی / حوزه صنعت تجارت بازرگانی/ایلام/ایران شناسه: ۷۱۲۶۹۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴ : ۱۸ دیدگاه: ۰

معاون وزیر صمت:

۲۲۰۰ واحد صنعتی راکد در دولت سیزدهم به چرخه تولید بازگشت

۲۲۰۰ واحد صنعتی راکد در دولت سیزدهم به چرخه تولید بازگشت معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گفت: ۲ هزار و ۲۰۰ واحد صنعتی راکد در دولت سیزدهم به چرخه تولید بازگشته است.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو» به نقل از مهر، علی رسولیان روز چهارشنبه در جریان سفر به استان ایلام در دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه ایلام با بیان اینکه رویکرد وزارت صمت ایجاد توازن صنعتی در کشور است تا در مناطق مختلف کشور پروژه‌های صنعتی توسعه یابد، گفت: در دولت سیزدهم ۲۲٠٠ واحد صنعتی راکد در سطح شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور احیا شده است.

وی افزود: نگاه دولت سیزدهم و رئیس جمهور موضوع تولید و اشتغال است و اگر این مهم محقق شود رفاه، اشتغال و توسعه را به دنبال دارد.

وی اضافه کرد: مهمترین رویکردی که سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران دنبال می‌کند توازن سرمایه گذاری و توجه به مناطق محروم و کمتربرخوردار است که به عنوان یک اولویت همواره مورد تأکید بوده است.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، ادامه داد: بخشی از بسته سرمایه گذاری جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت تدوین شده است و بخشی دیگر نیز در حال نهایی شدن است که در این بسته نیز آمایش سرزمینی و توازن صنعتی مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

رسولیان، یادآور شد: بر اساس ظرفیت‌ها و شرایطی که در مناطق مختلف کشور وجود دارد، شرایط واگذاری حداقلی اراضی صنعتی در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته با جاهای دیگر تفاوت معنا داری خواهد داشت و مشوق‌های بیشتری را برای سرمایه گذاری در مناطق محروم در نظر گرفته‌ایم.

وی، تصریح کرد: شرکت‌های بزرگ و توانمندی که در بخش سرمایه گذاری فعال هستند و در بخش‌های صنعت و معدن فعالیت دارند در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته سرمایه‌گذاری انجام دهند و در همین راستا بسته‌های سرمایه گذاری لازم به صورت ویژه در اختیار استان ایلام نیز قرار خواهد گرفت.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه نگاه وزارت صمت و رئیس جمهور پاسخگو بودن به مردم است، خاطر نشان کرد: الکترونیکی شدن فرآیندها برای کاهش بروکراسی اداری به خوبی در دستور کار مجموعه وزارت صمت قرار گرفته است، واگذاری زمین در شهرک‌ها و نواحی صنعتی نیز اکنون به صورت الکترونیکی انجام می‌شود و فضای شفافی به وجود آمده است.

رسولیان، اظهار داشت: هدف اصلی الکترونیکی شدن فرآیندها و شفاف سازی‌ها علاوه بر ایجاد عدالت، دسترسی مردم به خدمات دولت در حوزه صنعت، معدن و تجارت است. این شفاف سازی‌ها در قیمت‌ها تولیدات و کالاها نیز تأثیر گذاشته و برخی از قیمت‌ها متناسب با نرخ تورم کنترل شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: توسعه و تکمیل زیرساختهای شهرک‌ها و نواحی صنعتی در استان ایلام برای تسهیل حضور سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی در این منطقه در دستور کار است و با جدیت ویژه‌ای دنبال می‌شود.

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/71269کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب