درحال بارگذاری

گروه: اجتماعی / حوزه سلامت/خراسان رضوی/ایران شناسه: ۶۷۶۸۳۲۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۵۸ : ۰۸ بازدید: ۲۶۲دیدگاه: ۰

وزیر بهداشت خبر داد؛

راه‌اندازی «دبیرخانه شانگهای» در وزارت بهداشت

راه‌اندازی «دبیرخانه شانگهای» در وزارت بهداشت وزیر بهداشت گفت: به‌منظور ایجاد همکاری با کشورهای عضو سازمان شانگهای، «دبیرخانه شانگهای» در وزارت بهداشت راه‌اندازی شده است.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو» به نقل از مهر، بهرام عین‌اللهی در حاشیه بازدید صبح دوشنبه خود از مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی «مُلک‌آباد» در جمع خبرنگاران، با بیان این‌که یکی از حوزه‌های مورد توجه دولت سیزدهم، «دیپلماسی سلامت» است، اظهار کرد: ایران یکی از قوی‌ترین سیستم‌های سلامت در منطقه را در اختیار دارد که باید از این فرصت در حوزه دیپلماسی سلامت استفاده مطلوبی کرد.

وی با اشاره به برگزاری نشست G۵ با حضور کشورهای افغانستان، پاکستان، عراق و نماینده سازمان جهانی بهداشت به میزبانی ایران، ادامه داد: در دیدار اخیر رئیس جمهور با کشورهای منطقه دریای خزر در حاشیه برگزاری نشست سازمان همکاری شانگهای، توافقنامه سلامت نیز به امضا رسیده است که بر اساس آن، کشورهای عضو در حوزه سلامت با یکدیگر همکاری خواهند داشت.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: «دبیرخانه شانگهای» در وزارت بهداشت راه‌اندازی شده است و به‌زودی کشورهای عضو، به‌منظور اجرای برنامه‌ها و اقدامات مشترک به تهران دعوت می‌شوند.

وی، یکی از حوزه‌های دیپلماسی موفق منطقه‌ای را همکاری در حوزه‌های سلامت دانست و گفت: به دنبال آن هستیم تا بتوانیم رفت و آمدهای علمی دانشجویان و اساتید به کشورهای منطقه و کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای را تسهیل کنیم، تا ضمن سهولت رفت و آمد دانشجویان، اساتید و پزشکان برای شرکت در همایش‌های بین‌المللی، بیماران نیز بتوانند از این فرصت استفاده کنند.

 

نیاز مشهد به هزار تخت درمانی

عین‌اللهی با بیان این‌که مشهد مشهد یکی از برترین شهرهای کشور در حوزه بهداشت و سلامت است، اظهار کرد: از انجا که شهر مشهد میزبان زائران امام رضا (ع) بوده و هست، نیازمند هزار تخت درمانی است تا بتواند خدمات شایسته‌ای به زائران و مجاوران ارائه کند.

وی با تأکید بر این‌که یکی از رویدادهای مهم دنیا، راهپیمایی عظیم عزاداران رضوی است که معتقدیم همچون اربعین حسینی، عظیم و میلیونی است، خاطرنشان کرد: امیدواریم با همکاری تمامی متولیان حوزه سلامت، بهترین نوع عملکرد را در دهه پایانی ماه صفر ارائه دهیم.

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/67683کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب