درحال بارگذاری

گروه: بین الملل/بین الملل/ایران شناسه: ۶۶۹۳۰۱۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۵ : ۰۵ دیدگاه: ۰

تشدید تنش ها بین آمریکا و چین درباره فروش تسلیحات به تایوان

تشدید تنش ها بین آمریکا و چین درباره فروش تسلیحات به تایوان یک دیپلمات چین نسبت به اتخاذ اقدامات متقابل در صورت عدم دست کشیدن واشنگتن از فروش تسلیحات به تایوان خبر داد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو» به نقل از مهر از روسیا الیوم، سخنگوی سفارت چین در واشنگتن نسبت به اتخاذ اقدامات متقابل در صورت عدم انصراف ایالات متحده از انعقاد قرارداد جدید فروش تسلیحات به تایوان خبر داد.

بر اساس این گزارش، «لیو بینگیو» در بیانیه‌ای گفت: با توجه به اوضاع موجود، چین اقدامات متقابل، مشروع و ضروری را اتخاذ خواهد کرد.

وی افزود: ایالات متحده از طریق فروش سلاح به تایوان در راستای لطمه به حاکمیت و منافع امنیتی چین تلاش می‌کند.

این در حالی است که ایالات متحده آمریکا روز جمعه از قرارداد تسلیحاتی جدید به ارزش ۱.۱ میلیارد دلار به تایوان همزمان با تنش‌ها با چین که این جزیره را بخشی از خاک خود می‌داند، خبر داد.

روزنامه واشنگتن پست اعلام کرد که دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا قصد خود برای فروش تسلیحات نظامی به تایوان به ارزش ۱.۱ میلیارد دلار را به کنگره اعلام کرد.

بر اساس این گزارش، فروش تسلیحات آمریکا به تایوان شامل ۶۰ موشک ضد کشتی و ۱۰۰ موشک هوا به هوا است.

دور تازه تنش‌ها در تایوان پس از آن آغاز شد که «نانسی پلوسی»، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، به رغم هشدارهای مقامات چین ۱۱ مردادماه به جزیره تایوان سفر کرد؛ سفری که به گفته مقامات چین، ناقض سیاست «چین واحد» است.

به فاصله کمتر از دو هفته پس از سفر جنجالی پلوسی، چند سناتور آمریکایی به این جزیره سفر کردند؛ این در حالی است که فرماندار ایالت ایندیانای آمریکا نیز چند روز پیش وارد تایوان شد؛ سفرهایی که پس لرزه‌های بی‌ثبات‌کننده آن در منطقه شرق آسیا همچنان ادامه دارد.

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/66930کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب