درحال بارگذاری

گروه: بین الملل/بین الملل/ایران شناسه: ۸۴۸۳۴۱ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹ : ۱۴ دیدگاه: ۰

تایوان:

نگران تشدید رزمایش‌های چین و ازکنترل‌خارج‌شدن اوضاع هستیم

نگران تشدید رزمایش‌های چین و ازکنترل‌خارج‌شدن اوضاع هستیم وزیر دفاع منطقه تایوان با اشاره به تشدید رزمایش‌های نظامی چین در نزدیکی این جزیره اعلام کرد که تایوان نگران ازکنترل‌خارج‌شدن اوضاع و ایجاد درگیری‌های تصادفی است.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو» به نقل از مهر از رویترز، وزارت دفاع منطقه تایوان امروز شنبه اعلام کرد افزایش تناوب فعالیت‌های نظامی اخیر چین در اطراف تایوان، خطر «از کنترل خارج شدن» اوضاع و ایجاد درگیری تصادفی را افزایش داده است.

وزارت منطقه تایوان مدعی شد که در دو هفته گذشته ده‌ها جنگنده، پهپاد، بمب‌افکن و هواپیماهای دیگر و همچنین کشتی‌های جنگی و ناو چینی شاندونگ در نزدیکی این منطقه مشاهده شدند.

چیو کو چنگ، وزیر دفاع تایوان، در پاسخ به سوال خبرنگاران که آیا با توجه به فراوانی فعالیت‌های چین در نزدیکی تایوان، خطر وقوع یک حادثه تصادفی و درگیری گسترده‌تر وجود دارد گفت: این چیزی است که ما بسیار نگران آن هستیم.

در ماه‌ها و سال‌های اخیر روابط بین مقامات منطقه تایوان و آمریکا افزایش یافته؛ اقدامی که موجب خشم پکن شده و در واکنش به آن، رزمایش‌های مداوم و گسترده در اطراف تایوان برگزار می‌کند.

هفته گذشته وزارت خارجه چین در واکنش به سفر ویلیام لای، معاون رئیس تایوان به آمریکا اعلام کرد که پکن نسبت به این سفر تحریک‌آمیز اقدامات قاطع و جدی اتخاذ خواهد کرد. به گفته یکی از سخنگویان وزارت خارجه چین «پکن تحولات شرایط را به دقت رصد کرده و برای صیانت از حاکمیت ملی و تمامیت ارضی، اقدامات قاطع و جدی اتخاذ خواهد کرد.» لای که از نامزدهای پیشتاز انتخابات سال آینده تایوان محسوب می‌شود، در مسیر رفت و برگشت به پاراگوئه به منظور حضور در مراسم تحلیف سانتیاگو پِنا، رئیس جمهور منتخب این کشور، به طور رسمی در آمریکا توقف کوتاهی داشت.

چین جزیره تایوان را بخشی از قلمرو خود می‌داند و سفرهایی همچون سفر لای به آمریکا و یا حضور مقامات غربی در این جزیره خودمختار را نقض اصل «چین واحد» تلقی می‌کند. پکن پیش‌تر تاکید کرد که در صورت لزوم، برای الحاق این جزیره از قوای نظامی بهره خواهد برد.

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/84834کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب