درحال بارگذاری

گروه: اجتماعی / حوزه سلامت/ایران شناسه: ۶۶۵۱۸۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۶ : ۱۹ دیدگاه: ۰

عین‌اللهی:

ایران جزو ۶ کشور برتر جهان در مقابله با کرونا بوده است

 ایران جزو ۶ کشور برتر جهان در مقابله با کرونا بوده است وزیر بهداشت گفت: به اذعان روسای سازمان‌های بین‌المللی، ایران جزو ۶ کشور برتر مبارزه با کرونا بوده است.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو» به نقل از تسنیم، بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در آیین بهره‌برداری از پایگاه‌ها و ناوگان اورژانس کشور، با اشاره به وضعیت اسفناک کرونا در شهریور سال قبل در کشور گفت: اکنون پس از گذشت یکسال همه فعالیت های اقتصادی رونق گرفته است و مردم به زندگی عادی خود برگشتند و تعداد فوتی‌های ما تا آذر سال گذشته، 132 هزار هموطن بوده و آذر 1400 تا کنون 11 هزار هموطن را به دلیل ابتلا به کرونا از دست دادیم که این کاهش آمار نشان از تلاش کادر بهداشت و درمان کشور است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به دیدار اخیر خود با روسای سازمان‌های بین‌المللی در ایران ادامه داد: به اذعان روسای سازمان‌های بین‌المللی، ایران جزو 6 کشور برتر مبارزه با کرونا بوده است.

وی افزود: حماسه اربعین مقدمه‌ای برای ظهور امام عصر (عج) و سربازان ایشان است. وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی برای برگزاری هرچه بهتر و باشکوه تر مراسم اربعین حسینی امسال با همه توان و قوا کمک خواهد کرد و در این راستا دیروز یا وزیر بهداشت کشور عراق مذاکره‌ای صورت دادیم.

وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی گفت: اورژانس و خدمات آنان از جمله انتقال بیماران از مهمترین خدمات وزارت بهداشت است. امروز که سربازان قهرمان اورژانس و ایران خودرو در کنار هم قرار گرفتند، باید سعی کنیم مملکت را به خودکفایی برسانیم.

عین‌اللهی با بیان اینکه اورژانس کشور باعث افتخار ما است، تصریح کرد: پرسنل این مجموعه همواره در روزهای تعطیل مشغول خدمت‌رسانی به مردم بوده و هستند و امسال هم همزمان با اربعین حسینی در خدمت زائران اباعبدالله الحسین (ع) خواهند بود‌.

وی افزود: تحریم‌های ناجوانمردانه‌ای در شرایط بیماری کرونا اعمال شد اما مردم اما در اوج تحریم ها مردانه ایستادند و امروز به سمت خودکفایی پیش میرویم.

وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: درست است که تحریم‌های ظالمانه مزاحمت‌های زیادی برای مردم و کشور ایجاد کرده، اما سبب شد به توان داخلی تکیه کرده و روی پای خود بایستیم.

عین اللهی با بیان اینکه وضعیت اورژانس کشور باید هوشمند شود، تصریح کرد: ما به سمت بهره‌برداری از آخرین دستاوردهای و تکنولوژی های روز در اورژانس حرکت کردیم و انتقال نوار قلبی مصدوم به صورت آنلاین از جمله این اقدامات است.

وی تاکید کرد: ما دانشگاه های علوم پزشکی را به سمت هوشمند شدن اورژانس حرکت و تشویق می‌کنیم.

گفتنی است همزمان با اولین روز از هفته دولت و با حضور عین اللهی، وزیر بهداشت در راستای حمایت از تولیدات داخلی، از 56 دستگاه ون آمبولانس و 20 دستگاه اتوبوس آمبولانس اورژانس که توسط شرکت ایران خودرودیزل ساخته شده، رونمایی شد.

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/66518کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب