درحال بارگذاری

گروه: بین الملل / حوزه آمریکا اروپا/بین الملل/ایران شناسه: ۶۵۳۵۹۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۳۸ : ۰۹ دیدگاه: ۰

نیویورک تایمز:

تحرکات چین، تهاجمی‌تر شده است/ پیروزی آمریکا قطعی نیست

تحرکات چین، تهاجمی‌تر شده است/ پیروزی آمریکا قطعی نیست روزنامه نیویورک‌تایمز آمریکا در ادامه سلسله گزارش‌های هشدارآمیز اخیر خود درباره افزایش تنش‌ها بین پکن و واشنگتن در تایوان، تأکید کرد: ارتش چین تهاجمی‌تر شده و پیروزی آمریکا قطعی نیست.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو» به نقل از مهر، نیویورک‌تایمز در گزارشی تصمیم رئیس مجلس نمایندگان این کشور برای سفر به تایوان را بررسی کرده و نوشته است: پکن قاطعانه تهدید کرده است که اگر «نانسی پلوسی» طبق تصمیم اعلامی به تایوان سفر کند، از نیروی نظامی استفاده خواهد کرد.

جزیره تایوان با ۲۳ میلیون نفر جمعیت و در ۸۰ مایلی (۱۲۸ کیلومتر) ساحل چین، از مدت‌ها پیش به کانون تنش بین واشنگتن و پکن تبدیل شده و اکنون این تنش‌ها به بالاترین سطح خود رسیده است.

به نوشته نیویورک‌تایمز، چین، جزیره خودمختار تایوان را بخشی از قلمرو خود می‌داند و تأکید کرده است که اگر نیاز باشد، با استفاده از زور و نیروی نظامی این منطقه را به حاکمیت خود برمی‌گرداند. «شیء جین‌پینگ»، رئیس‌جمهور چین در گفت‌وگوی تلفنی پنج‌شنبه گذشته با جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، به شدت نسبت به مداخله واشنگتن در این موضوع هشدار داد. پکن قاطعانه به سفر نانسی پلوسی به تایوان اعتراض کرده و نسبت به پیامدهای نامشخص این سفر، به آمریکا هشدار داده است.

پس از تهدیدها و هشدارهای جدی مقامات نظامی و سیاس چین، در نهایت دفتر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز یکشنبه به انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که نانسی پلوسی به همراه هیئت همراه به کشورهای سنگاپور، مالزی، کره جنوبی و ژاپن سفر خواهد کرد. در این بیانیه هیچ اشاره‌ای به سفر این هیئت آمریکایی به تایوان نشده است.

نیویورک‌تایمز درباره اهمیت جزیره تایوان برای آمریکا می‌نویسد: تایوان در زمینه تولید نیمه‌هادی‌های در جهان پیشرو است، اما در زمینه فشارهای اقتصادی از طرف چین، شکننده است.

نویسنده گزارش با بیان اینکه شیء جین‌پینگ نسبت به رهبران پیش از خود، بسیار روشن و آشکارا گفته الحاق تایوان به چین اصلی‌ترین هدف او است افزود: «وی فنگه»، وزیر دفاع چین در نشست بین‌المللی در سنگاپور هشدار داد اگر کسی جرأت کند به دنبال جدایی تایوان باشد، پکن در درگیری و جنگ تردید نخواهد کرد و تا پایان خواهد جنگید.

وی در ادامه می‌نویسد: تایوان هم‌اکنون اصلی‌ترین کانون تنش بین آمریکا و چین است، در چند سال اخیر تحرکات نیروی دریایی و هوایی چین، تهاجمی‌تر شده و این مسئله خطر درگیری و جنگ را افزایش می‌دهد.

نیویورک‌تایمز در پایان ضمن هشدار نسبت به سفر تحریک‌آمیز رئیس مجلس نمایندگان این کشور به تایوان افزود: برخی تحلیل‌گران آمریکایی بارها به صورت روشن تأکید کرده‌اند که توانمندی‌های نظامی چین به نقطه‌ای رسیده که دیگر پیروزی آمریکا در دفاع از تایوان، تضمین‌شده نیست.

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/65359کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب