درحال بارگذاری

گروه: سیاست / حوزه مجلس/ایران شناسه: ۵۹۳۷ تیر ۱۴۰۰ - ۰۸ : ۰۶ بازدید: ۲۳۳دیدگاه: ۰

در مراسم سالگرد شهدای هفتم تیر در اردستان

قالیباف: حق مردم است که با مسئولان خود بدون هیچ مانعی صحبت کنند

قالیباف: حق مردم است که با مسئولان خود بدون هیچ مانعی صحبت کنند رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: خون پاک شهید بهشتی و ۷۲ تن از یارانش ریشه منافقین را از این کشور خشکاند و اکنون می‌بینید که چیزی جز ذلت نصیب منافقین نشد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو» به نقل از ایسنا، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی شامگاه یکشنبه در مراسم سالگرد شهدای هفتم تیر که در محل مسجد جامع تاریخی اردستان برگزار شد، گفت: به تعبیر مقام معظم رهبری ارزش مجالس شهدا به اندازه خود شهدا و خون شهدا است و دلیل آن هم روشن است چرا که این مجالس، مجالس ذکر شهدا، معرفت شهدا، شناخت شهدا و تداوم راه آنها است و همچنین محفلی برای تربیت انسان‌ها در این مسیر است آن هم در شبی که برای گرامیداشت شهدای هفتم تیر شهید بهشتی و ۷۲ تن از یارانش از جمله شهید بزرگوار شهید سید نورالله طباطبایی‌نژاد نماینده مردم شریف اردستان و همچنین دیگر شهدای این شهرستان مراسمی برگزار شد.

وی افزود: ما شهید بهشتی را سیدالشهدای انقلاب اسلامی می‌شناسیم، وقتی ایشان به شهادت رسیدند حضرت امام (ره) جمله‌ای با این مضمون فرمودند که مظلومیت شهید بهشتی در مقابل شهادتش بسیار ناچیز است. هنگام شهادت شهید بهشتی مقام معظم رهبری در بیمارستان بستری بودند چرا که در روز ۶ تیر ماه به دست منافقین کوردل در مسجد ابوذر تهران قبل از فاجعه هفتم تیر ترور شدند و با حفظ ایشان این منت را خداوند بزرگ بر ملت ما و جامعه اهل بیتی ما و ایران عزیزمان گذاشت و منافقین کوردل موفق به شهادت مقام معظم رهبری نشدند و امروز ایشان ذخیره انقلاب اسلامی هستند.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب زمانی که در بیمارستان از شهادت شهید بهشتی مطلع شدند فرمودند مظلومیت ایشان این است که کسی ایشان را نشناخت و در آینده هم شخصیت شهید بهشتی شناخته نمی‌شود

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز در اینجا گرد هم آمدیم که فرهنگ شهید بهشتی و شهدای هفتم تیر و یاران ایشان را به درستی بشناسیم، به چند ویژگی شهید بهشتی اشاره و تصریح کرد: شهید بهشتی یک سیاستمدار دین‌مدار بود دقیقا آن چیزی که کمتر در جامعه مشاهده می‌شود. امروز شهید بهشتی یک الگوی سیاست ورزی مومنانه برای همه ما مسئولین در هر کجا که هستیم، است.

قالیباف ادامه داد: از سویی شهید بهشتی یک اسلام‌شناس دیندار و همچنین انسانی بود که هم جهان را دیده بود و یک جهان‌بینی مبتنی بر فرهنگ اهل بیت و مکتب قرآنی داشت و هرگز دنیایی که با سفر دیده و شناخته بود بر او تأثیری نگذاشت که از باورهای عمیق دینی خودش باز بماند بلکه مصمم‌تر بر باورهای خود پافشاری کرد.

وی اضافه کرد: شهید بهشتی ایمان داشت و بر باورهای نظری و حکمت‌های عملی‌اش در عمل هم محکم پایبند بود و فقط از حوزه نظری اسلام سخن نگفت بلکه در پیاده‌سازی و عمل کردن به آن در تمام شئونات زندگی از جمله خانواده، تربیت فرزندان اینگونه بود. اگر به خاطرات ایشان نگاهی بیندازید درمی‌یابید وی با آن هم مشغله کاری و مسئولیت پس از انقلاب اسلامی، وظیفه خودش را نسبت به فرزندان، طرح و کنترل درس‌ها، وقت و انضباط، امورات شخصی و حکمرانی و ... بی‌نظیر عمل کرده است.

وی گفت: یکی از مظلومیت‌های شهید بهشتی این بود که همیشه تحت اتهامات ناجوانمردانه و ناروا قرار می‌گرفت اما این شهید هیچ‌گاه از متانت، تعادل و انصاف خارج نشد. این شهید عزیز با حرف‌های زشت مورد خطاب واقع می‌شد اما با لبان خندان و با منطقی منصفانه صحبت می‌کرد. شهید بهشتی جزو روحانیون عزیزی بود که اعتقاد به کار عمیق تشکیلاتی و تربیت نیروی انسانی داشت. ایشان همواره دفتری به همراه داشت و در گفت‌وگو اگر احساس می‌کرد فردی برجسته حضور دارد، شماره ایشان را گرفته و پس از تماس با وی همواره ارتباطش را با او حفظ می‌کرد. شهید بهشتی به تمام معنا مردمی بود، ایشان از یک طرف معتقد به کار تشکیلاتی و حزبی بود و از طرف دیگر کاملا مردمی بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: وقتی خاطرات شهید بهشتی را  مطالعه می‌کنیم ایشان بر روی دو چیز خیلی تأکید دارند یکی عدالت و دیگری مسئولیت پذیری؛ ایشان می‌گفتند در هیچ شرایطی نباید خدشه‌ای به عدالت وارد شود و همه مکلفیم عدالت را در هر شرایط رعایت کنیم.

قالیباف تصریح کرد: شهید بهشتی در نظام اسلام حرفی گفته که ما کمتر شنیده‌ و کمتر هم به آن عمل کردیم؛ ایشان یک مجتهد مسلم و اسلام شناس است و کسی است که معنی حکمرانی، مدیریت، سختی اداره را می‌فهمد. ایشان قبل از انقلاب مسئولیت داشته و در قبل و بعد از انقلاب بر این موضوع تأکید کرده که همان طور که عدالت باید باشد و حکم ثانوی است، در رابطه بین کارگزاران نظام و مردم هم هیچ مانع، حجاب و بهانه‌ای نباید وجود داشته باشد.

وی گفت: حق مردم است که بتوانند با مسئولان خود بدون هیچ مانعی صحبت کنند. این همان چیزی است که امروز در بین مسئولین کم است به بهانه‌های مختلف این جداسازی بین مردم و کارگزاران نظام اتفاق افتاده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: سیره مهم دیگر شهید بهشتی مسئولیت‌پذیری است. ایشان معتقد بود همه باید مسئولیت پذیر ، تأثیرگذار و مطالبه‌گر باشند. ایشان معتقد بود که مردم به هیچ عنوان نباید خودشان را کنار بکشند و باید همیشه در میدان باشند. ایشان معتقد بود اگر جامعه قوی نباشد و مردم در صحنه نباشند و اگر تک تک مردم قوی نباشند هرگز دولت و حکمرانی قوی شکل نمی‌گیرد.

قالیباف تصریح کرد: نظام اسلامی زمانی قوی است که مردم آن در میدان و در صحنه باشند. اساس انقلاب معتقد است که متعلق به مردم است و حضرت امام (ره) هم فرموده‌اند آنهایی که تا خط آخر انقلاب و سختی‌ها پای انقلاب هستند محرومین و مستضعفین هستند.

وی بیان کرد: امروز باید با خودمان فکر کنیم که چه قسمی با شهدا داریم؟ در قیامت در مقابل شهدا و امام شهدا و امروز در مقابل مردم چه پاسخگویی و رفتاری داریم؟

وی افزود: مجلس شهید و ذکر شهید یعنی باور داشتن به فرهنگ شهادت و فرهنگی که از شهدا دیدیم و همین اخلاص و مجاهدت و اعتقاد به سنت‌های الهی و مردمی بودن بود که وقتی شهید بهشتی به شهادت رسید خون پاک او و ۷۲ تن از یارانش ریشه منافقین را از این کشور کند و خشکاند و امروز می‌بینیم که جز ذلت و ذلیلی در این دنیا چیزی نصیب منافقین نشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: منافقین تشکیلات بسیار قوی و منسجم داشتند و روزی که ما درگیر جنگ بودیم به گونه‌ای شد که بخشی از رزمندگان برای برخورد با منافقین به پشت جبهه آمدند. و شاهد بودیم از روز شهادت شهید بهشتی این سازمان مخوف، ظالم، و کودک‌کش که در اقصی نقاط کشور بیش از ۱۷هزار نفر را به شهادت رساندند بعد از شهادت شهید بهشتی ریشه‌کن شدند.

قالیباف با اشاره به شخصیت سردار شهید سلیمانی گفت:  شهید سلیمانی هم یکی از بزرگان و ‌مجاهدی بود که ۴۰ سال متوالی یعنی از سال ۵۹ تا روز شهادت بدون وقفه در راه خدا مجاهدت کرد و کمتر کسی در کشور از دوستان دوران جنگ هستند که مجاهدت به شیوه شهید سلیمانی را تجربه کرده باشند. مجاهدت شهید سلیمانی آمیخته با اخلاص و در اوج گمنامی بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی یکی از ویژگی‌های شهید سلیمانی را مردمی بودن توصیف کرد و گفت: امروز نظام اسلامی در مسند قدرت است و وقتی این را می‌گوییم یعنی مردم در سرنوشت خود، در حوزه های اقتصاد، مسائل اجتماعی و فرهنگی و سایر امور تاثیرگذار هستند. شهید سلیمانی ۲۰سال در نیروی قدس زحمت کشید و سخت‌ترین کارها را  همراه  و همقدم با مردم انجام داد و هژمونی آمریکا را در منطقه خاورمیانه زمین زد و همه تهدیدها را از امت اسلامی دور کرده و شیعه، سنی، مسلمان و مسیحی فرقی برایش نداشت و از همه آنها دفاع کرد و در مقابل ظلم به مردم ایستاد.

وی افزود: شهید سلیمانی با همین مردم مستضعف و محرومی که حضرت امام تاکید کردند تا انتها پای انقلاب می ایستند، در مقابل دشمن تا دندان مسلحی که به گفته خودشان چند ده هزار میلیارد دلار در منطقه هزینه کرده‌اند، ایستاد و مبارزه کرد؛ وی به قدرت صهیونیست‌ها و آمریکا توجهی نداشت و وظیفه خودش را انجام می‌داد و نتیجه آن بود که این پیروزی‌های بزرگ نصیب ما شد و یقیناً خون شهید سلیمانی هم ریشه کسانی را که وابسته به غرب هستند، می‌خشکاند.

قالیباف اضافه کرد: این پاداش مجاهدت است که حاج قاسم به دست شقی‌ترین فرد به شهادت رسید؛ عرف دیپلماتیک نیست که یک کشور مسؤولیت جنایت خود را رسما بپذیرد و اینکه آمریکا با افتخار مسؤولیت جنایت شهادت حاج قاسم را برعهده گرفت، نشان از حقارت و ذلت آن‌هاست البته این از افتخار شهید سلیمانی است که به دست ظالم ترین، خونخوارترین و کثیف ترین انسان روی زمین به شهادت رسید.

وی افزود: تمامی خصوصیات اصحاب سید الشهدا در شهادت شهید سلیمانی دیده می‌شود؛ وی در راه خدا قطعه قطعه شد؛ در شب جمعه و با مظلومیت به شهادت رسید و در وطن غریب بود.

قالیباف ادامه داد: تشییع جنازه با شکوه سردار سلیمانی نشان دهنده وفاداری مردم به انقلاب و سنت های الهی است. شهید سلیمانی بر این که خدا موفقیت را نصیب انسان می کند باور داشت و امروز برای همیشه در تاریخ ماندگار شد؛ بی‌تردید همان کسی که به شهید سلیمانی توفیق چهل سال خدمت به مردم را داد تمام مسیر شهادت را برنامه‌ریزی و ساماندهی کرده بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: ما در کرمان منتظر دفن پیکر شهید سلیمانی بودیم که به دلیل اتفاقات پیش آماده مراسم انجام نشد و درست در تاریکی شب و نزدیکی اذان صبح، دفن شد، هنگامی که پیکیر ایشان را روی دست گرفتم تا داخل قبر بگذارم، معنی اربا اربا را فهمیدم؛ هیچ گاه فکر نمی‌کردیم ایشان را شب دفن کنیم، وی نشانی از مادرش حضرت زهرا (س) در لحظه آخر گرفت. این نتیجه دفاع از مردم، ناموس، وطن و اسلام است که امروز در غزه و لبنان و اقصی نقاط جهان، عاقبت این مجاهدت‌ها کاملا محسوس است.

وی با بیان اینکه این موضوع را اول به خودم و سپس به سایر مسئولان کشور یادآور می‌شوم، افزود: مردم همیشه پای انقلاب و ایران عزیز بودند که ما به خودمان بیاییم و شهید بهشتی و سلیمانی را ببینیم و خواسته‌های مردم و رهبری را ببینیم و باور کنیم که همان خدای اهل بیت و اسلام، خدای شهید بهشتی و سلیمانی است که این موفقیت‌ها را آفرید. همان خدا، برای اقتصاد و سیاست‌ و فرهنگ نیز هست و اگر امروز ضعف داریم برای این است که ما مدیران باور به سنت‌های الهی، مردم و اینکه می‌توانیم، نداریم؛ درحالی که خدا با ما و ناظر بر ما است و اگر برای خدا گام برداریم و تلاش کنیم، تردید نکنیم که برکت به زندگی بازخواهد گشت و مشکلات حل خواهد شد.

قالیباف گفت: امیدواریم در دولت جدید و مجلس و قوه قضائیه در کنار جوانان خلاق و مردم عزیز این فرصت یکبار دیگر فراهم شود که بی وقفه در یک زیست و سیاست‌ورزی مومنانه و خالصانه گام برداریم. با اطمینان عرض می‌کنم که ظرفیت کشور به نحوی است که با همین شرایط سخت تحریم می‌تواند در یک برنامه پنج ساله ارامش و ثبات را به اقتصاد کشور و زندگی مردم بازگرداند. امیدوارم توفیق داشته باشیم در این مسیر صادقانه خدمتگزار مردم باشیم.

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/593کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب