درحال بارگذاری

گروه: سیاست / حوزه مجلس/ایران شناسه: ۳۲۹۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲ : ۰۶ بازدید: ۳۲۹دیدگاه: ۰

قالیباف در صحن مجلس:

تسریع در روند واکسیناسیون انتظار به حق مردم است/از وقوع موج‌های جدید شیوع کرونا جلوگیری شود

تسریع در روند واکسیناسیون انتظار به حق مردم است/از وقوع موج‌های جدید شیوع کرونا جلوگیری شود رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: تسریع در روند واکسیناسیون و جلوگیری از وقوع موج‌های بعدی کرونا در کشور، انتظار به حق مردم از مسئولان اجرایی است.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو» به نقل از مهر، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در ابتدای جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی درگذشت ۵ تن از جوانان سرباز معلم و دو خبرنگار در سانحه رانندگی را تسلیت گفت و اظهار داشت: دستگاه‌های مسئول باید با تدوین اجرای آیین نامه‌های شفاف حمل و نقل حفظ امنیت جانی افراد را وظیفه قطعی خود بدانند و در برابر سوانح پاسخگو باشند.

وی به کمیسیون‌های عمران و قضایی مجلس شورای اسلامی ماموریت داد تا علل واقع این دو حادثه را بررسی و گزارش شفاف و دقیق آنها را به مردم و نمایندگان ارائه کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی سالروز شهادت شهید بهشتی و یاران ایشان در انفجار دلخراش حزب جمهوری اسلامی و سالروز ترور مقام معظم رهبری به دست منافقین کوردل در مسجد ابوذر تهران و هفته قوه قضائیه را گرامی داشت.

 

شهید بهشتی سیدالشهدای انقلاب اسلامی بود

وی با تاکید بر اینکه شهید بهشتی سیدالشهدای انقلاب اسلامی بود گفت: شهید بهشتی تمام ویژگی‌های یک فرد انقلابی را داشت.

قالیباف اظهار داشت: مردم‌باوری و خداباوری راستین شهید بهشتی، از ایشان مسلمانی انقلابی، دانشمندی برجسته و سیاستمداری مردم‌دار ساخته بود. شهید بهشتی به تعبیر رهبر معظم انقلاب، سنگ آسیای ارزشمندی بود که با گردش خود، دهها اقدام اثربخش را پیش می‌برد و با انرژی خود، دل‌های جوانان را به مسیر انقلاب اسلامی امیدوار می‌ساخت.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بهشتی چشم و چراغ مردم ایران بود، گفت: در گام دوم انقلاب اسلامی وظیفه تمام کارگزاران در تمام دستگاه‌ها، پیروی از آن شهید بزرگوار است.

وی افزود: نشان دادن کارآمدی دین در اداره حکومت، باور به حق مردم در تعیین سرنوشتشان، به‌کارگیری نیروهای مردم برای حل مشکلات و هراس نداشتن از قدم گذاشتن در راه روشن انقلاب اسلامی، از مهمترین وظایف خدمتگزاران مردم در مسئولیت‌ها و جایگاه‌های مختلف است.

قالیباف گفت: شهید بهشتی نماد یک سیاستمدار دین‌مدار بود که هنوز بعد از ۴۰ سال آنچنان که باید قدرش دانسته نشده است. راز مظلومیت شهید بهشتی در همین ناشناخته بودن است، که در زمان خودش و تا امروز بهشتی همچنان مظلوم است. اگر می‌خواهیم آن مظلومیتی که امام (ره) درباره ایشان اشاره کردند را برطرف کنیم، باید اولاً ویژگی‌های آن مرد بزرگ را بشناسیم و ثانیاً او را الگوی سیاستمندی مؤمنان قرار دهیم. قدرشناسی از شهدای والامقام هفتم تیر زمانی جنبه عینی پیدا می‌کند که این الگوها را پیش چشم خود بگذاریم و به آنها پایبند باشیم؛ وگرنه خون آنها را که سرمایه سربلندی ماست، هدر داده‌ایم. امیدوارم با استعانت از خداوند متعال، ما نیز با الگوگیری از شهدای هفتم تیر، خادمان ملت باشیم. ان‌شاءالله اجر ما هم شهادت باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: وظیفه می‌دانم از طرف ملت ایران برای اعتمادی که به جوانان این کشور داشتند و با رعایت نوبت پیشتاز تزریق واکسن ایرانی شدند، تشکر و قدردانی کنم. سیره رهبر فرزانه انقلاب در حمایت عملی از تولید داخلی، بی‌گمان باعث افزایش روحیه خودباوری و صدچندان شدن انگیزه دانشمندان و نخبگان جوان ایرانی برای رساندن ایران به قله‌های پیشرفت علمی در جهان خواهد شد.

 

اسناد علمی نتایج مراحل مختلف مطالعات بالینی واکسن ایرانی را به طور شفاف منتشر شود

وی تصریح کرد: همانطور که رهبر انقلاب تأکید کردند، انتظار می‌رود اسناد علمی نتایج مراحل مختلف مطالعات بالینی واکسن ایرانی را به طور شفاف و دقیق و براساس ضوابط استاندارد جهانی منتشر کنند تا دنیا بیش از پیش به توان علمی جوانان ایران زمین پی ببرد و زمینه‌های افزایش سهم ایران در بازار فرآورده‌های تزریقی و دارویی در سطح منطقه و جهان افزایش یابد.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس گزارش‌های مردمی در برخی مراکز برای تزریق نوبت دوم واکسن، صف‌های طولانی تشکیل شده است. مسئولان اجرایی هر چه سریع‌تر نسبت به ساماندهی این وضعیت اقدام کنند.

وی گفت: در راستای تسریع در روند واکسیناسیون و جلوگیری از وقوع موج‌های بعدی کرونا در کشور، انتظار به حق مردم از مسئولان اجرایی این است که امیدوارم با نظارت کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تحقق عملی پیدا کند.

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/329کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب