درحال بارگذاری

گروه: بین الملل / حوزه تحلیل بین الملل/ایران شناسه: ۲۳۲۳۴۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳ : ۱۸ بازدید: ۳۶۵۲دیدگاه: ۰

کلوخ انداز را پاداش سنگ است!

کلوخ انداز را پاداش سنگ است! رزمایش فاتحین خیبر نزاجا در مرز‌های شمال غربی در حقیقت پاسخی معنادار به تل آویو در قبال تهران بود تا بداند ایران در برابر تهدیدات بالقوه این رژیم جعلی نامشروع کودک کش ساکت نخواهد نشست و هرگز اجازه نخواهد داد از طریق کشورهای همسایه به دنبال جنگ افروزی و عقده گشایی برآید.

پايگاه خبري تحليلي «نيک رو»، رزمایش فاتحین خیبر نزاجا (روز جمعه- 9 مهرماه) در مرز‌های شمال غربی در حقیقت پاسخی معنادار به تل‌آویو در قبال تهران بود تا بداند ایران در برابر تهدیدات بالقوه این رژیم جعلی نامشروع کودک کش ساکت نخواهد نشست و هرگز اجازه نخواهد داد از طریق کشورهای همسایه به دنبال جنگ افروزی و عقده گشایی برآید. سردمداران آذربایجان، ترکیه بدانند روابط راهبردی صهیونیسم بین‌الملل با آنان و جهت گیرهایی آتی ایشان از رصد نظام جمهوری اسلامی ایران دور نمانده و قطعا به سادگی از کنار این تغییر موازنه قوا عبور نخواهد کرد و مسلما تحرکات ضدایرانی تل‌آویو در سایه حمایت باکو و آنکارا از طرف تهران بدون پاسخ گذاشته نخواهد شد. 

ایران با هیچ یک از این دو کشور و همچنین سایر کشورهای دوست و برادر چون پاکستان و ارمنستان مشکلی نداشته و شیطنت اخیر رژیم نامشروع صهیونیستی هم نمی‌تواند با تفرقه افکنی و نفاق میان آنان به اهداف پلید و شوم خود نایل آید اگر چه ممکن است سوءتفاهماتی را موجب گردد که گردیده است اما به طور قطع و با آگاهی و شناخت از عمق خباثت صهیونیسم جهانی و عقبه آن، می‌توان با رایزنی دیپلماتیک براین سوءتفاهمات فائق آمد تا معادلات طراحی شده از سوی صهیونیسم با موفقیت روبرو نشود و سیاست‌های آنان که یقینا در پشت پرده با حمایت آمریکا و انگلیس و مرتجعان  خود فروخته عربی هماهنگ  شده است با شکست مواجه و دست از پا درازتر گور خود را از منطقه غرب آسیا گم کنند که اگر بخواهند جا خوش نمایند؛ ایران این توطئه غمبار و اسفبار را پاسخی دندان شکن خواهد داد تا نتوانند در محضر تاریخ سربلند کنند.    

مردم ایران با هردو کشور آذربایجان، ترکیه و سایر کشورهای همسایه پیوندها و مشترکات فرهنگی، تاریخی سنتی و مذهبی دارد و در برهه‌ای که به حدود دو قرن پیش باز می‌گردد مثل باکویی را از ایران جدا کردند اما این جدایی مانع از دوستی دو ملت نگردید و امروز هم باید اعتراف کرد توطئه صهیونیسم جهانی هم نمی‌تواند این پیوندها را نشانه رود و به کمک سردمداران این کشورها رشته علقه و مودت و محبت و دوستی را به یکباره پاره نماید. این خیال خامی است اگر کسی از آن‌ها با این تصور وارد معرکه شده باشند و بخواهند با ایجاد آشوب و تشنج؛ شرایط سیاسی- جغرافیایی این منطقه حساس را به نفع خود تغییر دهند و انتظار این باشد که تهران ساکت بماند و پاسخ ندهد و آن‌ها هر غلطی خواستند انجام دهند و ایران نیز با سکوت از کنار این مسئله به این مهمی بگذرد و صدایش در نیاد! این نگاه، نگاه غلطی است چرا که دشمنان از همه امکانات رسانه‌ای خود در این زمینه بهره جسته و با دروغ پردازی‌های واهی در حال فریب افکار عمومی هستند و البته وزارت امورخارجه و سایردستگاه‌های ذی ربط در این خصوص باید با هشیاری در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی حاضر باشند و فریبکاری آنان را برملا و رسوا سازند.

سستی در این امر و کوتاهی در این خصوص و میدان را به آنان دادند؛ خطایی محض بوده که جبران آن در آینده امکان پذیر نخواهد بود و دیگر نمی‌توان افکار عمومی را مجاب و اقناع نمود؛ لذا ضروری است مراجع پاسخگوی ذی ربط، با حساسیت به این موضوع و یا هر موضوع حساس دیگری در این سطح هوشیار باشند و هوشمندانه عمل نمایند و اداره‌ای را تأسیس نمایند که دائم این رسانه‌ها و شبکه‌های دروغ پرداز را رصد و دروغشان را افشا و رسوا نمایند. کار، کار حساس و مهمی است غفلت در این موضوع زیان بار و خسارت بار می‌باشد. انقلاب اسلامی و مردم ایران کم در این زمینه ضربه نخورده است و باید در دهه پنجم از عمر انقلاب از تکرار این ضربه‌های فاجعه آمیز جلوگیری بعمل آورد.

کشورهای تحت تأثیر و تحت نفوذ لابی صیهونیسم جهانی بدانند صبر و حوصله ایران هم حدی دارد. ایران به هیچ عنوان از فتنه، تشنج و جنگ استقبال نکرده و نخواهد کرد اما تماشاچی هم نخواهد بود و تا آن جا که امکانش باشد با بهره گیری از  عقل و تدبیر و سیاستمداری و خواست همگان مانع از تحقق توطئه جدید مثلث شوم استکبارغرب، تروئیکای اروپایی و عبری- عربی خواهد شد تا کشورهای یاد شده به عنوان همسایگان ایران با هم در صلح و آرامش و امنیت زندگی نمایند تا خدشه‌ای به مشترکات تاریخی، دینی، فرهنگی وارد نشود.      

مانور اخیر نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران دقیقا به همین منظور برگزار و پیامش به دشمنان مشترک این بود که در صورت ادامه اقدامات خصمانه و ایجاد مزاحمت و مانع‌تراشی برای ایران و اتباع ایرانی؛ پاسخ شدیدی را دریافت خواهند نمود که برایشان گران تمام خواهد شد و به تعبیر ضرب المثل ایرانی، نیروهای نظامی مسلح ایران با قدرت و اقتدار، کلوخ انداز را که پاداشش چیزی جز سنگ نمی‌باشد به زیبایی پاسخی در خور خواهد داد تا دیگر صهیونیسم غدار نامشروع با مقامات مسلوب العقل و مسلوب الاختیار حاکم بر دوکشور همسایه به فکر تحقیر ایران و ملت ایران نیافتاد. ایران به هیچ کشوری اجازه نخواهد داد عزت، بزرگی و سیادت ایرانی را خدشه دار سازد و منافع ملی و امنیت ملی‌اش دستخوش توطئه دشمنان منطقه­ای و جهانی قرار گیرد.

دکتر اسدالله افشار

 

نگارنده امیدوار است دو کشور دوست و برادر ترکیه، آذربایجان و کشورهایی مانند پاکستان و ارمنستان بیدار شوند و قدر صلح، امنیت، آرامش و دوستی را درک کنند و با دوستی با ایران و ارج نهادن به مشرکات تاریخی، فرهنگی و مذهبی، موجبات عمیق تر شدن پیوندهای بین دولت‌ها و ملت‌ها را فراهم آورند که این به ثواب نزدیک است و قطعا دشمنان مشترک را از رسیدن به اهداف پلیدشان در منطقه باز می‌دارد؛ بنابراین شرایط ایجاب می‌کند با وجود مصالح مشترک از دشمنی پرهیز و دشمنان را از کرده خویش ناامید و پشیمان سازیم.    

دکتر اسدالله افشار

 

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/23234کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب