درحال بارگذاری

گروه: سیاست/ایران شناسه: ۹۴۳۳۴۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰ : ۰۰ بازدید: ۸۸۰۹دیدگاه: ۰

حماس؛ آمریکا و اسرائیل را به زانو درآورده است!

حماس؛ آمریکا و اسرائیل را به زانو درآورده است! اسرائيل از زمان آغاز جنگ در اراضي محاصره شده فلسطين در بيش از هفت ماه پيش، جنايات فجیعي را در نوار غزه مرتكب شده است. رژیم اشغالگر قدس از 7 اکتبر 2023 تا کنون نزدیک به 35000 فلسطینی را در غزه سلاخی کرده است که بسیاری از آنها زن و کودک هستند.

پايگاه خبري تحليلي «نيک رو»، اسرائيل از زمان آغاز جنگ در اراضي محاصره شده فلسطين در بيش از هفت ماه پيش، جنايات فجیعي را در نوار غزه مرتكب شده است.

رژیم اشغالگر قدس از 7 اکتبر 2023 تا کنون نزدیک به 35000 فلسطینی را در غزه سلاخی کرده است که بسیاری از آنها زن و کودک هستند. رژیم جعلی غاصب کودک کش صهیونیستی به بهانه هدف قرار دادن مبارزان حماس در واکنش به عملیات نظامی غافلگیرکننده ای که گروه مقاومت در جنوب اسرائیل در 7 اکتبر 2023 انجام داد، مرتباً حملات مرگباری را به ساختمان های مسکونی انجام داده است.

جنایت در غزه با کمک های نظامی و مالی آمریکا به اسرائیل همچنان ادامه دارد و متاسفانه دامنه این جنایات فجیع از دوروز گذشته نیز به رفح کشیده شده است. صهیونیست‌ها دوشنبه‌شب(6 می میلادی جاری/ 17 اردیبهشت ماه) ضمن رد طرح آتش‌بس مصر که مورد تأیید حماس قرار گرفته بود، حملات محدود و وحشیانه‌ای را به «رفح»، تنها نقطه باقی مانده برای ساکنان غزه انجام داده و ده‌ها غیرنظامی را به خاک و خون کشیدند تا، اولاً در مذاکرات صلح، امتیاز بگیرند و ثانیاً، انتقام شکست از نیروهای مسلح فلسطینی را از زنان و کودکان این شهر گرفته باشند![1]

 تعداد مجروحان فلسطینی در نوار غزه در طول این ۲16 روز از جنگ ۷۷ هزار و ۱۴۳ نفر اعلام شده است که ۷۲ درصد از قربانیان، کودکان و زنان هستند. بر اساس گزارش های منتشرشده از سوی دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در نوار غزه ، در این مدت ۱۷ هزار کودک والدین خود را از دست داده اند یا بدون یکی از آن ها زندگی می کنند. درجنگ نسل کشی رژیم سفاک صهیونیستی علیه مردم مظلوم غزه، ۴۱ هزار و ۱۸۳ نفر در جرگه شهیدا و مفقودان هستند. از این تعداد، اسامی ۳۴ هزار و ۱۸۳ نفر به عنوان شهید در مراکز پزشکی ثبت شده است.

این گزارش با دسته بندی شهدای یاد شده آورده است: طی مدت سپری شده از جنگ نسل کشی، ۱۴ هزار و ۷۷۸ کودک بر اثر حملات ارتش رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده اند و ۳۰ نفر از کودکان نیز به دلیل گرسنگی جان خود را از دست داده اند. در همین مدت، ۹ هزار و ۷۵۲ نفر از زنان نوار غزه نیز بر اثر حملات ددمنشانه ارتش رژیم اسرائیل به شهادت رسیده اند. صهیونیست ها طی این مدت ۴۸۵ نفر از کادر درمان و ۶۷ نفرازکارکنان هلال احمرو نهادهای امدادی و۱۴۰ نفر ازخبرنگاران را هدف قرار داده و به شهادت رسانده اند.

عمق فاجعه بسیار بالاتر از آن چیزی است که اعلام می شود قطعا آن چه منتشر گشته  گوشه ای از فجایعی است که در دنیای به اصطلاح متمدن صاحب دموکراسی در حال انجام است. برپایه همین گزارش، ارتش رژیم صهیونیستی طی این مدت 3 هزار و ۲۵ مورد جنایت علیه ساکنان نوار غزه انجام داده است! مجامع بین المللی و مجامع حقوق بین المللی چرا در برابر این همه جنایات که از سوی رژیم سفاک خون ریز صهیونیستی و با حمایت آمریکا و متحدان اروپایی آنان انجام می شود کر و لال شده اند و شاهد اضمحلال یک ملت ریشه دار در تاریخ بشری هستند؟! باید بساط این مجامع پوشالی که زیر سلطه و تحت نفوذ قدرت های استکباری و استعماری غرب هستند برچیده شود و مجامع عاری از نفوذ قدرت ها و برپایه حق و عدالت بین المللی تأسیس شود تا هیچ کشوری در آن اعمال قدرت ننماید و آن چه در آن حکم می شود بر مبنای انصاف و عدالت باشد و با متجاوز خون ریز برخورد جدی متناسب با جرم و جنایتش نماید تا از حقوق مظلوم کاملا دفاع و ظالم تنبیه و سرجایش نشانده شود.

لازم به ذکر است که دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در نوار غزه؛ خسارت های اقتصادی و مالی را که مردم این منطقه به دلیل حملات رژیم صهیونیستی متحمل شده اند، ۳۰ میلیارد دلار به عنوان خسارت اولیه که به صورت مستقیم بر اثر جنگ نسل کشی به نوار غزه وارد شده اعلام نموده است. این حجم از خسارات آیا برای ملتی که تحت شدیدترین فشارهای روحی و روانی هستند آیا بعد از اتمام جنگ قابل جبران است و آیا می توانند به سادگی از زیر بار این حجم از خسارات در کوتاه و حتی بلند مدت خارج شوند؟ مجامع به اصطلاح حقوق بشری در جامعه بین المللی که سکوت  اختیار کرده و نظاره گر این نسل کشی آشکار هستند چه پاسخی برای جامعه بشری دارند و چگونه وجدان خود را راضی کرده و از کنار این همه صحنه های هولناک وحشتناک غیرانسانی عبور کرده و دم برنیاورده اند و با صهیونیزم بین المللی وآمریکا واروپای برده غرب سازش کرده اند تا حق و حقوق انسان های مظلوم بی دفاع را قربانی مطامع جانیان و قصابان بی رحم بین المللی نمایند! باید افکار عمومی دنیا کاری کند و بر علیه این مجامع بی خاصیت برخیزد و طرحی نو در اندازد.

 

 کشف گورهای دسته جمعی

 سایت‌های پزشکی نیز در حملات اسرائیل در امان نمانده اند. ارتش اسرائیل در حملات خود به بیمارستان ها بیماران و کادر پزشکی را به طرز وحشیانه ای کشته است. ماه گذشته، پس از خروج نیروهای اسرائیلی از شهر در 7 آوریل، صدها جسد از یک گور دسته جمعی در داخل مجتمع پزشکی ناصر در خان یونس پیدا شد. اجساد نیز از گورهای دسته جمعی در بیمارستان الشفا در شهر غزه بیرون آورده شدند. پس از کشف این گورهای دسته جمعی، مقامات فلسطینی جزئیات هولناکی از این فاجعه فاش کردند.

آنها گفتند ده ها تن از اجساد با دست های بسته پیدا شده اند در حالی که به بدن های آنان سُرم و وسائل درمانی پزشکی به آنها متصل شده بود. این نشان می دهد که آنها ممکن است زنده به گور شده باشند.

راوینا شمداسانی، سخنگوی دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد، همچنین گفت که برخی از اجساد پیدا شده در بیمارستان خان یونس "در حالی که دستانشان بسته و لباس هایشان برهنه شده بود، پیدا شد."

اسرائیل به بیمارستان‌ها حمله کرده و با خونسردی بی رحمانه هرچه تمام تر در آنجا قتل عام‌های انجام داده است. ارتش اسرائیل مدعی است که حماس از بیمارستان ها به عنوان مراکز فرماندهی خود استفاده می کند. با این حال، رژیم سفاک صهیونیستی تا به امروز هیچ مدرکی برای اثبات ادعاهای خود ارائه نکرده است.

 

 آمریکا؛ حامی اصلی اسرائیل و شریک جرم تمام این جنایات

با وجود چنین جنایات وحشتناکی، اسرائیل تاکنون پاسخگو نبوده است. علاوه بر این، ایالات متحده که حامی اصلی اسرائیل و شریک جرم تمام این جنایات است، درخواست‌ها ی جهانی را  برای استفاده از اهرم‌های خود برای توقف ماشین کشتار این رژیم سفاک را رد کرده است و حتی در چند نوبت در شورای امنیت سازمان ملل با حق وتوی خود مانع از محکومیت این رژیم خون ریز در سطح بین المللی گشته[2] و این رژیم جعلی غاصب کودک کش سفاک را محق بر حق دفاع از خود اعلام و تا به امروز نیز بر این سیاست رفتار کرده و از آنان حمایت و پیشتیانی نموده است و عملا به پای اسرائیل در منطقه ایستاده و با مخالفان این رژیم فاسد منحوس نیز حتی اگر دانشجویان و اساتید و نخبگان  بیدارجامعه آمریکایی باشد برخورد می کند و آنان را مجروح و کشته و به زندان گرفتار می نماید؛ با این وجود در آمریکا حمایت از آرمان ملت فلسطین و شعار «فلسطین باید آزاد گردد» و «فلسطین از بحر تا نهر» در بسیاری از دانشگاه‌های آمریکا و به‌خصوص دانشگاه‌های طراز اول این کشور مثل کلمبیا و‌ هاروارد به مطالبه اصلی دانشجویان تبدیل شده است.[3]

 

اسرائیل برای سیاست‌های خاورمیانه‌ای آمریکا مهم است

 اسرائیل تا این حد برای آمریکا و سیاست‌های خاورمیانه‌ای آمریکا مهم است که حاضر است قشر بیدار فرهیخته خود را که لب به انتقاد می گشاید و از مظلوم فلسطینی دفاع می کند و به پا می خیزد برخورد کند تا خم به ابروی اسرائیلی ها نیافتد. سردمداران جانی اسرائیل از مردم آمریکا مهم تر هستند! سیاستمداران صهیونیستی آمریکا در آینده نه چدان دور قطعا پاداش حمایت های بی چون و چرای خویش از اسرائیل را از مردم خود دریافت خواهند کرد و با دست با کفایت آنان بزودی تنبیه خواهند شد.   

نکته مهم این است اگرچه مقامات آمریکایی انتقادات شدیدی را از کمپین نظامی مرگبار بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در غزه به دنبال واکنش های شدید داخلی انجام داده اند، اما هیچ اقدام عملی برای توقف جنگ نسل کشی در غزه انجام نداده اند. آمریکا اگر بخواهد حمله وحشیانه اسرائیل را متوقف کند، می‌تواند کمک‌های نظامی به اسرائیل را قطع کند و اقدامات قاطعانه‌ای را در شورای امنیت سازمان ملل اتخاذ کند.

اسراییل یک رژیم آپارتایدی است که برای ارتکاب جنایات وحشیانه علیه فلسطینی ها قصور ندارد. ایالات متحده چشم خود را بر روی این جنایات بسته است زیرا اقدامات مشابهی را انجام داده است. جدا از بمباران اتمی شهرهای ژاپنی هیروشیما و ناکازاکی در اوت 1945 که ده ها هزار نفر را کشت، ایالات متحده در جریان تهاجم نظامی خود به کشورهایی مانند عراق و افغانستان جان تعداد زیادی از غیرنظامیان را گرفته است.

 

توجیه آمریکا در مرگ غم انگیز غیرنظامیان

ایالات متحده همیشه سعی در توجیه مرگ غم انگیز غیرنظامیان داشته است. مقامات آمریکایی ادعا کرده اند که نیروهای مسلح این کشور"شبه نظامیان" را که از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده می کنند ، هدف قرار می دهند. رئیس پیشین رئیس ستاد مشترک ایالات متحده، مارک مایلی بهانه های مشابهی را برای توجیه حمله وحشیانه اسرائیل در غزه انجام داده است. او می گوید: "من برای افراد بی گناه در غزه که در حال مرگ هستند احساس وحشت می کنم ، اما نباید فراموش کنیم که ما ، ایالات متحده بسیاری از افراد بی گناه را در موصل، رقه کشته ایم، که ما، ایالات متحده 12000 غیرنظامی فرانسوی بی گناه را کشتیم همانطور که در اینجا ما در 80 سالگی فرماندهی هستیم. "  فرمانده ارشد سابق آمریکایی این اظهارات را در نمایشگاه AI رقابت ملی در مرکز همایش های والتر E. واشنگتن که به میزبانی پروژه مطالعات ویژه رقابتی (SCSP) در 7 و 8 مه برگزار شده بود عنوان نمود.

وی به حملات ایالات متحده در عراق و سوریه اشاره و ادعا کرده است که نیروها را برای از بین بردن داعش به عراق و سوریه اعزام کرده است. با این حال، ایالات متحده متهم به ایجاد گروه تروریستی در منطقه غرب آسیا است. دونالد ترامپ در طول مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری سال 2016 ، دولت رئیس جمهور وقت باراک اوباما را به تأسیس داعش متهم کرد.

وی گفت: "ما 69 شهر ژاپنی را از جمله هیروشیما و ناگازاکی نابود کردیم. ما تعداد زیادی از مردم را ، افراد بی گناه که هیچ ارتباطی با دولت خود نداشتند، ذبح کردیم. مردان، زنان و کودکان. جنگ یک چیز وحشتناک است اما اگر معنا داشته باشد ؛ اگر این حس اخلاقی وجودداشته باشد ، باید یک هدف سیاسی وجود داشته باشد و باید با کمترین هزینه به سرعت به آن دست یافت. "

اظهارات وی ، در واقع ، یادآور این  اصطلاح است، که "هدف وسیله را توجیه می کند". هدف آنچنان مطلق است که هر وسیله ای را بایستی در راه آن قربانی کرد! مهم رسیدن به هدف و مقصدی است که در نظر داریم و در راه رسیدن به این مقصود باید از هر وسیله و ابزاری استفاده کرد.[4]

رژیم فاشیست صهیونیستی از همان بهانه ها برای توجیه جنگ نسل کشی خود در غزه استفاده کرده و می کند.

اسرائیل سعی کرده است با تشبیه آن به گروه تروریستی داعش، حماس را مجازات کند. اما، حماس در بین فلسطینی ها محبوبیت بیشتری پیدا کرده است زیرا در مقابل جنگ وحشیانه صیهونیست ها درغزه؛ هم دفاع نموده و هم با انجام مقاومت در برابر رژیم اشغالگر، این رژیم را در رسیدن به اهدافش زمین گیر کرده و             نا امید نموده است تا جایی که تحلیل گران غربی و صهیونیستی با عجز اعتراف کرده اند؛ نتانیاهو و رژیم صهصونیستی به بن بست رسیده و شکست را پذیر فته اند. به تعبیرکارشناسان رژیم اشغالگر قدس، هم‌نبرد میدانی و اطلاعاتی و هم‌نبرد شناختی را دراین معادله باخته‌است. نتیجه این شکست تمام‌عیار، روی آوردن صهیونیست‌ها به کودک‌کشی و توحش در غزه و اکنون در رفح است. به بیان رسای رهبر معظم انقلاب اسلامی؛ صهیونیست‌ها نمی‌توانند شکست در عملیات طوفان‌الاقصی را با این اقدامات انکار کرده یا از عواقب و تبعات این شکست بگریزند.      

جان کلام را از نگاه و زبان و اندیشه کارشناسان و تحلیل گران می گویم؛

1- اسرائیل مانند ایالات متحده می تواند بیشتر غیرنظامیان را به قتل برساند اما قادر نخواهد بود مقاومت فلسطین را از طریق عملیات نظامی خرد کند.

2- نتانیاهو قول داده است در جنگ غزه تا "پیروزی کامل" بر حماس ادامه دهد. اما ، او باید بداند که جنگ دیر یا زود به پایان می رسد و رژیم وی با شکست سنگین رسوا کننده به دست مقاومت فلسطین مواجه خواهد شد.[5]

3- صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها در هیچ‌یک از آینده‌پژوهی‌های خود از نبرد، با گزینه‌ای به نام پیروزی روبه‌رو نیستند وصرفا درصدد کاهش هزینه‌های شکست خود خواهند بود.

4- این شکست معطوف به جنگ غزه و رفح نیست و ناظر بر تحولات عمیقی است که در نظم جدید جهانی در حال رخ دادن است.

5-امروزه غزه مرکز جهان شده است و بیداری به قلب آمریکا و اروپا سرایت کرده و دانشگاه‌ها و مردم آنان را به خود جلب کرده و دوران ستم و جور و جولان اسرائیل و یهودیان افراطی در دل سرزمین اسلامی به پایان رسیده است و فلسطین و قدس شریف آزاد خواهد شد. اسرائیل ماندنی نیست و در مقابل فلسطین باقی خواهد ماند.

6- رژیم اشغالگر قدس وآمریکا و سه کشور مهم اروپایی برده آمریکا، بازی جنگ را در میدان و در سطح جهانی که با اعتراضات گسترده دانشجویان و افکار عمومی دنیا رو به رو هستند باخته و باید تن به قواعد بازی دهند و تسلیم شرایط حماس در پذیرش توقف جنگ و آتش بس گردند.

7- حماس در میدان مذاکرات نیز به مانند میدان نبرد، آمریکا و رژیم صهیونیستی را به زانودر آورده است.

8- حماس استوار ایستاده است و در خصوص آتش‌بس دائمی در غزه مطابق پیشنهاد مصر از تل آویو تعهد می‌خواهد و از آمریکا نیز «تضمین»؛ این دو باید محقق شود تا توافق آتش بس دائمی منعقد گردد.  

 

دکتر اسدالله افشار

 

پی‌نوشت:

[1] - دوشنبه‌شب شاید، سخت‌ترین شب ساکنان مظلوم «رفح»، جنوبی‌ترین شهر و نقطه غزه بود. این شهر پس از حملات وحشیانه صهیونیست‌ها به خانه‌ها، بیمارستان‌ها، مدارس و... در شمال و مرکز غزه، به تنها نقطه این باریکه تبدیل شد که فلسطینی‌ها می‌توانستند، به آن کوچ کنند. حالا رفح، میزبان یک‌میلیون و400هزار نفر از 2میلیون و 400هزار نفر جمعیت کل غزه است! به گفته رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا، صهیونیست‌ها اگر به این شهر حمله کنند، ساکنان غزه فقط یک راه برایشان باقی می‌ماند و آن رفتن به ماه است! این اظهارات توأم با خشم و اعتراض در کنار صدها هشدار و اعتراض دیگر اما باعث نشد، صهیونیست‌های وحشی به این شهر حمله نکنند.

[2] - در تمامی این جنایت‌ها که تنها یک فقره از آنها کافی بود تا شورای امنیت سازمان ملل که مسئولیت اصلی حفظ صلح و امنیت جهانی را برعهده ‌دارد وارد عمل شود، نه‌تنها مانعی در مقابل صهیونیست‌ها نبوده بلکه با بی‌عملی خود به عامل اصلی تداوم این جنایت‌ها تبدیل شده است. طی این مدت چهار قطعنامه سازمان ملل که خواستار آتش‌بس در غزه بود، توسط آمریکا وتو شده است. آمریکا با این اقدام و همچنین با حمایت سیاسی، مالی و البته نظامی گسترده خود از رژیم صهیونیستی در تداوم این جنایت‌ها نقش اصلی را داشته و بایدن به شریک جرم اصلی نتانیاهو تبدیل شده است.

[3] - آمریکا طی روزهای اخیر شاهد گسترده‌ترین موج جنبش دانشجویی است که از جنگ ویتنام تاکنون بی‌سابقه بوده است. همه فشارها شامل ارعاب و تهدید‌، تعطیلی دانشگاه‌ها، برگزاری مجازی کلاس‌ها و بازداشت ده‌ها دانشجو نیز نه تنها تاکنون مانعی در برابر این موج نبوده است‌، بلکه اعتراضات در محافل عملی و دانشگاهی آمریکا به جنایت‌های اسرائیل و همراهی دولت بایدن با این جنایت‌ها رو به گسترش است.  

[4] - ماکیاولی (فیلسوف ایتالیایی) در تاریخ فلسفه، نظر مشهوری دارد که میگوید: هدف، وسیله را توجیه می کند. آری. هدف آنچنان مطلق است که هر وسیله ای را بایستی در راه آن قربانی کرد! مهم رسیدن به هدف و مقصدی است که در نظر داریم و در راه رسیدن به این مقصود باید از هر وسیله و ابزاری استفاده کرد. این حرف در ابتدا خیلی جذاب و قدرتمندانه به نظر میرسد. اینکه هدفمند باشیم و در راه رسیدن به خواسته خودمان هر کاری انجام دهیم. اما با کمی دقت و تأمل متوجه میشویم همیشه هم نباید اینطور باشد که هر چیزی را فدای هدف کنیم! شاید ارزشِ آنچه قرار است قربانی شود بیشتر باشد یا حداقل هم طراز باشند. فرض کنید در ابعاد کلان؛ حاکمی تصمیم بگیرد به قیمت گرفتن آزادی، قانونی را همگانی کند. آزادی وسیله ای میشود برای اجرای آن قانون! این روش اشتباه است. ماکیاولی اشتباه میکرده است. هدفمند بودن خیلی هم عالی است و یکی از مؤلفه های زندگی معنادار است اما نه با قربانی کردن هر چیزی و وسیله قرار دادن هر چیز باارزشی. فراموش نکنیم زمانی خواهد رسید که هر آنچه را قربانی کرده ایم، سر از قربانگاه بیرون خواهد آورد و از ما دادخواهی خواهد کرد و لذت رسیدن به اهدافمان را از ما خواهد گرفت. پس به جای اینکه بگوییم هدف وسیله را توجیه میکند، بگوییم هر هدفی هر وسیله ای را توجیه نمی کند. رسیدن به هر هدفی به هر قیمتی اشتباه است.

5- Saei. Shahrokh. Partners in crime. Translator; Asadollah Afshar. Tehrantimes/ May 8, 2024 - 21:47 

دکتر اسدالله افشار

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/94334کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب