درحال بارگذاری

گروه: اجتماعی / حوزه شهری/تهران/ایران شناسه: ۹۳۱۱۳۱۴ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۶ : ۱۲ بازدید: ۲۱۹۲دیدگاه: ۰

آقامیری:

20 سال پیش شورا برای ساخت مساجد در بوستان ها مصوبه داد

20 سال پیش شورا برای ساخت مساجد در بوستان ها مصوبه داد ساخت مساجد در بوستان‌ها مصوبه سال ۸۳ شورا را دارد و ۴۳ مسجد در بوستان‌ها ساخته شده که پارک لویزان، نهج البلاغه و پلیس از جمله آنها است.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو» به نقل از فارس، سید محمد آقامیری در جلسه امروز شورای شهر تهران با بیان اینکه در شبکه های اجتماعی بحث ساخت مسجد در بوستان قیطریه مطرح شد که با حواشی زیادی همراه بود و اهمیتی نیز نداشت، اظهار کرد: از ابتدای دوره ششم مدیریت شهری این قصد را داشتیم که بوستان ها فضای مناسبی برای شهروندان باشد، ساخت مساجد در بوستان ها مصوبه سال ۸۳ شورا را دارد و ۴۳ مسجد در بوستان ها ساخته شده که پارک لویزان، نهج البلاغه و پلیس از جمله این بوستان ها هستند.وی با بیان اینکه تصاویر هوایی بوستان قیطریه نشان می دهد که نزدیکترین مسجد ۴۵۰ متر با این بوستان فاصله دارد، خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم مسیری را تا اولین مسجد طی کنیم فاصله به ۶۰۰ متر می رسد. در زمانی که خانه ها ویلایی ساخته می شد به فاصله ۲۰۰ متر مسجد ساخته می شد.آقامیری با بیان اینکه مساجد این محله با یکدیگر یک کیلومتر فاصله دارند، گفت: این بوستان ۱۲۲ هزار مترمربع فضا دارد و از این میزان تنها ۸۰۰ متر معادل حدود یک درصد فضای بوستان به ساخت مسجد اختصاص می یابد.رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران بابیان اینکه ذهنیت هایی ایجاد شده که درختان قطع شده اند، گفت: شهردار و اعضای شورا از محل بازدید کردند و تنها درختانی با بن پایین و نهال جابجا شده اند و قطع درخت صورت نگرفته است.
وی افزود: این مباحث ظلم به کسانی است که در شهرداری کار می کنند. چهار هزار و ۷۵۰ هکتار کمربند فضای سبز و ۱۰۱ پارک در سه سال اخیر ایجاد شده است. شهرداری تهران دلسوزترین نهاد برای توسعه فضای سبز است و اجازه نمی دهد کسی درختی را قطع کند.رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه درخصوص ساخت خانه خدا مانع کار خیر نشویم، گفت: هرکسی با یک کلمه نیز مانع این اقدام خیر شود، مکافات آن را در دنیا و آخرت خواهد دید.

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/93113کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب