درحال بارگذاری

گروه: بین الملل/بین الملل/ایران شناسه: ۹۲۲۷۳۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۴۴ : ۰۷ بازدید: ۴۱۶۵دیدگاه: ۰

حمایت تزلزل ناپذیر بایدن از جنگ اسرائیل علیه غزه

حمایت تزلزل ناپذیر بایدن از جنگ اسرائیل علیه غزه حمایت از اسرائیل یکی از اولویت‌های سیاست خارجی ایالات متحده است. در همین راستا، بایدن تمام وزن دولت خود را پشت سر جنگ نسل کشی رژیم در نوار غزه که در اوایل اکتبر 2023 آغاز شد، انداخته است. جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در سومین سخنرانی سالانه خود در کنگره آمریکا موسوم به سخنرانی «وضعیت کشور» (State of GAP-07) از دستاوردهای دوره ریاست خود دفاع کرد و چشم ‌اندازش را برای دور دوم ریاست جمهوری احتمالی بیان کرد.

پايگاه خبري تحليلي «نيک رو»، حمایت از اسرائیل یکی از اولویت‌های سیاست خارجی ایالات متحده است. در همین راستا، بایدن تمام وزن دولت خود را پشت سر جنگ نسل کشی رژیم در نوار غزه که در اوایل اکتبر 2023 آغاز شد، انداخته است.

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا[1] در سومین سخنرانی سالانه خود در کنگره آمریکا موسوم به سخنرانی «وضعیت کشور» (State of Union) از دستاوردهای دوره ریاست خود دفاع کرد و چشم ‌اندازش را برای دور دوم ریاست جمهوری احتمالی بیان کرد.

«جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی خود به موضوعات مختلف‌ اعم از جنگ‌های اوکراین و غزه، چین و مسائل دیگری همچون وضعیت اقتصاد و مرز آمریکا پرداخت.

بایدن در طول سخنرانی نزدیک به ۷۰ دقیقه‌ای خود در مجلس نمایندگان، بار دیگر حمایت قاطع واشنگتن از اسرائیل را ابراز کرد و گفت که این رژیم حق دارد از خود در برابر حملات حماس دفاع کند!

حمایت تزلزل ناپذیر بایدن از جنگ اسرائیل علیه غزه خطری برای انتخاب مجدد او به وجود آورده است.

رئیس جمهور آمریکا در بخش دیگری از این سخنرانی به موضوع جنگ همراه با نسل‌کشی رژیم صهیونیستی علیه غزه پرداخته و برای این رژیم حق ادعایی برای جنگ با حماس قائل شده و همچنین خواستار «تضمین حفاظت از جان غیرنظامیان  فلسطینی بی‌گناه» از سوی این رژیم شد.

او در ادامه این سخنرانی ادعا کرد: «اسرائیل حق تعقیب حماس را دارد. حماس می‌تواند امروز به این جنگ با آزاد کردن گروگان‌ها (اسرای صهیونیست)، به زمین گذاشتن سلاح‌هایش و تسلیم کردن مسئولان وقایع هفتم اکتبر پایان دهد.»

رئیس جمهور آمریکا در ادامه این سخنرانی گفت: اجازه به ورود کمک بشردوستانه به نوار غزه نباید برای اسرائیل یک ملاحظه ثانویه یا یک اهرم چانه‌زنی باشد و حفاظت و حراست از غیرنظامیان باید یک اولویت باشد. در نگاه به آینده تنها راه حل واقعی راه تاسیس دو کشور مستقل است. هیچ راهی دیگری نیست که امنیت و دموکراسی اسرائیل را تامین کند. هیچ راه دیگری نیست که منجر به زندگی آزادانه و در صلح و عزت فلسطینیان شود.

بایدن در ادامه سخنرانی خود خطاب به خانواده‌های چند نفر از اسرای صهیونیست تحت کنترل حماس که در جمعیت مستمعین حضور داشتند وعده داد تا زمانی که همه این اسرا آزاد نشوند، آرام نخواهد نشست.

رئیس جمهوری آمریکا که برای رسیدن به ساختمان کنگره مجبور شده بود معترضان به جنگ غزه در مقابل کنگره را دور بزند و تغییر مسیر بدهد هم‌چنین از طرح خود برای ساخت اسکله‌ای موقت توسط ارتش آمریکا در ساحل غزه خبر داد.

در انتخابات مقدماتی دموکرات‌ها، به ‌ویژه در روز سه‌شنبه بزرگ (27فوریه میلادی جاری/ 8 اسفند1402)                        تعداد قابل توجهی از مردم، از جمله رأی‌دهندگان عرب و مسلمان که به بایدن در شکست دونالد ترامپ در انتخابات ۲۰۲۰ کمک کردند، برگه‌های رأی خود را «بی تعهد» علامت‌گذاری کردند.

آنها از دولت بایدن به خاطر ایستادن در کنار اسرائیل در حمله به غزه عصبانی هستند.

کاخ سفید همچنین تحت فشار برخی از دموکرات‌هایی است که سیاست‌های طرفدار اسرائیل دولت ایالات متحده را به چالش می‌کشند، زیرا تعداد کشته‌شدگان حمله رژیم اشغالگر به غزه همچنان در حال افزایش است.

بنابراین، بایدن در سخنرانی خود؛ اظهارات انتقادی را برای آرام کردن مخالفان داخلی بیان نمود.

اسرائیل محاصره کامل غزه را تحمیل کرده و ورود غذا، آب، دارو و سایر تجهیزات را محدود کرده است که باعث هشدار سازمان ملل در مورد خطر قحطی قریب الوقوع در این سرزمین شده است.

اسرائیل همچنین فلسطینی هایی را که به دنبال کمک در غزه بودند، کشته است. در 29 فوریه، نیروهای اسرائیلی بیش از 100 فلسطینی را در یکی از محله های شهر غزه که منتظر تحویل مواد غذایی از کامیون های کمک رسانی بودند، قتل عام کردند.

تحت فشار شدید داخلی و بین المللی بر سر این کشتار، ایالات متحده شروع به ارسال مواد غذایی به غزه نمود. اما این اقدام ناکارآمد ایالات متحده به عنوان یک حرکت تبلیغاتی توسط سازمان های امدادی توصیف شده گردید.

بایدن برای اینکه نشان دهد به زندگی مردم غزه اهمیت می دهد، در سخنرانی خود اعلام کرد که ایالات متحده یک اسکله موقت در خط ساحلی غزه خواهد ساخت تا امکان ورود کمک ها فراهم شود. او در این خصوص گفته است: «امشب، من به ارتش ایالات متحده دستور می دهم که یک مأموریت اضطراری را برای ایجاد یک اسکله موقت در دریای مدیترانه در سواحل غزه که می تواند کشتی های بزرگ حامل غذا، آب، دارو و سرپناه های موقت را دریافت کند، هدایت کند.»

ایجاد یک کریدور دریایی مانند بحران مواد غذایی مورد انتقاد شدید قرار گرفت.

صالح الحمس؛ مدیر عامل کمک های پزشکی بیمارستان اروپایی غزه به الجزیره گفت که ساخت اسکله «ممکن است چند هفته طول بکشد، به این معنی که مردم ما همچنان رنج خواهند برد».

صالح الحمس همچنین این اقدام آمریکا را مذموم توصیف کرد و گفت: اسکله تنها چند کیلومتر با مرز رفح فاصله خواهد داشت، جایی که صدها کامیون در صف منتظر اجازه ورود هستند.

مدیر عامل کمک های پزشکی برای فلسطینی ها همچنین به شبکه خبری قطری گفت: «پرداخت های هوایی، بندرهای دریایی موقت و مواردی از این دست، راه حل های واقع بینانه یا پایدار برای جلوگیری از قحطی در حال وقوع و حفظ زندگی در غزه نیستند».

«ملانی وارد» مدیر اجرایی گروه غیرانتفاعی کمک پزشکی برای فلسطینی ها (MAP) گفت: «پنج ماه بعد، زمان بسیار زیادی است که ایالات متحده، بریتانیا و دیگران از وزن قابل توجه خود برای اطمینان از بازگشایی سریع گذرگاه‌های زمینی به سمت غزه، متحدشان اسرائیل استفاده کنند».

وی افزود: «تنها یک آتش‌بس فوری و پایدار به ما اجازه می‌دهد تا پاسخ انسانی گسترده‌ای را که پس از پنج ماه بمباران و محاصره بی‌رویه مردم غزه توسط اسرائیل لازم است، ارائه دهیم».

طرح ایالات متحده برای ساخت اسکله چیزی نیست جز گسترش یک تبلیغات سیاسی ناب، زیرا بایدن به دنبال اطمینان دادن به رأی دهندگان ناراضی و همچنین اعضای حزب دموکرات است که تلفات غیرنظامیان در غزه برای او اهمیت دارد.

اسرائیل از 7 اکتبر تاکنون نزدیک به 31000 فلسطینی را در نوار غزه کشته و بیش از 72000 نفر را زخمی کرده است.

ایالات متحده اگر بخواهد از قحطی قریب الوقوع و بحران انسانی عمیق در غزه جلوگیری کند، می تواند بر اسرائیل برای رفع محاصره غزه و باز کردن گذرگاه ها فشار بیاورد.

بایدن می تواند از اهرم قدرتمند واشنگتن در شورای امنیت سازمان ملل علیه اسرائیل استفاده کند. کاخ سفید همچنین می‌تواند در حمایت نظامی خود از اسرائیل تجدید نظر کند، زیرا این رژیم همچنان به جنگ نسل‌کشی خود در غزه ادامه می‌دهد و به درخواست‌های بین‌المللی برای توقف این حمله ادامه می‌دهد.

بایدن به دنبال ایجاد این اسکله است زیرا می‌خواهد بی‌میلی خود را برای استفاده از اهرم دیپلماتیک و نظامی واشنگتن برای وادار کردن اسرائیل به پایان دادن به حمله غزه و اجازه دادن کمک‌های بشردوستانه به خاک فلسطین پنهان کند.[2]

 

برجسته‌ترین جنایات رژیم صهیونیستی بعد از گذشت 150 روز از جنگ غزه

دفتر رسانه‌ای دولتی در نوار غزه در گزارشی جدید برجسته‌ترین جنایات رژیم صهیونیستی بعد از گذشت 150 روز از جنگ غزه را منتشر نمود. از آنجا که این آمار تکان دهنده و دهشتناک است باز نشر آن به هرمناسبت در هریادداشتی که موضوع آن غزه باشد وخباثت های شیطانی وغیرانسانی رژیم جعلی نامشروع صهیونیستی مورد حمایت آمریکا و متحدانش؛ ضرورت داشته و بیان مکرر آن قطعا موجبات نفرت جامعه جهانی را نسبت به اسرائیل تا روز محو کامل آن از صفحه روزگار زنده نگه خواهد داشت.

آمار، اعداد وحشتناکی از جنایت‌های رژیم اشغالگر در نوار غزه را نشان می‌دهد که خلاصه آن به شکل زیر است:

-2675 مورد قتل عام توسط ارتش اشغالگر در نوار غزه انجام شده است.

-37 هزار و 534 نفر شهید یا مفقود شده‌اند.

-آمار شهدایی که طی 150 روز به بیمارستان رسیده و ثبت شده‌اند 30 هزار و 534 نفر بوده است.

-13 هزار و 430 نفر از شهدا کودک بوده‌اند.

-8900 تن از شهدا زن بوده‌اند.

-364 نفر از تیم‌های پزشکی به شهادت رسیده‌اند.

-48 عضو تیم دفاع مدنی در غزه به شهادت رسیده‌اند.

-تعداد شهدای خبرنگار 132 نفر اعلام شده است.

-دست کم 7 هزار نفر تاکنون مفقود هستند که 70 درصد آنها زن و کودک می‌باشند.

-71 هزار و 920 نفر زخمی شده‌اند.

-17 هزار کودک پدر و مادر یا یکی از آنها را از دست داده‌اند.

-11 هزار مجروح در وضعیتی بسیار وخیم قرار دارند و برای نجات جانشان باید به خارج از غزه منتقل گردند.

-10 هزار بیمار سرطانی با خطر مرگ مواجه هستند.

-700 هزار نفر در نتیجه محاصره شدید و کمبود شدید امکانات بهداشتی و غذایی به بیماری‌های عفونی مبتلا شده‌اند.

-8 هزار نفر به عفونت هپاتیت ویروسی مبتلا شده‌اند.

-جان 60 هزار زن باردار به دلیل عدم دسترسی به مراقبت‌های بهداشتی در معرض خطر است.

-350 هزار نفر که مبتلا به بیماری‌های مزمن هستند به دلیل عدم دسترسی به داروهای خود در معرض خطر قرار دارند.

-269 تن از پرسنل بهداشتی توسط صهیونیست‌ها بازداشت شده‌اند.

-10 مورد مربوط به بازداشت روزنامه نگاران ثبت شده است.

-2 میلیون نفر در نوار غزه آواره شده‌اند.

-رژیم اشغالگر 163 مقر دولتی در نوار غزه را ویران کرده است.

-100 مدرسه و دانشگاه به طور کامل تخریب شده است.

-305 مدرسه و دانشگاه به طور جزئی تخریب شده است.

-217 مسجد به طور کامل توسط اشغالگران ویران شده است.

-284 مسجد به طور جزئی ویران شده است.

-3 کلیسا از مجموعه کلیساهایی که رژیم اشغالگر هدف قرار داده، ویران شده است.

-70 هزار واحد مسکونی به طور کامل ویران شده است.

-290 هزار واحد مسکونی که کاملا تخریب نشده‌اند، قابل سکونت نیستند.

-70 هزار تن مواد منفجره بر سر مردم غزه ریخته شده است.

-32 بیمارستان کاملا از خدمت خارج شده‌اند.

-53 مرکز بهداشتی از کار افتاده است.[3]

-155 موسسه بهداشتی مورد هدف قرار گرفته است.

-126 آمبولانس توسط ارتش اشغالگر هدف قرار گرفته شده است.

-200 مکان باستانی ویران شده است.

 

این جنگ 150 روزه ثابت کرد...

از نگاه کارشناسان و تحلیل گران؛ جنایات وحشتناک و نسل‌کشی آشکار رژیم جعلی غاصب سفاک کودک کش صهیونیستی که در سطور بالا به آن ها اشاره گردید، عمق خباثت نتانیاهو و بایدن را آشکار و رسوا نمود و ثابت کرد که موضوع و مسأله، فقط درگیری صهیونیست‌ها با حماس و انتقام از طوفان‌الاقصی نیست بلکه موضوع به گسترش روز افزون و نفوذ برق آسای اسلام در منطقه با اسم رمز مقاومت، ارتباط دارد و به سادگی نیز نمی توان از آن عبور کرد، و لذا با درک از آن چه در این یادداشت بیان شد می توان دریافت چرا در این ۱۵۰ روز جرم و جنایت، ایالات متحده آمریکا سه مرتبه قطعنامه‌های پیشنهادی آتش بس را وتو کرد و چرا حاضر نیست از حمایت های مالی و تسلیحاتی و لجستیکی خود از اسرائیل دست کشیده و کوتاه بیاید و چرا آمریکا خود را موطف به حمایت از اسرائیل می داند و به هیچ قیمتی مایل به کنار گذاشتن این رژیم منحوس جانی نمی باشد؟

این جنگ 150 روزه ثابت کرد؛ شورای امنیت از کار افتاده است، سازمان ملل و شورای حقوق بشر و موسسات   

بی خاصیت بین المللی تحت سلطه استکبار غرب هم هیچ  اثر وخاصیتی نداشته‌اند و نتوانسته اند ماسین آدم کشی و نسل کشی رژیم در حال احتضار صهیونیستی را از کار بندازند و مانع قتل عام های مردم مظلوم غیرنظامی غزه گردند. با این حجم از جنایات، چاره ای نمی ماند جز این که فاتحه حقوق بشر را بخوانیم و روز مرگ آن را اعلام نماییم.

 

دکتر اسدالله افشار

 

پی‌نوشت:

[1] - بایدن که با ۸۱ سال مسن‌ترین رئيس جمهوری تاریخ آمریکاست و به دلیل کهولت سن بارها مورد انتقاد جمهوری‌خواهان قرار گرفته، اگرچه چند بار در سخنرانی خود تپق زد ولی در مجموع سخنرانی پرانرژی و آتشینی را در کنگره ایراد کرد. در سخنرانی که برخی تحلیل‌گران «سیاسی ترین سخنرانی سالانه در کنگره در دهه‌های اخیر» خوانده‌اند،‌ جو بایدن دست کم ۱۳ بار بدون ذکر نام، به دونالد ترامپ اشاره کرد و از سیاست‌های او انتقاد کرد.جو بایدن در تمامی موارد، چه در قبال نرمش مقابل روسیه، چه درباره اوکراین و ناتو و یا درباره سیاست‌های مهاجرتی، بدون اینکه نامی از دونالد ترامپ بیاورد بارها به سیاست‌ها و جملات او اشاره کرد و آنها را نقد کرد.

2- Saei. Shahrokh. Pure political propaganda. Translator; Asadollah Afshar. Tehrantimes/ March 8, 2024 - 22:31

[3] - دکتر «اشرف القدره» سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه با اعلام آمار خسارت وحشتناکی که رژیم اشغالگر به بخش بهداشت غزه زده است گفت که وضعیت بهداشتی غزه به شدت فاجعه‌بار بوده و قابل توصیف نیست و کاملا در مرحله فروپاشی قرار دارد.2 میلیون و 400 هزار نفر در غزه از کمبود شدید مواد غذایی رنج می‌برند و قحطی در استان غزه و شمال غزه همچنان درحال عمیق‌تر شدن است و کودکان بزرگترین قربانی این فاجعه هستند و مرگ بر اثر گرسنگی در این منطقه جان بیش از 700 هزار فلسطینی را تهدید می‌کند.

دکتر اسدالله افشار

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/92273کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب