درحال بارگذاری

گروه: بین الملل/بین الملل/ایران شناسه: ۸۳۳۹۸۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۴ : ۲۳ بازدید: ۱۰۲دیدگاه: ۰

پوتین جان باختن پریگوژین را تسلیت گفت؛ تحقیقات تا آخر ادامه می‌یابد

پوتین جان باختن پریگوژین را تسلیت گفت؛ تحقیقات تا آخر ادامه می‌یابد رئیس جمهوری روسیه در واکنش به سقوط هواپیمای حامل «یوگنی پریگوژین» رییس گروه واگنر، به بستگان قربانیان این سانحه هوایی تسلیت گفت و قول داد که تحقیقات در این زمینه «تا آخر» انجام می‌شود.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو» به نقل از ایرنا از تارنمای روزنامه لو فیگارو، ولادیمیر پوتین روز پنجشنبه در جریان نشستی که از تلویزیون پخش شد، در توصیف شخصیت رهبر گروه واگنر، به وی درود فرستاد و اعلام کرد که پریگوژین مردی «با استعداد» بود که «اشتباهاتی» مرتکب شد.

رئیس جمهوری روسیه وعده داد که تحقیقات در مورد سقوط هواپیمای پریگوژین «تا آخر» انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه خواهیم دید که بازرسان در آینده نزدیک چه خواهند گفت، اظهار داشت: کارشناسی فنی و ژنتیکی در حال انجام است. این کار کمی طول می کشد.

پوتین با بیان تسلیت خود به بستگان قربانیان این سانحه هوایی، اضافه کرد: پریگوژین مردی با سرنوشتی پیچیده بود که در زندگی خود اشتباهات جدی مرتکب شد، اما نتایج مورد نیاز خود را گرفت.

رئیس جمهوری روسیه در نخستین سخنرانی خود از زمان جان باختن رهبر واگنر، تاکید کرد که قربانیان سقوط هواپیمای واگنر «کمک قابل توجهی» در اوکراین داشتند.

آژانس حمل و نقل هوایی فدرال روسیه بامداد امروز با انتشار فهرست سرنشینان هواپیمای سقوط کرده در منطقه تِوِر روسیه تائید کرد که یوگنی پریگوژین رئیس گروه واگنر هم در این لیست حضور داشته است.

بنا بر این گزارش، دیمیتری اوتکین،‌ سرگئی پروپوستین، اوگنی ماکاریان، الکساندر توتمین، والری چکالوف و نیکولای ماتیوسیف از دیگر مسافران این پرواز بودند.

همچنین بنا بر فهرست اعلام شده،‌ الکسی لوشین و رستم کریموف خلبان و کمک خلبان و کریستینا راسپپووا مهماندار این هواپیما بودند.

بنا بر این گزارش، چکالوف پیش از این در لیست‌های تحریمی آمریکا به عنوان فرد نزدیک به پریگوژین ذکر شده بود.

آژانس حمل و نقل هوایی فدرال روسیه خاطرنشان کرد: پرواز هواپیمای امبرائر-۱۳۵ (EBM-۱۳۵BJ) بر اساس مجوز استفاده از حریم هوایی صادر شده به روش مقرر انجام شد.

بنا بر گزارش منابع خبری روس، جت تجاری امبرائر ۱۳۵ متعلق به شرکت MNT-Aero بود که فعالیت اصلی آن اجاره هواپیما و تجهیزات هوانوردی است.

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/83398کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب