درحال بارگذاری

گروه: سیاست / حوزه مجلس/ایران شناسه: ۸۰۰۸۴۴ تیر ۱۴۰۲ - ۳۷ : ۱۰ دیدگاه: ۰

اولین جلسه رسیدگی به انتخابات اتاق بازرگانی در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس برگزار شد

 اولین جلسه رسیدگی به انتخابات اتاق بازرگانی در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس برگزار شد علی خضریان گفت: انتخابات اخیر اتاق بازرگانی با دقت در حال بررسی است و اولین جلسه بررسی مستندات آن با حضور نمایندگان دستگاه‌های مربوطه برگزار شد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو» به نقل از تسنیم،‌ علی خضریان سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس در تشریح نشست کمیسیون اصل 90 اظهار داشت: به منظور بررسی نحوه کار دستگاه‌های ناظر و عملیاتی در گمرکات کشور و نحوه بهره‌برداری از دستگاه‌های ایکس‌ری جاده‌ای در مبادی ورودی کشور، عصر شنبه کمیته تخصصی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با دعوت از فرماندهان ارشد نیروی انتظامی، نمایندگان سازمان انرژی اتمی، معاونت علمی ریاست جمهوری، گمرکات کل کشور، سازمان برنامه و بودجه، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و سایر بخش‌های مرتبط تشکیل جلسه داد.

خضریان افزود: ابتدا در این جلسه مدیران سازمان گمرک ضمن ارایه گزارشی از اقدامات صورت گرفته شده و قراردادهایی که با شرکت‌های تولیدکننده داخلی برای تکمیل مبادی ورودی کشور صورت گرفته شده ارایه کردند و در ادامه جلسه نیز شرکت‌های تولیدکننده داخلی در جهت تکمیل سیستم‌های نظارتی ایکس‌ری جاده‌ای و خودرویی به تشریح مشخصات فنی دستگاه‌های نصب شده در مبادی گمرک و همچنین توانمندی‌های فنی خود پرداختند.

وی افزود: در همین خصوص همچنین فرماندهان نیروی انتظامی، سازمان انرژی اتمی و نمایندگان گمرکات جمهوری اسلامی نظرات فنی و عملیاتی خود را در خصوص دستگاه‌های نصب شده تولید داخل اعلام کردند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: بحث قاچاق و برخورد قاطع و جدی با این پدیده از مطالبات همه بخش‌های کشور و تأکیدات مقام معظم رهبری است. همچنین موضوع امنیتی گمرکات و جلوگیری از ورود هرگونه کالاهای غیرمجاز نظیر سلاح، مواد مخدر و یا تجهیزات غیرمجاز به داخل از مسائلی است که کمیسیون اصل نود آن را با حساسیت پیگیری می‌کند، لذا مقرر شد سازمان گمرک و نیروی انتظامی جمهوری اسلامی به عنوان دستگاه‌های بهره بردار با کسب مشورت از دیگر دستگاه‌های اجرایی و امنیتی مطالبات خود را از عملکرد فنی دستگاه‌های ایکس‌ری به تولیدکنندگان داخلی اعلام کرده و براساس مشخصات فنی مذکور، تولیدکنندگان مکلفند محصولات خود را به‌روزرسانی کنند و استانداردهای اعلام شده را رعایت کنند.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون اصل 90 مجلس در پایان با اشاره به ورود بازوی نظارتی مجلس شورای اسلامی و کارگروه مبارزه با قاچاق کالا و ارز کمیسیون اصل 90 به پرونده مطروحه درخصوص انتخابات اخیر اتاق بازرگانی گفت: این موضوع با دقت در حال بررسی است و اولین جلسه بررسی مستندات آن صبح شنبه با حضور نمایندگان دستگاه‌های مربوطه برگزار شد.

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/80084کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب