درحال بارگذاری

گروه: بین الملل/بین الملل/ایران شناسه: ۷۵۶۹۳۳ فروردین ۱۴۰۲ - ۳۰ : ۱۰ دیدگاه: ۰

استقبال شورای همکاری خلیج فارس از حل‌وفصل مسالمت‌آمیز اختلافات با ایران

 استقبال شورای همکاری خلیج فارس از حل‌وفصل مسالمت‌آمیز اختلافات با ایران شورای همکاری خلیج فارس در یکصد و پنجاه و پنجمین نشست دوره‌ای خود در سطح وزرای خارجه، از حل‌وفصل مسالمت‌آمیز اختلافات با ایران استقبال کرد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو» به نقل از فارس، شورای همکاری خلیج فارس در یکصد و پنجاه و پنجمین نشست دوره‌ای خود در سطح وزرای خارجه که در ریاض برگزار شد، طی بیانیه‌ای بر تداوم اقدام مشترک کشورهای عضو این شورا و حل اختلافات با ایران به شیوه‌های مسالمت آمیز تاکید کرد.

به نوشته وبگاه «الخلیج آن لاین»، وزرای خارجه عضو شورای همکاری در بیانیه پایانی این نشست که در ریاض به ریاست «بدر البوسعیدی» وزیر خارجه عمان برگزار شد، بر ضرورت اجرای چشم‌انداز ملک سلمان بن عبدالعزیز آل سعود، پادشاه عربستان در خصوص طرح تقویت اقدامات مشترک خلیج فارس مصوب در سال ۲۰۱۵، نیز تاکید شد.

در این نشست از توافق ازسرگیری روابط میان عربستان سعودی و ایران استقبال و ابراز امیدواری شد که این اقدام، گامی در مسیر حل اختلافات و پایان دادن به درگیری‌های منطقه‌ای از طریق گفت‌وگو باشد.

شورای همکاری خلیج فارس در ادامه از تلاش‌های عمان و عراق برای تسهیل روند گفت‌وگو میان ریاض و تهران و میزبانی برای نشست‌های متعدد میان مقامات ایرانی و سعودی تقدیر کرد.

در بیانیه پایانی این نشست همچنین بر ضرورت توقف غنی سازی اورانیوم بیش از اندازه مورد نیاز برای استفاده‌های مسالمت آمیز در ایران و همکاری تهران با آژانس بین المللی انرژی اتمی تاکید شد و کشورهای عضو این شورا برای همکاری با ایران در این پرونده، اعلام آمادگی کردند.

در بخش دیگری از این بیانیه، وزرای خارجه کشورهای عضو شورای همکاری به تکرار ادعاهای خود در خصوص مالکیت جزایر سه‌گاه ایرانی پرداختند.

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/75693کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب