درحال بارگذاری

گروه: فناوری / حوزه ارتباطات و فن آوری اطلاعات/ایران شناسه: ۷۵۳۷۱۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۴۰ : ۱۲ دیدگاه: ۰

زارع پور در حاشیه جلسه هیئت وزیران:

خط من بدون فیلتر نیست، مثل همه مردم هستم/ تاخیر در آپدیت پیام رسان های داخلی طبیعی است

خط من بدون فیلتر نیست، مثل همه مردم هستم/ تاخیر در آپدیت پیام رسان های داخلی طبیعی است وزیر ارتباطات با بیان اینکه خط من بدون فیلتر نیست و من هم مثل مردم هستم، گفت: چند ثانیه تأخیر برای این موضوع و آپدیت شدن پیام رسان طبیعی است.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو» به نقل از مهر، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت وزیران در جمع خبرنگاران در رابطه با رضایت خود از وضعیت سرعت اینترنت در کشور، اظهار داشت: ما در وزارت ارتباطات وظیفه داریم بهترین‌ها را برای مردم فراهم کنیم. سرعت متوسط اینترنت موبایل حدود ۱۶ مگابایت بر ثانیه است و اینترنت ثابت بسیار کمتر است و ما به دنبال این هستیم که این سرعت را ۳۰ تا ۴۰ برابر کنیم.

وی عنوان کرد: در استان‌های که پروژه فیبر نوری را آغاز کردیم سرعت‌های ۸۰۰ تا ۹۰۰ مگابایت بر ثانیه را به مشترکان ارائه دادیم و تلاش ما این است هم در حوزه ارتباطات ثابت با پروژه فیبر نوری و هم در حوزه ارتباطات موبایل با توسعه نسل پنجم تلفن همراه سرعت اینترنت چند صد مگابایتی بر ثانیه را برای مردم فراهم کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: طبیعتاً وضع موجود باید ارتقا پیدا کند اما طول می‌کشد. در همین یکسال هم اگر مراجع بین المللی را بررسی کنید سرعت ما افزایش پیدا کرده اما آنچه مردم نسبت به آن شاکی هستند به دلیل محدودیت‌های ایجاد شده و استفاده از فیلتر شکن بود که سرعت را کاهش می‌دهد.

زارع پور در پاسخ به این سوال که خط همراهش بدون فیلتر و محدودیت است یا با فیلتر و اینکه ملاک ارزیابی اش برای سرعت اینترنت چیست؟ گفت: من هم مثل مردم هستم.

وی در رابطه با مشکل در سرعت باز شدن پیام‌ها در پلتفرم‌های داخلی با شهود مصداق عینی در تأخیر همگام سازی پیام رسان بله تصریح کرد: چند ثانیه تأخیر برای این موضوع و آپدیت شدن پیام رسان طبیعی است. این چند ثانیه در واتس اپ و تمامی نرم افزارها نیز طول می‌کشد و هر نرم افزار خارجی که باز کنید نیز این فرآیند چند ثانیه زمان می‌برد.

وزیر ارتباطات بار دیگر در پاسخ به رضایت خود از عملکرد پیام رسان های داخلی تاکید کرد: باید خیلی بهتر از این شود اما در حال حاضر هیچ دست کمی از نرم افزارهای خارجی ندارد. پلتفرم‌های داخلی حتی به مراتب قابلیت‌های بیشتری نسبت به پیام رسان های خارجی دارند. واتس آپ چند وقت پیش ویرایش پیام را اضافه کرد در حالی که همین پیام رسان های داخلی ویرایش پیام، پیام صوتی و تصویری با کیفیت و وضعیت را داشتند.

زارع پور اضافه کرد: خودمان، خودمان را تحقیر نکنیم. ممکن است اشکالی وجود داشته باشد اما دو هفته پیش واتس آپ هم اختلال داشت اما روند کلی رو به رشد است. باید حمایت کنیم این مسیر تدوام پیدا کند.

وی در واکنش به اینکه بعضاً سایت‌های داخلی نیز با مشکل بالا می آیند، بیان کرد: هر چه به ما بگویید آنلاین چک می‌کنم. مطالبات باید واقعی شود و باید واقعیت‌ها را دید و واقعیت این است که در پیام رسانی در سکوهای داخلی هیچ مشکلی نداریم. ممکن است اختلال مقطعی باشد اما روند کلی این است که پشت همه اینها جوان‌های خودمان و شرکت‌های دانش بنیان هستند و شبانه روز تلاش می‌کنند تا بهترین‌ها را برای مردم فراهم کنند.

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/75371کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب