درحال بارگذاری

گروه: بین الملل / حوزه آمریکا اروپا/بین الملل/ایران شناسه: ۷۵۲۳۹۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۲ : ۱۷ دیدگاه: ۰

بولتون:

ساکت نشسته‌ایم و ایران، چین و روسیه درحال تقویت روابط هستند

 ساکت نشسته‌ایم و ایران، چین و روسیه درحال تقویت روابط هستند مشاور پیشین امنیت ملی ایالات متحده به دولت آمریکا هشدار داد «تنها نظاره‌گر گسترش روابط ایران، چین و روسیه است».

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو» به نقل از فارس، «جان بولتون» مشاور پیشین امنیت ملی ایالات متحده به دولت آمریکا هشدار داد که تنها نظاره‌گر گسترش نقش چین در جهان و نزدیک‌تر شدن به روسیه و ایران است.

به نوشته وبگاه «هیل» بولتون روز یکشنبه در یک برنامه رادیویی گفت: «ما ساکت نشسته‌ایم و چینی‌ها، روس‌ها، ایران و کره شمالی در حال تحرک هستند تا روابط خود را تقویت کنند و ما را در مکان‌های مختلف تهدید کنند».

به نوشته هیل، هشدارهای بولتون پس از آن اعلام شد که ایران و عربستان سعودی روز جمعه اعلام کردند روابط خود را عادی کرده و سفارت‌های خود را در یک پیشرفت دیپلماتیک با میانجیگری چین بازگشایی خواهند کرد.

وی افزود: چینی‌ها یک راهبرد دارند که از آن پیروی می‌کنند، اما ما مرتباً از این شاخه به آن شاخه می‌پریم.

بولتون در ادامه گفت: «یکی از بزرگترین برندگان جنگ بین روسیه و اوکراین، چین است. اگر روسیه پیروز شود این یک پیروزی برای متحد چین خواهد بود که آن را نیز تقویت می‌کند».

او اخیرا نیز با انتقاد از ائتلاف ناتو به رهبری آمریکا گفت: «ائتلاف ناتو بسیار بیشتر از آن که برخی سران سیاسی آن در جریان هستند، شکست خورده و ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه نیز احتمالا آلمان را نقطه ضعیف این ائتلاف  می‌داند».

مشاور امنیت ملی دولت سابق آمریکا افزود برای اوکراین و غرب بد است که کی‌یف توانایی پاسخگویی به حملات طولانی مدت و قریب الوقوع روسیه را نداشته باشد.

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/75239کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب