درحال بارگذاری

گروه: بین الملل/بین الملل/ایران شناسه: ۷۵۱۴۲۱۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲ : ۱۴ دیدگاه: ۰

هشدار سیاستمدار فرانسوی درباره ادامه کمک‌های تسلیحاتی غرب به اوکراین

هشدار سیاستمدار فرانسوی درباره ادامه کمک‌های تسلیحاتی غرب به اوکراین رهبر بزرگ‌ترین گروه اپوزیسیون فرانسه هشدار داد تصمیم غرب برای ادامه کمک تسلیحاتی اوکراین تهدید تبدیل این جنگ به یک رویارویی خشونت‌آمیز و طولانی را در پی دارد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو» به نقل از ایرنا، مارین لو پن در مصاحبه با رادیو فرانسه اظهار داشت: پنجاه راه حل مختلف وجود ندارد، به جز توافق صلح همه این راه ها نامطلوب خواهد بود. اوکراین نمی تواند در این جنگ پیروز شود مگر این که کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به کمک این کشور بیایند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، این سیاستمدار ارشد حزب جبهه ملی فرانسه در مصاحبه روز جمعه با این رادیو افزود: اما اگر ناتو به طرفداری از اوکراین وارد درگیری شود، کل جهان درگیر جنگ خواهد شد. چین نیز وارد این جنگ خواهد شد.

لوپن نسبت به تبدیل شدن جنگ اوکراین به جنگ صدساله جدیدی هشدار داد و گفت: اگر به ارسال سلاح به کی یف ادامه دهیم و ارتش خود را محروم کنیم آنچه که در مقابل ما خواهد بود جنگ صد ساله جدیدی است.

وی به مجموع درگیری های خشونت بار بین فرانسه و انگلیس در قرون وسطی بین سال های ۱۳۳۷ و ۱۴۵۳ اشاره داشت که به قیمت جان میلیون ها نفر تمام شد. جنگ صدساله یکی از خونین‌ترین جنگ‌های تاریخ بشر بود که سبب وخامت اوضاع اروپای غربی شد.

این سیاستمدار فرانسوی خواسته خود را برای توقف انتقال سلاح های تهاجمی به اوکراین و تهدید آن برای تشدید بحران در این کشور تکرار کرد و از دولت پاریس خواست نقش پیشتازی را در سازمان دهی کنفرانس صلح، یافتن راه حلی بر پایه مذاکره و فشار بر ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین برای حضور بر سر میز مذاکره ایفا کند.

فرانسه سال گذشته میلادی تجهیزات نظامی به ارزش میلیون ها یورو به اوکراین ارسال کرد که موشک های ضد تانک ،ضد کشتی و هواپیما، خودروهای زرهی و تانک های سبک، مهمات ممنوع شده بر اساس کنوانسیون ژنو، رادار و غیره را شامل می شد.

فرانسه همچنین امکان دسترسی به اطلاعات ماهواره ای این کشور را در اختیار کی یف قرار داده و گفته می شود ده ها عوامل اطلاعاتی را به این کشور شرق اروپا اعزام کرده است.

امانوئل ماکرون رئیس‌جمهوری فرانسه، خود را به عنوان مذاکره‌کننده اصلی و بالقوه صلح در بحران اوکراین معرفی کرده و پیش از آن که بحران طولانی‌مدت دونباس در سال ۲۰۱۴، در فوریه ۲۰۲۲ به مناقشه کنونی تبدیل شود، در دیپلماسی رفت و برگشتی شرکت کرده است. وی با این حال به تازگی رویکرد تهاجمی تری در پیش گرفته است و می گوید پاریس هیچ گونه عرضه تسلیحاتی به کی یف از جمله هواپیماها و تانک های سنگین لکلرک (Leclerc) را رد نمی کند.

لوپ ن در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته فرانسه با کسب حدود ۴۱.۵ درصد آرا در دور دوم، در جایگاه دوم قرار گرفت. این سیاستمدار بارها تحویل تسلیحات سنگین فرانسوی به کی‌یف را هدف گرفته و تحریم‌های «نامناسب و بی‌ملاحظه» فرانسه علیه روسیه در بحبوحه افزایش قیمت جهانی انرژی را محکوم کرده است.

حزب جبهه ملی به ریاست این سیاستمدار اپوزیسیون ماه گذشته به دولت فرانسه به دلیل اعتراض به طرح اصلاحات بازنشستگی رای عدم اعتماد داد. صدها هزار نفر از معترضان این طرح مکرون هفته ها اعتصاب و اعتراض کرده اند. این طرح ماه ژانویه به شکل رسمی مطرح شد و از آن زمان تاکنون بارها اعتصاب های گسترده کشور را فلج کرده است.

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/75142کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب