درحال بارگذاری

گروه: بین الملل/بین الملل/ایران شناسه: ۷۵۰۷۸۱۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۳۳ : ۲۳ دیدگاه: ۰

اولیانوف:

فرصت احیای برجام باقیست و نباید آن را از دست داد

فرصت احیای برجام باقیست و نباید آن را از دست داد نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین بر این باور است که فرصت احیای برجام همچنان وجود دارد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو» به نقل از مهر از تاس، میخائیل اولیانوف، نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، با اشاره به اینکه فرصت احیای برجام برای برنامه هسته‌ای ایران همچنان باقیست، گفت که روسیه مصمم است تا برای اتمام هرچه سریع‌تر کار، مذاکرات را ادامه دهد.

اولیانوف گفت: ما باردیگر بر تعهدمان برای تکمیل کار برای احیای برجام به شکل اولیه آن، تاکید می‌کنیم. فرصت‌های احیای توافق هسته‌ای هنوز وجود دارد. نباید این فرصت را از دست داده و اجازه دهیم که فرایند (مذاکرات) در امتداد مسیر تشدید مهارنشدنی تنش حرکت کند.

وی تاکید کرد: ایران به مانع‌تراشی در مسیر تکمیل مذاکرات برای احیای برجام متهم می‌شود اما این کشورهای غربی هستند که آمادگی آن را ندارند. اگر آنها (غرب) دست از سنگ‌اندازی بردارد، دلایل و انگیزه‌های نگرانی درباره برنامه هسته‌ای ایران از بین خواهد رفت.

اولیانوف توضیح داد که «بن‌بست مذاکرات وین درباره برجام، جو شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.»

وی تصریح کرد: کسانی که همین اخیراً اعلام کردند که هیچ جایگزینی برای برجام وجود ندارد، حالا صریح‌تر شده‌اند. در این بین، اتخاذ موضعی روشن در حمایت از احیای برجام، به شدت ضروری است. درز هرگونه اطلاعات حساس درباره پادمان‌های آژانس به رسانه‌ها، غیرقابل قبول است.

نماینده روسیه تاکید کرد: انتخاب هوشمندانه آژانس را مدنظر قرار دادیم و ایران تسلیم تحریکات نشده و به پروتکل‌های توافقی پایبند بوده و همچنان به همکاری ادامه می‌دهد.

برنامه جامع اقدام مشترک، در سال ۲۰۱۵ با هدف از بین بردن نگرانی‌ها درباره برنامه هسته‌ای ایران، بین این کشور و پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد امضا شد. دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در سال ۲۰۱۸ به طور یکطرفه از این توافق خارج شد. جو بایدن، رئیس جمهور کنونی این کشور، بارها مدعی شده که واشنگتن برای بازگشت به توافق هسته‌ای با تهران تمایل دارد. روسیه، انگلیس، آلمان، چین، آمریکا و فرانسه از آوریل ۲۰۲۱ مذاکرات با ایران را در وین با هدف احیای برجام به فرمت اولیه آغاز کرده‌اند.

رافئل گروسی، مدیرکل آژانس ۱۰ نوامبر ۲۰۲۲(۱۹ آبان) گفت که مذاکرات با نمایندگان ایران در پایتخت اتریش به نتیجه نرسیده است. او ششم مارس ۲۰۲۳(۱۵ اسفند) در نشستی مطبوعاتی نسبت به ادامه مذاکرات با ایران از جمله مذاکرات سطح بالا درباره سطوح غنی‌سازی اورانیوم، ابراز امیدواری کرد.

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/75078کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب