درحال بارگذاری

گروه: بین الملل / حوزه آمریکا اروپا/بین الملل/ایران شناسه: ۷۱۹۹۰۳ دی ۱۴۰۱ - ۳۲ : ۲۰ دیدگاه: ۰

کارشناسان سازمان ملل:

تحریم‌های آمریکا ناقض حقوق ایرانیان است

 تحریم‌های آمریکا ناقض حقوق ایرانیان است شماری از کارشناسان ارشد سازمان ملل تاکید کردند که تحریم‌های یکجانبه و غیرقانونی دولت آمریکا علیه ایران ناقض حقوق مردم ایران است.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو» به نقل از فارس، شماری از کارشناسان ارشد سازمان ملل متحد طی نامه‌ای اذعان کردند که تحریم‌های آمریکا به آسیب‌های زیست‌ محیطی در ایران کمک می‌کند و مانع می‌شود که شهروندان ایران از جمله مهاجران و پناهنجویان افغان به طور کامل از حقوق خود برای سلامتی و زندگی برخوردار شوند.

به گزارش وبگاه «سازمان ملل» در این نامه که نام شماری از کارشناسان سازمان ملل متحد همچون «آلنا دوهان»، «ریچارد بنت»، «ایان فرای»، «لیوینگستون سوانیانا» و «فرناندو وارن» مشاهده می‌شود آمده است، ایران مانند بسیاری از کشورها  مشکلات زیست محیطی دارد  و تحریم‌های آمریکا مانع رسیدگی موثر دولت ایران شده و چالش‌ها را بیشتر کرده است. 

کارشناسان ارشد سازمان ملل اذعان کردند که تحریم‌های آمریکا، شهروندان ایران  را مجبور می‌کند تا استفاده از وسایل نقلیه قدیمی‌ را طولانی‌تر کنند و دسترسی ایران به تجهیزات و فناوری برای کاهش آلاینده‌های خودرو غیرممکن شده است.

همچنین، تلاش‌های آمریکا برای اعمال تحریم‌ علیه ایران به تهدید به مجازات شرکت‌های خارجی که در ایران تجارت می‌کنند منجر شده است.

این کارشناسان به خروج شرکت‌های خارجی فعال در پروژه‌های ساخت نیروگاه‌های خورشیدی  در ایران به دلیل تحریم‌های یکجانبه آمریکا اشاره کردند.

به گفته این کارشناسان، تحریم‌ها مانع از مشارکت دانشمندان ایرانی در پروژه‌های تحقیقاتی مشترک محیط ‌زیست در خارج از کشور می‌شود و حتی آن‌ها از دسترسی به پایگاه‌های اطلاعاتی برخط و دوره‌های آموزشی مسائل زیست‌محیطی و پایداری باز می‌مانند.

کارشناسان سازمان ملل متحد در این نامه به صراحت اذعان داشتند که زمان آن فرا رسیده تحریم‌هایی که مانع از توانایی ایران در بهبود محیط زیست و کاهش اثرات سوء بر سلامت و زندگی می‌شود، کاهش یا به طور کامل برداشته شوند تا شهروندان ایران بتوانند به حق خود در برخورداری از محیط زیست پاک دسترسی داشته باشند.

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/71990کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب