درحال بارگذاری

گروه: بین الملل / حوزه آمریکا اروپا/بین الملل/ایران شناسه: ۷۱۴۴۷۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۵۴ : ۰۵ بازدید: ۲۶۱۲دیدگاه: ۰

تاریخ شاهد نژادپرستی و نسل کشی آلمان‌ها

تاریخ شاهد نژادپرستی و نسل کشی آلمان‌ها نژادپرستی در تاریخ آلمان به طور جدایی ناپذیری با نسل کشی Herero و Namaqua در دوران استعمار مرتبط است. نژادپرستی درطول رژیم نازی به اوج خود رسیدکه درنهایت منجربه یک برنامه قتل سیستماتیک تحت حمایت دولت شد که به عنوان هولوکاست شناخته می‌شود. طبق گزارش‌های کمیسیون اروپا، اشکال خفیف‌تر نژادپرستی هنوز در بخش‌هایی از جامعه آلمان وجود دارد.

پايگاه خبري تحليلي «نيک رو»، نژادپرستی در تاریخ آلمان به طور جدایی ناپذیری با نسل کشی Herero و Namaqua در دوران استعمار مرتبط است. نژادپرستی درطول رژیم نازی به اوج خود رسیدکه درنهایت منجربه یک برنامه قتل سیستماتیک تحت حمایت دولت شد که به عنوان هولوکاست شناخته می‌شود. طبق گزارش‌های کمیسیون اروپا، اشکال خفیف‌تر نژادپرستی هنوز در بخش‌هایی از جامعه آلمان وجود دارد.

زمانی که آلمان در قرن نوزدهم برای تبدیل شدن به یک قدرت استعماری تلاش می‌کرد، جنایات متعددی مرتکب شد که مهم‌ترین آنها نسل‌کشی هررو و ناماکوا در نامیبیا کنونی است. مقامات آلمانی بازماندگان از نسل کشی را در اردوگاه‌های به کارهای اجباری وادار می‌کردند.

یوگن فیشر، این پروفسور آلمانی در اردوگاه‌های کاراجباری «آزمایش‌های پزشکی را روی نژاد بازماندگان از نسل کشی از جمله عقیم سازی و تزریق آبله، تیفوس و سل انجام داد ولذا با توجه به نکته بیان شده در مورد مفهوم نژاد، نمی‌توان به نتیجه متقن و منطقی در این زمینه رسید.»[1]
 

نسل کشی هررو توجه مورخانی را به خود جلب کرده است که مسائل پیچیده تداوم بین این رویداد و هولوکاست نازی‌ها را مطالعه می‌کنند.[2] به گفته کلارنس لوسان، دانشیار علوم سیاسی در دانشکده خدمات بین‌الملل دانشگاه آمریکایی، آزمایش‌های فیشر را می‌توان به‌عنوان محل آزمایشی برای روش‌های پزشکی بعدی که در هولوکاست نازی‌ها مورد استفاده قرار گرفت، دید.[3]
سیاست‌های آلمانی‌سازی علیه جمعیت لهستانی در آلمان عمدتاً در سرزمین‌هایی متمرکز بود که در طول تقسیم لهستان از لهستان تسخیر شده بود، اما در سیلسیا، پومرانیا و ماسوریا نیز با انگیزه آنها که نژادپرستی بود اجرا شد.[4]
 

پس از به قدرت رسیدن نازی‌ها در سال 1933، نژادپرستی بخشی از ایدئولوژی رسمی دولت‌ها در آلمان شد.[5] اندکی پس از به قدرت رسیدن نازی‌ها، آنها قانون احیای خدمات عمومی حرفه‌ای را تصویب کردند که تمام کارمندان دولتی را که منشأ «غیر آریایی» داشتند، به غیر از چند مورد استثنایی، اخراج کردند.[6]
نازی‌ها قوانین نورنبرگ را در سال 1935 تصویب کردند. اولین قانون معروف به "قانون حمایت از خون آلمانی و ناموس آلمان" روابط جنسی و ازدواج بین افراد "خون آلمانی" و یهودیان را ممنوع کرد.[7]
 

اندکی پس از آن، نازی‌ها این قانون را به "کولی‌ها، سیاهپوستان یا حرامزاده‌های آنها" گسترش دادند.[8]
اگرچه نازی‌ها برتری نژادی را تبلیغ می‌کردند، اما در چندین کتاب و جزوه بیان کردند که به‌جای برتری، آگاهی نژادی را تبلیغ می‌کنند. آن‌ها بیان می‌کردند دلیل اساسی کنارگذاشتن افراد و نژاد بیگانه معنایش تبعیض یا تحقیر نبوده، بلکه درک غیریت است. تنها از طریق چنین تفکری است که می‌توان مردمان دوباره سالم شوند و بتوانند به یکدیگر احترام بگذارند.[9]
نازی‌ها معتقد بودندکه نژاد همه چیزرا تعیین می‌کند و به آلمانی‌ها می‌گفتندکه از نظر نژادی برتر و از بهره هوشی بالایی نسبت به قومیت‌های دیگر برخورداند.[10]
 

در دهه‌های 1930 و 1940، تسخیر نظامی آلمان نازی بر اروپا در جنگ جهانی دوم، با اعمال بی‌شماری قتل و نسل‌کشی با انگیزه‌های نژادی همراه شد. هولوکاست زاییده چنین تفکری است که نشان دهنده عمق نفرت آلمان‌های نازی از یهودیان صهیونیسم بوده که به یهودستیزی و نهایتا به نژادپرستی ختم گردیده است و آن فجایع هولناک و وحشتناک را در تاریخ رقم زده‌اند. و امروز این آلمان پرمدعا که دم از حقوق بشر می‌زند و ژست و لاف آن را برای ایران و جهانیان به نمایش گزارده است خود متهم تاریخی در نقض حقوق بشر است که باید در پیشگاه جهانیان پاسخگو باشد و به محاکمه کشیده شود. هنوز یادمان نرفته است که دستان کثیف و آلوده سردمداران این کشور نازیسم و نژادپرست آغشته به خون فرزندان این مرز و بوم در طول جنگ 8ساله عراق علیه ملت ایران است و با بمب‌های شیمیایی چه بر سر مردم ایران و کردهای ایران و عراق نیاورده است! جای تعجب دارد که این کشور ناقض حقوق بشر مدعی دفاع از حقوق بشر گشته و علیه ملت ایران رجزخوانی می‌نماید. رشد چشمگیر نژادپرستی و خشونت و افراطی گری و حمایت و پشتیبانی از گروه‌های تروریستی در اقصی نقاط جهان خاصه خاورمیانه و غرب آسیا همه و همه مؤید شرارت‌های آلمان در سطح جهان است.
 

البته باید اذعان داشت که خود آلمانی‌ها هم از این خشونت‌ها و افراطی گرایی‌ها در امان نبوده واین اقدامات شرارت آمیزدامن خودشان راهم درداخل گرفته است به گونه‌ای که اقدامات خشونت‌آمیز افراط گرایان در آلمان طی یک سال گذشته با افزایش ۲/۳ درصدی به ۱۰۸۸ مورد رسیده است. به طور قطع با توجه به کارنامه آلمان مدرن در باب نقض حقوق بشر که بسیار گسترده می‌باشد می‌توان همچنان رد تفکر آلمان دوران نازیسم را در قالب فعالیت‌ها و سازمان‌های نئو نازی آن هم پس از جنگ جهانی اول و دوم مشاهده کرد و به این نتیجه رسیدکه آلمان‌ها امروزی همچنان در حال و هوای دوران نازیسم بسر می‌برند و به دنبال بازگشت به دوران سلطه نژادپرستی و نژاد برترآریایی هستند و اگر باز به این دوران هتلری باز گردند به آرمان‌های افراط گرایانه هتلر سلامی دوباره داده تا انتقام شکست‌ها را از مردمان جهان بگیرند و حمام خونی به راه اندازند و هولوکاست دیگری را علیه بشریت رقم زنند و هر جنبنده‌ای را که غیرآریایی باشند دمار از روزگارشان درآورند. جهانیان بیدار و هوشیار باشند تاریخ آلمان نازی تکرار نشود و حقوق بشر به واسطه آنان ذبح نشود و به مسلخ نبرند.   
 

دکتر اسدالله افشار

 

پی‌نوشت:

1. Olusoga, David; Erichsen, Casper W. (2010). The Kaiser's Holocaust. Germany's Forgotten Genocide and the Colonial Roots of Nazism. London: Faber & Faber. ISBN 978-0-571-23141-6.

2. A Historical Companion to Postcolonial Literatures - Continental Europe and its Empires, page 240 Edinburgh University Press 2009.

3.Olusoga, David; Erichsen, Casper W. (2010). The Kaiser's Holocaust. Germany's Forgotten Genocide and the Colonial Roots of Nazism. London: Faber & Faber. ISBN 978-0-571-23141-6.

4. Nicola Piper (17 August 2018). Racism, Nationalism and Citizenship: Ethnic Minorities in Britain and Germany. Taylor & Francis. pp. 122–124. ISBN 978-0-429-83087-7.

5. Christian Geulen: Geschichte des Rassismus, C.H. Beck, München 2007, 97f.

6. The Nazi Germany Sourcebook: An Anthology of Texts, ed Roderick Stackelberg, Sally A. Winkle, Routledge, Article 3.12b First Regulation for Administration of the Law for the Restoration of the Professional Civil Service.

7. Michael Burleigh; Wolfgang Wippermann (7 November 1991). The Racial State: Germany 1933-1945. Cambridge University Press. p. 49. ISBN 978-0-521-39802-2.

8. Burleigh, p. 50.

9. Heredity and Racial Science for Elementary and Secondary Schools". 1937.

10- The same source.
 

دکتر اسدالله افشار

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/71447کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب