درحال بارگذاری

گروه: بین الملل / حوزه آمریکا اروپا/بین الملل/ایران شناسه: ۷۱۱۱۴۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۰۰ : ۰۹ دیدگاه: ۰

نخست‌وزیر کانادا:

معترضان حق بستن خیابان را ندارند

 معترضان حق بستن خیابان را ندارند نخست وزیر کانادا در یک سخنرانی درباره سرکوب اعتراضات کامیون داران در ابتدای سال میلادی عنوان کرد اشغال خیابان‌ها با اعتراض متفاوت است.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو»، جاستین ترودو در کمیسیون تحقیقات گفت: من کاملا مطمئن و آسوده خاطر هستم که کارم در موافقت با به کارگیری قانون وضعیت اضطراری در اوایل سال جاری میلادی برای مقابله با اعتراضات علیه محدودیت‌های کرونایی درست بود.

نخست وزیر کانادا اظهار کرد: مساله این نبود که معترضان بخواهند صدایشان شنیده شود. مساله این بود که آن‌ها می‌خواستند از آن‌ها تبعیت شود.

ترودو اذعان کرد: زور کردن به تغییر سیاست‌های عمومی با استفاده از تظاهرات امری نگران کننده است. اینکه بیاییم جایی را اشغال کرده و بگوییم تا زمان اجرای تغییر آنجا را ترک نمی‌کنیم آن هم به شکلی که مخرب و بالقوه خطرناک باشد با این فرق دارد که صرفا اعتراض کنیم و بگوییم میخواهیم سیاست‌های عمومی تغییر کند.

اوایل سال جاری میلادی نخست وزیر کانادا با به کار گیری قانون وضعیت اضطراری در این کشور که با ۱۸۵ رای موافق در پارلمان این کشور به تصویب رسید، نیرو‌های امنیتی را به پایان دادن به اعتراضات جنبش موسوم به «کاروان آزادی» متشکل از رانندگان معترض کامیون‌ها که در ژانویه و فوریه برای چند هفته خیابان‌های شهر اتاوا را اشغال کرده و بند آوردند، مامور کرد.

پلیس کانادا از روز ۱۴ فوریه سال جاری میلادی و آغاز اجرای قانون وضعیت اضطراری تا روز ۲۳ فوریه که به اعتراضات پایان داد، بیش از ۱۹۱ نفر را دستگیر و ۷۹ خودرو را مصادره کرد.

در حالی نخست وزیر کانادا از سرکوب مردم در کشورش که تنها خیابان‌ها را مسدود و تحصن کرده بودند، حمایت می‌کند و این اقدام را درست می‌داند که در دو ماه اخیر و به بهانه ناآرامی‌ها در ایران، ضمن مداخله در امور کشورمان و حمایت از اغتشاشگرانی که پلیس، مردم و اموال عمومی و خصوصی را هدف قرار می‌دهند، تحریم‌هایی را علیه مقامات امنیتی ایران اعمال کرده است.

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/71114کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب