درحال بارگذاری

گروه: سیاست/ایران شناسه: ۷۰۹۷۱۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸ : ۰۷ دیدگاه: ۰

روشن‌بين باشيد!

روشن‌بين باشيد! سؤال اين است آيا شما در ايران نماينده حفظ مصالح و منافع مردم هستيد يا اين‌كه صيانت از منافع آمريكا را در ايران نمايندگي مي‌كنيد؟ اگر ادعاي نمايندگي حفاظت از منافع ملت ايران را داريد پس اين حرف‌ها و اصرار به باج‌دهي به دشمن براي چيست؟

پايگاه خبري تحليلي «نيک رو»، رهبر معظم انقلاب در ديدار بسيجيان خطاب به برخي خواص بي‌بصيرت و غفلت‌زده فرمودند:
- روشن‌بين باشيد.
- آمريكا مذاكره نمي‌خواهد باج مي‌خواهد.
- هيچ ايراني باغيرتي باج نمي‌دهد.
- صداي ملت را بشنويد . صداي رعدآساي ملت در 13 آبان و تشييع شهدا بلند است.
رهبر معظم انقلاب اسلامي در اين ديدار به دو شبهه مطرح در بيانيه‌ها، مصاحبه‌ها، نامه‌پراكني‌ها، مناظره‌ها و گفت‌وگوهايي كه در سطح ملي برگزار شد پاسخ دادند و مطالبي از باب نصح بيان فرمودند.
جمع جبري ديدگاه‌هاي برخي خواص در مورد جمع كردن بساط اغتشاش و اوباشگري اين است كه تنها راه؛ مذاكره با آمريكا، حل مشكلات مناسبات ايران و آمريكا و شنيدن صداي مردم است.
اين جماعت منكر حافظه تاريخي ملت است و نمي‌خواهد سير مناسبات و مناقشات ايران و آمريكا را حداقل در نيم قرن اخير ببيند. دولت‌هاي موسوي، هاشمي، خاتمي و روحاني با اين تفكر كه مي‌شود با آمريكا مذاكره كرد و به نتيجه رسيد، بارها مذاكره كردند اما نتيجه مذاكرات جز باج‌دهي به آمريكا هيچ محصولي نداشت.
دولت روحاني به همين بهانه از مردم رأي گرفت و رقيب و حريف خود را به بي‌دانشي ديپلماتيك متهم كرد. آن‌ها رفتند به توافق هم رسيدند و امضاي 6 قدرت جهاني را هم پاي اين توافق گذاشتند اما مقامات بالاي همين دولت در بانك مركزي و وزارت خارجه اعتراف كردند دستاورد برجام براي ايران هيچ بوده است و براي آمريكا يك باجگيري قلدرمآبانه با نقض همه قوانين و كنوانسيون‌هاي جهاني و حتي قراردادي كه خودشان پاي آن امضا گذاشتند بوده است!
دولت قبلي با باج‌دهي به دشمن همه سرمايه اجتماعي خود را از دست داد و در انتخابات رياست جمهوري جناحي كه از آن حمايت مي‌كرد نتوانست حداقل سرمايه اجتماعي خود را حفظ كنند. متأسفانه از اين آموزه تاريخي كه ملت حاضر نيست به دشمن باج دهد، عبرت نگرفتند. شكست خود را به گردن شوراي نگهبان و نظارت استصوابي انداختند.
حيرت و شگفتي از مواضع جماعت باج‌ده به آمريكا اين‌كه؛ اينها اسم خود را «عقلاي ملت» مي‌گذارند و رقباي خود را به بي‌عقلي و بي‌دانشي متهم مي‌كنند و ترس خود را از دشمن، زير اين دو عنوان پنهان مي‌كنند!
نكته مهم در اين ماجرا اين است كه ؛ صداي آمريكا در داخل كه به ضرب و زور، ترور و اوباشگري، تجزيه‌طلبي، فحاشي، هتاكي و مردم آزاري درمي‌آید را صداي ملت معرفي مي‌كنند و مي‌گويند بايد آن را شنيد و تن به باج‌دهي داد!
آن‌ها صداي ملت‌هاي منطقه را در تكريم و تعظيم شهيد حاج قاسم سليماني و يارانش نمي‌شنوند، صداي ملت را در اجتماعات ميليوني همين فتنه اخير به‌ويژه در 13 آبان و تشييع شهداي امنيت كشور نه مي‌بينند و نه حاضرند بشنوند.
سخاوتمندي اين جماعت در غارت و تاراج دستاوردهاي هسته‌اي ملت ايران به برجام هم منتهي نمي‌شود در برجام 2 و 3 خواهان آن هستند كه از قدرت و نفوذ منطقه‌اي و نيز از قدرت پهپادي و موشكي ايران هم چشم‌پوشي شود، با اين منطق تسليم‌طلبي چه بايد كرد؟!
ملت ايران از اين جماعت يك سؤال دارند و آن هميشه بي‌پاسخ مانده است.
سؤال اين است آيا شما در ايران نماينده حفظ مصالح و منافع مردم هستيد يا اين‌كه صيانت از منافع آمريكا را در ايران نمايندگي مي‌كنيد؟ اگر ادعاي نمايندگي حفاظت از منافع ملت ايران را داريد پس اين حرف‌ها و اصرار به باج‌دهي به دشمن براي چيست؟ اگر نماينده صيانت از منافع آمريكا هستيد پس نقاب از چهره برداريد تا مردم شما را بيش‌تر بشناسند.

محمدكاظم انبارلويي

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/70971کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب