درحال بارگذاری

گروه: بین الملل / حوزه آمریکا اروپا/بین الملل/ایران شناسه: ۶۷۷۸۹۳۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۵۹ : ۱۸ دیدگاه: ۰

ادعای بایدن:

اجازه نخواهیم داد ایران به سلاح هسته ای دست یابد

 اجازه نخواهیم داد ایران به سلاح هسته ای دست یابد رئیس جمهور آمریکا بار دیگر ایرن را به تلاش برای دستیابی به سلاح هسته ای متهم کرد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو»، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی خود در هفتاد و هفتمین مجمع عمومی سازمن ملل متحد مدعی نقض اصول اساسی سازمان ملل به دست روسیه شد.

بایدن مدعی شد: روسیه اصول اساسی سازمان ملل متحد را از طریق جنگ اوکراین نقض کرده است. پوتین با نقض واضح اصل عدم انتشار سلاح‌های هسته ای، امروز اروپا را از طریق جنگی هسته‌ای تهدید کرده است.

او در ادامه ادعا‌های خود گفت: جنگ روسیه مربوط به پایان دادن حق حیات اوکراین به عنوان یک کشور و ملت است. روسیه مدارس، ایستگاه‌های قطار و بیمارستان‌ها را در جنگ اوکراین هدف قرار می‌دهد.

جو بایدن در ادامه ادعا‌های خود گفت: کرملین در حال سازماندهی رفراندوم‌های جعلی بر خلاف منشور سازمان ملل است. ما در حال همکاری نزدیک با شرکای خود برای جلوگیری از حمله روسیه به کشور‌های ناتو هستیم. پوتین امروز تهدید‌های هسته‌ای را علیه اوکراین شکل داده است.

بایدن همچنین مدعی شد: ما می‌خواهیم این جنگ به شکلی عادلانه و قابل قبول به پایان برسد و کنترل قلمرو یک کشور با زور امکان پذیر نیست. ما در تلاشیم تا روسیه را در قبال جنایات جنگی در اوکراین پاسخگو کنیم. ما به دنبال جهانی مبتنی بر ارزش‌های دموکراتیک هستیم. اعضای شورای امنیت باید از منشور سازمان ملل دفاع کرده و جز در موارد استثنایی از حق وتو استفاده نکنند.

رئیس جمهور آمریکا در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: زمان آن فرا رسیده است که سازمان ملل متحد فراگیرتر شده تا بتواند بهتر به نیاز‌های دنیای امروز پاسخ دهد. هزینه تغییرات آب و هوایی در حال افزایش است و نیاز فوری برای مقابله با این چالش وجود دارد. ما با بحران جهانی غذا مواجه هستیم و واشنگتن انجام کمکی ۲.۹ میلیارد دلاری را در دست بررسی دارد. ما از تلاش‌های یونیسف برای تغذیه کودکان در سراسر جهان حمایت می‌کنیم.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه ادعا‌های خود گفت: تحریم‌هایی که ما علیه روسیه وضع کرده ایم به این کشور اجازه می‌دهد که مواد غذایی و کود‌های شیمیایی صادر کند. ما در تلاش هستیم تا اطمینان حاصل کنیم که هیچ کشوری از انرژی به عنوان سلاح استفاده نمی‌کند. ما به حمایت از آتش بس سازمان ملل در یمن ادامه خواهیم داد.

جو بایدن در خصوص ایران نیز مدعی شد: اجازه نخواهیم داد ایران به سلاح هسته‌ای دست یابد. اگر ایران به تعهدات خود عمل کند، واشنگتن آماده بازگشت به توافق هسته‌ای است. ما همچنان معتقدیم که دیپلماسی بهترین راه رو به جلو است.

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/67789کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب