درحال بارگذاری

گروه: بین الملل/بین الملل/ایران شناسه: ۶۷۴۱۲۲۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۱ : ۱۹ دیدگاه: ۰

دیدار رئیس دفتر سیاسی حماس با وزیرامورخارجه روسیه در مسکو

دیدار رئیس دفتر سیاسی حماس با وزیرامورخارجه روسیه در مسکو رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت فلسطینی حماس در سفر خود به روسیه با وزیرخارجه این کشور دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو» به نقل از مهر از اسپوتنیک، وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد، «سرگئی لاوروف»، وزیر امور خارجه روسیه روز دوشنبه با هیئتی از جنبش فلسطینی حماس به ریاست اسماعیل هنیه در مسکو دیدار کرد.

در همین ارتباط گفته شده است که لاوروف در ۱۲ سپتامبر میزبان اسماعیل هنیه بود که به عنوان رئیس هیئت جنبش فلسطینی حماس در مسکو حضور دارد.

به گفته وزارت خارجه روسیه، طرف روسی نیز در این دیدار بر اهمیت احیای وحدت ملی فلسطین در چارچوب سیاسی سازمان آزادیبخش فلسطین- ساف و لزوم حل و فصل مناقشه فلسطین بر مبنای حقوق بین‌المللی و پیرو قطعنامه‌های مربوطه شورای امنیت سازمان ملل تاکید کرد.

میخائیل بوگدانوف معاون وزیر خارجه روسیه نیز که نماینده ویژه رئیس جمهور این کشور در امور خاورمیانه و آفریقا است، رایزنی‌های مفصلی را با هیئت حماس انجام داد.

دو روز پیش از این، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) از ورود اسماعیل هنیه رئیس دفتر این جنبش به مسکو پایتخت روسیه خبر داده بود.

طبق بیانیه جنبش حماس، صالح العاروری معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس و موسی ابومرزوق و ماهر صلاح دو تن از اعضای دفتر سیاسی این جنبش اسماعیل هنیه را در این سفر همراهی می‌کنند.

در همین راستا، طاهر النونو مشاور رسانه‌ای رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس اعلام کرده بود که سفر هنیه و هیأت همراه وی به مسکو به دعوت وزارت امور خارجه روسیه صورت گرفته و چند روز به طول خواهد انجامید.

النونو در عین حال هدف از این سفر را بررسی روابط دوجانبه در راستای خدمت به موضوع فلسطین عنوان کرد.

وی گفت: این سفر در زمانی بسیار با اهمیت برای منطقه و جهان انجام می‌شود و طی آن تحولات بین المللی و منطقه‌ای و تأثیرات آن بر موضوع فلسطین مورد بحث قرار خواهد گرفت.

این مقام حماس همچنین از روابط این جنبش با روسیه و مواضع مسکو در قبال فلسطین تمجید کرد.

این در حالی است که روزنامه الاخبار لبنان پیش از این اعلام کرده بود که الجزایر آماده میزبانی دور جدید گفتگوهای آشتی ملی بین جنبش‌های فتح و حماس خواهد شد.

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/67412کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب