درحال بارگذاری

گروه: بین الملل/ایران شناسه: ۶۷۱۴۳۱ تیر ۱۴۰۰ - ۰۶ : ۱۶ بازدید: ۱۲۸دیدگاه: ۰

وزارت خارجه سوریه:

دمشق در دفاع از اراضی و حاکمیت خود درنگ نخواهد کرد

دمشق در دفاع از اراضی و حاکمیت خود درنگ نخواهد کرد وزارت خارجه سوریه در بیانیه‌ای تاکید کرد: سوریه در حق خود در دفاع از اراضی و ملت خود و حاکمیتش با استفاده از همه ابزار طبق قانون اساسی و منشور سازمان ملل و قوانین بین المللی درنگ نخواهد کرد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو» به نقل از مهر از سانا، وزارت خارجه سوریه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: تجاوزهای متوالی اسرائیل به اراضی سوریه همزمان با حملات تروریست‌ها به حومه حلب و قطع آب استان حس که از سوی نظام ترکیه، در راستای استراتژی ژئوپلتیک توطئه آمیز ضد سوریه است. این حملات به علت پایبندی سوریه به مواضع اصولی است.

وزارت خارجه سوریه تاکید کرد: سوریه در حق خود در دفاع از اراضی و ملت خود و حاکمیتش با استفاده از همه ابزار طبق قانون اساسی و منشور سازمان ملل و قوانین بین المللی، درنگ نخواهد کرد.

در این بیانیه آمده است: در ساعت یک و ۱۳ دقیقه بامداد پنجشنبه ۲۰۲۱/۷/۲۲، اشغالگران اسرائیلی دست به حمله جدید به سوریه زدند و از طریق حریم هوایی لبنان در شرق بیروت لبنان موشک‌هایی از سوی جنگنده‌های این رژیم به منطقه القصیر در استان حمص شلیک شد.

وزارت خارجه سوریه تاکید کرد: این حمله بزدلانه اسرائیل دو روز پس از حمله هوایی اسرائیل به منطقه السفیره در جنوب شرق استان حلب انجام شد. همچنین دو روز پس از حمله بالگرد آمریکایی به منزلی در روستای جاموس در استان حس که که سه کشته برجا گذاشت. این همچنین دو روز پس از حمله جبهه النصره به حومه غربی حلب و شهرک نبل در حومه شمالی حلب است که به شهادت یک زن و زخمی شدن یک دختربچه منجر شد.

در این بیانیه آمده است: این همچنین پس از اقدام ترکیه در قطع آب حس که برای بیست و چهارمین بار و کاهش میزان آب رود فرات به سوریه از سوی ترکیه است. این حملات تصادفی نیست. این حملات همه جانبه در راستای استراتژی ژئوپلتیک- توطئه ای ضد سوریه در نتیجه مواضع اصولی آن به ویژه در زمینه مبارزه با تروریسم است.

وزارت خارجه سوریه در ادامه اعلام کرد: سوریه تاکید می‌کند که ادامه اقدامات تروریستی در منطقه با حمایت دولت‌های آمریکا و برخی کشورهای غربی است. این کشورها بر جنایات تروریست‌ها سرپوش می‌گذارند و آنها می‌دانند که مجازاتی درکار نیست.

در این بیانیه آمده است: سوریه تاکید می‌کند که ادامه نادیده گرفتن حملات و جنایات اسرائیل از سوی جامعه جهانی که در برهه اخیر زیاد هم شده است، آنها را شریک اسرائیل در جنایاتش قرار می‌دهد و همچنین آنها در کنار گروههای تروریستی مانند جبهه النصره و داعش و دیگر گروههای تروریستی قرار می‌دهد. سوریه لحظه‌ای در دفاع از اراضی، ملت و حاکمیتش با همه ابزار و همه راه‌ها طبق قانون اساسی آن و منشور سازمان ملل و قانون بین المللی، درنگ نخواهد کرد.
در این بیانیه تاکید شده است: سوریه بارها از شورای امنیت خواسته که حملات اسرائیل به حاکمیت و تمامیت ارضی آن‌را محکوم کند و اقدامات قاطع و فوری برای توقف این حملات و بازخواست اسرائیل به عمل آورد.

وزارت خارجه سوریه در این بیانیه اعلام کرد: سوریه بارها به اسرائیل درباره تبعات خطرناک حملات متوالی آن هشدار داده است و آن‌را مسئول آن دانسته است به ویژه که سوریه عضو سازمان ملل است. سوریه بازهم از شورای امنیت می‌خواهد که به مسئولیت خود در چارچوب سازمان ملل و در راستای صیانت از صلح و امنیت بین المللی عمل کند و اسرائیل را ملزم به قطعنامه‌های مربوط به توافق ترک مخاصمه سال ۱۹۷۴ کند و همه طرف‌هایی که حامی تروریسم هستند و به حاکمیت سوریه تعدی و مرتکب جنایات علیه ملت سوریه می‌شوند، را بازخواست کنند به ویژه که این ناقض منشور سازمان ملل و قانون بین المللی و قطعنامه‌های ۲۴۲،۳۳۸،۳۵۰، و ۴۹۷ شورای امنیت و دیگر قطعنامه‌های مربوط به مبارزه با تروریسم است.

گفتنی است که خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) بامداد پنج شنبه گزارش داد که پدافند هوایی ارتش این کشور با اهداف متخاصم در آسمان حمص مقابله کرد.

یک منبع امنیتی اعلام کرد که پدافند هوایی سوریه با موشک‌های رژیم صهیونیستی که قصد هدف قرار دادن برخی مواضع نظامی در اطراف شهر حمص را داشت مقابله کرد.

وی همچنین افزود که پدافند هوایی سوریه توانست بیشتر موشک‌ها را پیش از رسیدن به هدف رهگیری و منهدم نماید.

یک منبع نظامی گفت: حدود ساعت یک و ۱۳ دقیقه بامداد امروز دشمن اسرائیلی حمله هوایی را از شمال شرقی بیروت انجام داد و برخی مواضع در منطقه القصیر در حومه حمص را هدف قرار داد که پدافند هوایی سوریه به مقابله با موشک‌ها برخاسته و بیشتر آنها را ساقط کرد.

وی در عین حال گفت که این تجاوز تلفات انسانی به همراه نداشته و خسارات آن محدود به زیان مادی بوده است.

پدافند هوایی سوریه بامداد سه شنبه نیز با تجاوز هوایی رژیم صهیونیستی به منطقه السفیره در جنوب شرقی حلب مقابله کرده بود.

دمشق بارها تجاوزات رژیم صهیونیستی به خاک خود را محکوم کرده و آن را نقض حاکمیت و تمامیت ارضی خود و قوانین بین المللی برشمرده است.

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/6714کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب