درحال بارگذاری

گروه: سیاست/ایران شناسه: ۶۶۹۶۲۱۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۲ : ۱۷ بازدید: ۳۷۲دیدگاه: ۰

وزیر راه و شهرسازی باید پاسخگو باشد

وزیر راه و شهرسازی باید پاسخگو باشد در خبرها شنیدیم که اردشیر مطهری نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس در واکنش به بازداشت مشاور و بازرس ویژه وزیر راه و شهرسازی نوشت: رستم قاسمی باید پاسخ گوی سؤالات و ابهامات مردم و نمایندگان باشد.

پايگاه خبري تحليلي «نيک رو»، در خبرها شنیدیم  که اردشیر مطهری نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس در واکنش به بازداشت مشاور و بازرس ویژه وزیر راه و شهرسازی نوشت: رستم قاسمی باید پاسخ گوی سؤالات و ابهامات مردم و نمایندگان باشد.
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از انتخاب، اردشیر مطهری نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس در واکنش به بازداشت مشاور و بازرس ویژه وزیر راه و شهرسازی نوشت: رستم قاسمی باید پاسخگوی سوالات و ابهامات مردم و نمایندگان باشد. وی افزود: مأموران وزارت اطلاعات، قاسم مکارم شیرازی را دقیقا سر قراری که برای دریافت رشوه به صورت یورو ترتیب داده بود، دستگیر کرده‌اند. از آن روز هم رستم قاسمی کمردرد گرفته، بستری شده.
اردشیر مطهری نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس در واکنش به بازداشت مشاور و بازرس ویژه وزیر راه و شهرسازی نوشت: رستم قاسمی باید پاسخگوی سؤالات و ابهامات مردم و نمایندگان باشد.
مطهری در توئیتی در این باره نوشت: رستم قاسمی از زمان بازداشت مشاور و بازرس ویژه‌اش، به جای اینکه پاسخگوی ابهامات باشد روی تخت افتاده است. این درست نیست.
وی افزود: باید بلند شود و پاسخگوی سوالات و ابهامات مردم و نمایندگان باشد.
مطهری در توئیت دیگری نوشت: شنیدید میگن مشاور عالی و بازرس ویژه ‎رستم قاسمی بازداشت شد؟! مأموران وزارت اطلاعات، قاسم مکارم شیرازی را دقیقا سر قراری که برای دریافت رشوه به صورت یورو ترتیب داده بود، دستگیر کرده‌اند. از آن روز هم رستم قاسمی کمردرد گرفته، بستری شده. حالا کجا بستری شده نمی‌دونم. میگن دیگه، ما نمیگیم.
او در ادامه افزود: رستم خان، شفاف‌سازی کن لطفا! از آقازاده چه خبر؟ از جعفری و درویش زاده چه خبر؟ از تربتی و یوسف پورآذر در خصوص زمین‌های پردیس بومهن چه خبر؟

هر خبری که درباره اختلاس، رشوه و دزدی و حیف و میل بیت‌المال از سوی مسئولان شنیده می‌شود تلخ‌ترین و دردناک‌ترین خبر برای مردم و به منزله دشنه‌ای است به پیکره نظام جمهوری اسلامی.
چرا خیانت و غارتگری تعدادی مسئول هر چند اندک این قدر برای نظام مضر است؟ پاسخ مشخص است از این جهت که این رشوه‌ها و اختلاس‌ها علاوه بر آنکه به منافع مردم لطمه می‌زند و باعث پایمال شدن حقوق مردم می‌شود، موجب بی‌اعتمادی مردم به نظام جمهوری اسلامی می‌شود. نظامی که ماهیت اصلی آن بهترین و مترقی‌ترین نظام برای اداره یک کشور است. جرم دزدی‌ها و غارتگری‌های مسئولانی که منافقانه خود را در بدنه مدیریتی کشور داخل می‌کنند فراتر از غارتگری یک فرد معمولی است. اقدامات مجرمانه این افراد بزرگ‌ترین خیانت است. به همین نسبت مجازاتشان نیز باید بیش‌تر از مجازات مردم عادی باشد.
برای این دسته از مسئولان جنایتکار باید دادگاه صحرایی تشکیل داد و ذره‌ای نباید در حق آن‌ها ترحم به خرج داد.
اگر آن زمان که کرباسچی شهردار تهران به بیت‌المال خیانت کرد و محکوم به چندین سال زندان شد، بعد از مدتی کوتاه به سفارش هاشمی رفسنجانی از زندان آزاد نمی‌شد امروز شاهد اختلاس دهه شصتی‌ها در نظام جمهوری اسلامی نبودیم.
برخی انتصابات رستم قاسمی نشان می‌دهد که عملکرد او در فرصت دادن به نیروهای جوان، انقلابی و مؤمن و متخصص در عرصه‌های مدیریتی زیر سؤال است. نباید گذاشت فرصت به دست آمده برای خدمت به نظام جمهوری اسلامی در پرتو دولت جناب دکتر رئیسی با برخی پلشتی‌ها به هدر برود.
هر چند سوابق جناب رستم قاسمی سوابق نیکویی است؛ ولی نمی‌توان از این خطاهای او گذشت.
در زمینه جنایت بزرگ مشاور رستم قاسمی هم دولت باید برخورد قاطع کند و هم مجلس به وظیفه نظارتی خود عمل نماید و هم قوه قضائیه.
ای کاش رستم قاسمی بعد از اینکه مشاور و بازرس ویژه‌اش چنین افتضاحی به بار آورده، شفاف با مردم سخن می‌گفت و به وظیفه قانونی خود عمل می‌کرد.

دکتر نصرالله شفیعی

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/66962کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب