درحال بارگذاری

گروه: سیاست / حوزه دولت/ایران شناسه: ۶۶۶۲۵۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۷ : ۰۹ دیدگاه: ۰

رئیسی در همایش «خدمت ماندگار»:

به پزشک و پرستار بیشتری نیاز داریم/ بیش از ۹۰ درصد دارو‌های مورد نیاز ساخت داخل است

به پزشک و پرستار بیشتری نیاز داریم/ بیش از ۹۰ درصد دارو‌های مورد نیاز ساخت داخل است حجت‌الاسلام رئیسی گفت: جامعه پزشکی و پرستاری فارغ از کار برای خدا باید تامین شوند و دغدغه معیشت نداشته باشند.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو»، همایش ملی خدمت ماندگار صبح امروز شنبه همزمان با چهارمین روز هفته دولت در سالن اجلاس سران با حضور رئیس جمهور آغاز برگزار شد.

حجت‌الاسلام رئیسی در این همایش با بیان اینکه کشور نیاز به پزشک و پرستار بیشتر دارد، اظهار داشت: جامعه پزشکی و پرستاری فارغ از کار برای خدا باید تامین شوند و دغدغه معیشت نداشته باشند اما امکانات، زیرساخت و تجهیزات مناسب در زمینه افزایش پزشک و پرستار نیز ملاک است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه مسئله تعرفه گذاری در بحث پرستاری از اولین کارهای مورد پیگیری وزیر بهداشت بود، گفت: این امر آغاز و مقدمات کار فراهم شده و انشالله همه پرستاران و پزشکان شاهد اجرای این تعرفه گذاری خواهند بود.

حجت‌الاسلام رئیسی بیمه سه دهک اول جامعه یعنی قریب به شش میلیون نفر را کار بزرگی خواند و گفت که امروز به نقطه‌ای رسیدیم که تمام تجهیزات اتاق عمل را در داخل ایران تولید می کنیم.

رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه جامعه داروساز ما در تولید هر نوع دارویی توانا شده، گفت: بیش از ۹۰ درصد داروهای مورد نیاز ساخت داخل است و امروز از صادرکنندگان اصلی دارو هستیم که جهان نیز به آن معترف است.

حجت‌الاسلام رئیسی با یادآوری این نکته که همسایگان ایران می‌گویند ترجیح می دهند برای خدمات پزشکی به جای اروپا به ایران بیایند تاکید کرد که این یک سرمایه بزرگی است که باید از آن مراقبت کرد.

رئیس جمهور در ادامه بیان داشت: طرح دارویار کار بزرگی بود که اجرای آن به مراقبت نیاز دارد و پول داروخانه ها به موقع پرداخت شود.

حجت‌الاسلام رئیسی همچنین گفت: در جریان بازدیدی که از پارک‌های علم و فناوری داشتم به من گفتند برای هرکسی که تخصص داروسازی دارد می‌توانیم اشتغال مناسب و در شان ارائه دهیم.

گفتنی است؛ این مراسم همچنین با سخنرانی بهرام عین اللهی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی، سخنرانی چند تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مدافعان سلامت و قدردانی از خانواده شهیدان مدافع سلامت، پزشکان، پرستاران و داروسازان همراه شد.

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/66625کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب