درحال بارگذاری

گروه: سیاست/ایران شناسه: ۶۵۳۷۸۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲ : ۱۷ بازدید: ۳۲۷دیدگاه: ۰

چند كلمه با سخنگويان انقلاب!

چند كلمه با سخنگويان انقلاب! رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار ائمه جمعه سراسر كشور از آنان به عنوان سخنگويان انقلاب و پرچمداران عدالت در كشور ياد كردند. سخنگويي انقلاب و پرچمداري عدالت؛ شرايط ، اقتضائات و نيز به دانشي نياز دارد كه بايد توجهي مضاعف را به خود اختصاص دهد.

پايگاه خبري تحليلي «نيک رو»، رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار ائمه جمعه سراسر كشور از آنان به عنوان سخنگويان انقلاب و پرچمداران عدالت در كشور ياد كردند.
سخنگويي انقلاب و پرچمداري عدالت؛ شرايط ، اقتضائات و نيز به دانشي نياز دارد كه بايد توجهي مضاعف را به خود اختصاص دهد.
استكبار جهاني در مواجهه با انقلاب اسلامي با چهار سد بزرگ و مستحكم روبه‌رو است كه با نبرد نرم و سخت درصدد نفوذ به آن است اما هرچه تلاش مي‌كند كمتر نتيجه مي‌گيرد.
اولين سد بزرگ «سازمان» انقلاب است . آن سازماني كه انقلاب را پديد آورد، سازمان روحانيت، مراجع، حوزه‌هاي علميه، شبكه وسيع مساجد ، هيئت‌ها و تكيه‌هاي مذهبي و ...است. ائمه جمعه به عنوان تبیين‌كننده مباني انقلاب اسلامي و پرچمداري مطالبات انقلابي در صف اول اين سازمان وسيع و گسترده قرار دارند.
از درون چنين سازماني امامين انقلاب اسلامي ظهور كردند و معادلات قدرت را در ايران، منطقه و جهان تغيير دادند. صيانت از سلامت و استحكام اين سازمان به عهده ائمه جمعه است. نوآوري‌ها در بازتوليد قدرت نرم در اين سازمان همانطور كه رهبري فرمودند؛ ربط مستقيم به رفتار پدرانه ، گفتار و رفتاري مؤمنانه و مبتني بر تقوا دارد.
دومين سد بزرگ انقلاب در مواجهه با دشمن، نوع «ارتباطات» مردم و روحانيت است كه مفصل‌بندي سازمان انقلاب و روحانيت را قوام مي‌بخشد. اين ارتباطات حزبي، جرياني و گروهي نيست. جنس آن مردمي است كه در مساجد و جايگاه‌هاي نماز جمعه شكل مي‌گيرد و سازماندهي مي‌شود.
حفظ اين ارتباطات و گسترش آن فوق‌العاده مهم است . رهبر معظم انقلاب در همين ديدار ائمه جمعه يكي از وظايف خطير ائمه جمعه را ارتباط با گروه‌هاي پرشمار جوانان خودجوش ، بي‌ادعا و بي‌نام و نشان نام بردند. تشكيلات نمازجمعه‌ها بايد با پشتوانه ارتباطات مردمي به‌ويژه در حوزه جوانان استحكام خود را حفظ كند. رخنه جريان قدرت و ثروت به اين تشكيلات به سلامت و مشروعيت آن آسيب مي‌زند.
سومين سد بزرگ انقلاب در مقابل تهاجم دشمن، نوع «اطلاعات»ي است كه توسط ائمه جمعه همه هفته در خطبه‌هاي نوراني نمازجمعه توليد مي شود. خطبه‌هاي نماز جمعه عرصه ظهور توليد ادبيات و توليد گفتمان انقلابي است. ائمه جمعه براي صيانت از انقلاب بايد با شناخت دقيق از تكنيك‌ها و تاكتيك‌هاي جنگ‌شناختي پاي در عرصه ميادين جهاد تبيين بگذارند. جهاد تبيين آنتي‌ويروس جنگ‌شناختي دشمن است.
رهبر معظم انقلاب در اين ديدار تأكيد كردند: ادبيات خطبه بايد اتحادآفرين ، اميدبخش و به دور از حاشيه‌سازي به نفع دشمن باشد.
آزادانديشي و نظريه‌پردازي در اين حوزه و نوآوري‌هاي گفتماني، دشمن را ازنفوذ در چنين سدي نااميد مي‌كند.
چهارمين سد انقلاب در مقابل دشمن، دستگاه محاسباتي مردم و مسئولان است كه همه هفته در نماز جمعه به‌روز ، بهنگام مي‌شود. رهبر انقلاب بارها در بيانات گونه‌گون روي تنظيم دستگاه محاسباتي مردم و مسئولان تأكيد كرده‌اند و فرمودند: «هدف دشمن ايجاد اختلال در نظام محاسباتي من و شماست.اگر دستگاه محاسباتي را حفظ كنيم ، سالم نگه داريم دشمن نمي‌تواند كاري كند.»
يكي از جايگاه‌هاي مهم حفظ دستگاه محاسباتي و تنظيم روابط دولت و ملت، تشكيلات وسيع ائمه جمعه سراسر كشور است. دشمن امروز «علوم مغزي» را به جنگ‌افزار تبديل كرده است.
آنها با تغيير فكر، ذوق و مزاج ما ، ذهن و مغز ما را هك مي‌كنند و همه محاسبات را به هم مي‌ريزند بخش عظيمي از مقابله با اين جنگ‌افزارهاي نرم دشمن، به عهده ائمه جمعه است.
«محاسبات» را بايد در اجتماعات عظيم جمعه و جماعات به طور روزانه و هفتگي حفظ كرد.بايد معلوم شود ديروز كجا بوديم ، امروز كجا هستيم و فردا به كجا خواهيم رفت.
فيلسوفان سياسي و علماي علم سياست مي‌گويند هركس كه روي چهار پايه «سازمان» ، «اطلاعات»، «ارتباطات» و «محاسبات» درست بايستد مي‌تواند به حفظ قدرت خود اميدوار باشد. اكنون ائمه‌جمعه سراسر كشور در سخنگاه‌هاي نماز جمعه محكم و استوار روي اين چهار پايه براي حفظ قدرت اسلام ايستاده‌اند. همين انقلاب را تاكنون بيمه كرده و دشمن را درجنگ سخت و نرم به شكست رسانده است.

محمدكاظم انبارلويي

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/65378کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب