درحال بارگذاری

گروه: ورزشی / حوزه فوتبال ایران/ایران شناسه: ۶۲۸۵۴۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۶ : ۱۹ دیدگاه: ۰

ماجدی:

اسکوچیچ قرارداد دارد اما اولویت تیم ملی است

اسکوچیچ قرارداد دارد اما اولویت تیم ملی است سرپرست فدراسیون فوتبال گفت: دراگان اسکوچیج با فدراسیون فوتبال قرارداد دارد و مورد حمایت است اما اولویت ما تیم ملی است.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو» به نقل از ایرنا، «میرشاد ماجدی» سرپرست فدراسیون فوتبال سه‌شنبه شب در گفت‌وگویی تلویزیونی اظهار داشت: اولویت من و تمام ارکان فدراسیون و هیات رئیسه فدراسیون فوتبال تیم ملی است و هیچ نام وهیچ‌کسی بالاتر و بزرگ‌تر از تیم ملی نیست و هر کاری را برای سربلندی تیم ملی انجام می‌دهیم.

سرپرست فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: هیچ نهاد بالادستی به فدراسیون فوتبال فشار نمی‌آورد و یکی از الزامات فدراسیون بین‌المللی فوتبال(فیفا) و کنفدراسیون فوتبال آسیا این است که اختیار تام داشته باشیم و شخص(نهاد) سومی در امور فوتبال دخالت نکند.

ماجدی تصریح کرد: تاکنون نه کسی به من فشاری آورده و نه دخالتی انجام داده است؛ ما در این مدت سعی کرده‌ایم که استقلال فدراسیون فوتبال را حفظ کنیم.

وی گفت: منافع ملی ما از هر چیز دیگری مهم‌تر است و به طور حتم این یک اصل و قانون برای هر ایرانی است و به آن پایبند خواهیم بود.

سرپرست فدراسیون فوتبال اظهار داشت: برخی مواقع دوستان و همکاران مشاوره‌هایی می‌دهند که عقل سلیم حکم می‌کند نسبت به آن واکنش نشان دهیم چرا که هیچ انسانی کامل نیست، مخصوصاً با شرایط فعلی که فشار و هجمه روی فدراسیون زیاد است و نمی‌توان به تنهایی تصمیم گرفت‌.

وی در واکنش به این نکته که اگر احساس کند منافع ملی به خطر افتاده آیا احتمال تغییر اسکوچیچ را می‌توان داد یا خیر، تاکید کرد: نه تنها من بلکه هر فردی که در این کشور زندگی می‌کند منافع ملی را ارزشمندتر از منافع فردی می‌داند.
او ادامه داد: شرایط این جام‌جهانی با تمام ادوار گذشته فرق دارد، این جام از تابستان به زمستان انتقال یافته و در این زمان لیگ‌های مختلف برگزار می‌شود و در این شرایط نمی‌توانیم بازیکنان را در اختیار داشته باشیم.

ماجدی یادآور شد: تقریبا تمامی تیم اصلی ما را لژیونرها تشکیل می‌دهند که نمی‌توانیم در همه ایام آنها را در اختیار داشته باشیم. در دوره بعدی فیفادی حدود یک هفته زمان داریم و از چندروز پیش و بعد از بازی با الجزایر کارمان را آغار کردیم تا بتوانیم از این فرصت به خوبی استفاده کرده تا دیدارهای تدارکاتی را برای تیم ملی فراهم کنیم. از سویی دیگر به دنبال آن هستیم که با چالش‌های پیش رو به خوبی مواجه شده و بتوانیم آنها را مدیریت کنیم تا شرایط تلخ کانادا را دوباره تجربه نکنیم.
سرپرست فدراسیون فوتبال در مورد اتفاقات بازی با کانادا هم گفت: اعتقاد من این است که باید همه چیز شفاف باشد و فدراسیون کنونی الان به همین شکل اداره می‌شود. در مورد قرارداد بازی با کانادا مسایلی مطرح شده بود اما در بندی از قرارداد این نکته تاکید شده که این توافق کاملا محرمانه بوده و طرفین حق انتشار عمومی آن را ندارند.

وی ادامه داد: این نظر اسکوچیچ بود که با کانادا بازی کنیم وطبق توافق اولیه مقرر بود این دیدار در قطر و در ماه شهریور برگزار شود اما امکان این بازی در زمان اعلام شده مهیا نشد و در این شرایط باید مکانی دیگر را برای برگزاری این بازی انتخاب می‌کردیم.

وی در مورد دلیل لغو دیدار با کانادا عنوان کرد: فدراسیون فوتبالی که من مسؤولیتش را بر عهده دارم شفاف است. برخی دوستان گفتند قرارداد با کانادا را به ما بدهید تا در موردش نظر بدهیم و اصلاحاتی داشته باشیم. در بندی از قرارداد آمده باید کاملا محرمانه باشد و یکی از طرفین حق انتشار آن را ندارند.

ماجدی گفت: این قرارداد هم با درخواست سرمربی بسته شده است. اسکوچیچ خواست با کانادا بازی کنیم اول قرار بود در شهریور در قطر با کانادا بازی کنیم اما در آن زمان قطر اجازه میزبانی به ما نمی‌داد زیرا نباید هیچ بازی در استادیوم‌های میزبان جام‌جهانی برگزار شود. لذا باید تغییر مسیر می‌دادیم و جای دیگری بازی می‌کردیم.

ماجدی به توافقات انجام شده با کانادا اشاره کرد و گفت: طبق توافق صورت گرفته قرار بود هزینه‌های این دیدار از سوی آنها پرداخت شود و تنها مشکل موجود تهیه ویزا آنهم به دلیل نبود سفارت آنها در کشور ما بود. مسئولان فوتبال این کشور برنامه زمانبندی به ما دادند که در روزی مشخص در کشوری ثالث باشیم تا امور انجام و تیم راهی این کشور شود که ما هم بر همین اساس اقدامات لازم را انجام دادیم.

سرپرست فدراسیون فوتبال به برنامه‌زمانبدی حضورش در کشور ترکیه برای صدور ویزا اشاره کرد و یادآور شد: در شرایطی که در ترکیه پیگیر برنامه اعزام تیم ملی به کانادا بودیم از طریق پیامی که برای ما آمد متوجه لغو این بازی شدم. البته خود من از این مساله تعجب کردم اما متوجه شدم موضوع درست است و کانادا گفته به دلیل مسائل ژئوپلتیک دیدار دوستاه ما لغو شده است.

وی ادامه داد: وقتی قراردادی نوشته و امضا می‌شود یعنی ضمانت اجرایی داشته و باید به آن متعهد بود، همه کر می‌کردند این دیدار انجام خواهد شد و ما هم بر همین اساس برنامه‌ریزی کرده و بازیکنان را در اردو داشتیم. زمانی که خبر لغو این دیدار اعلام و نهایی شد معلوم است چه میزان فشار و استرس حاکم شده و تیم تحت چه شرایطی قرار می‌گیرد.

ماجدی به شرایط سخت بازی با الجزایر هم اشاره کرد و گفت: وقتی در دوحه اعلام کردند بازی با الجزایر با تاخیر برگزار می‌شود کلی فکرو خیال در ذهن ما ایجاد شد چراکه تجربه تلخ کانادا را دیده بودیم. نگرانی من این بود که شاید این بازی را هم لغو کردند اما مساله حل شد و دو تیم به مصاف هم رفتند.

ماجدی با اشاره به گلایه‌های بازیکنان و فوتبال دوستان از شرایط موجود گفت: اگر بازی با کانادا لغو نمی‌شد همه چیز طبق برنامه پیش می‌رفت و با تیمی که شبیه آمریکا است یک بازی خوب را برگزار می‌کردیم اما لغو این دیدار آنهم به دلیل مسایل غیرفوتبالی باعث شد این شرایط را تجربه کنیم.

وی افزود: برخی از دوستان می‌گویند تیم ملی تا قبل از جام جهانی باید 10 بازی برگزار کند اما باید پرسید این تیم‌ها را از کجا باید انتخاب و آماده کنیم و در چه فرصتی هم با آنها بازی کنیم. تیم‌های اروپایی که درگیر بازی‌های خود هستند و در آفریقا هم که شاهد برگزاری جام ملت‌ها هستیم. با این شرایط دامنه انتخاب ما بسیار محدود می‌شود و تیم‌های آمریکای لاتین یا جنوبی شاید گزینه‌های در دسترس ما باشند البته باید هزینه این دیدارها را هم پیش‌بینی کرد.

ماجدی در مورد اینکه آیا سفر به دوحه تصمیم اسکوچیچ بود یا خیر گفت: وقتی بازی با کانادا لغو شد چاره‌ای دیگر نداشتیم و قطر یک گزینه خوب بود چرا که چند تیم در این کشور مراحل آماده‌سازی خود را طی ‌می‌کردند و اگر به این کشور هم نمی‌رفتیم بازی با الجزایر هم لغو می‌شد.

او در مورد اسم‌هایی که به عنوان حریفان تدارکاتی تیم ملی فوتبال اعلام می‌شود، ادامه داد: وقتی می‌گوییم کانادا به ما لطمه زد همین مسایل در آن نهفته است. قرار بود در سفر ما به این کشور چند دیدار دیگر هم در دستور کار باشد و چند تیم مطرح شده بود که در تورنتو به مصاف آنها برویم و صحبت از پاراگوئه ، اکوادور یا کاستاریکا بود.

سرپرست فدراسیون فوتبال تاکید کرد: برای یک برنامه یا مسابقه نیازمند هماهنگی و برنامه‌ریزی هستید اما وقتی طرف مقابل همه چیز را به هم می‌ریزد شما چه کاری می‌توانید کنید. ما یک طرف این ماجرا بودیم و طرف مقابل شرایط را دچار اختلال کرد.

وی در واکنش به گلایه‌های سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در بازگشت از قطر و ابراز نارضایتی وی تاکید کرد: حضور ما در این کشور بر اساس نظر اسکوچیچ بود البته این مساله را به خود من هم گفت. اردوی طولانی فرسایشی است و اگر فقط تمرین باشد بازیکنان خسته می‌شوند که این اتفاق برای تیم ملی فوتبال ما رخ داد.

سرپرست فدراسیون فوتبال با تقدیر از حمایت وزیر ورزش و جوانان از تیم ملی فوتبال ایران گفت: حضور سجادی در محل اسکان تیم ملی و حمایت کلامی نفر اول ورزش ایران و البته پاداشی که به بازیکنان داد باعث دلگرمی همه شد و من از بابت اینکه وزیر در جریان مشکلات و مسایل تیم ملی قرار گرفت، از او سپاسگزارم.

ماجدی ادامه داد: تمام تلاش من و همکاران این است که تیم ملی با بهترین شرایط وارد جام جهانی شود و از هیچ کوششی هم دریغ نداریم. امیدوارم بتوانیم در هفته‌های آتی خبرهای خوشی را به مردم و فوتبال‌دوستان بدهیم.

سرپرست فدراسیون فوتبال در واکنش به این مساله که آیا تیم فوتبال الجزایر با ترکیب اصلی و بازیکنان خود برابر ایران به میدان آمده بود یا خیر، گفت: آنها در جام ملت‌های آفریقا به دوحه آمدند، یعنی با تیمی که در این مسابقات حضور دارد البته چند بازیکن خود را در ترکیب نداشتند اما ما هم به همین شکل بودیم و برخی از بازیکنان خود را به همراه نداشتیم. مثلا وحید امیری، کنعانی‌زادگان و چند بازیکن دیگر که همراه تیم نبودند.

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/62854کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب