درحال بارگذاری

گروه: سیاست/ایران شناسه: ۶۱۸۵۷۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۸ : ۱۷ بازدید: ۱۸۰دیدگاه: ۰

نماینده‌ای در تراز مجلس

نماینده‌ای در تراز مجلس این چه وضعی است که داماد پرحاشیه فلان فرد محترم بدون هیچ سابقه‌ای بزرگ‌ترین مناصب را در استان بوشهر عهده‌دار می‌شود اما متخصصان بومی بوشهر راهی برای پیشرفت ندارند.

پايگاه خبري تحليلي «نيک رو»،

این دو جمله را بخوانید:
«این چه وضعی است که داماد پرحاشیه فلان فرد محترم بدون هیچ سابقه‌ای بزرگ‌ترین مناصب را در استان بوشهر عهده‌دار می‌شود اما متخصصان بومی بوشهر راهی برای پیشرفت ندارند».
«متأسفانه این روزها صدای پای فساد در دولت شنیده می‌شود، این مسئله زیبنده دولتی که با شعار مبارزه با فساد روی کار آمده است، نیست که در آن همچنان زالوصفتان و منفعت‌طلبان و کاسبان بی‌سواد جولان دهند و به ریش مردم بخندند».
این جملات بخشی از نطق پیش از دستور دکتر ابراهیم رضایی نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی در اول خرداد 1401 می‌باشد.
در نگاه اولیه به نظر می‌رسد که این نماینده از نمایندگان مخالف یا منتقد دولت است که طبق روال بر اساس نگاه سیاسی و جناحی خویش هر بار که لب به سخن می‌گشاید باید نقدی را روانه دولت سیزدهم کند. یا اینکه او به دنبال خواسته‌ها و رانت‌هایی از جمله به کارگیری دوستان، نزدیکان و اعضای ستاد انتخاباتی‌اش در پست‌های مدیریتی بوده که این دولت تمکین نکرده و حالا او از این جایگاه نمایندگی‌اش به عنوان یک ابزار دارد از دولت انتقام می‌گیرد و غیرمستقیم به دولت می‌گوید که اگر به خواسته‌های من در آینده تمکین نکنی باید چنینی هزینه‌هایی و حتی بدتر از آن را نیز پرداخت کنی!
دکتر ابراهیم رضایی نماینده جوان و انقلابی مجلس، کسی است که از حامیان حداکثری شخص دکتر رئیسی در انتخابات دوره سیزدهم ریاست جمهوری بوده و تردیدی ندارم که الآن نیز ذره‌ای از حمایتش از دولت انقلابی کاسته نشده است. او قبل از انتخابات با شخص ریاست جمهور آشنایی و ارتباط داشته است. با بسیاری از اعضای کابینه ارتباط دیرینه داشته است.
این سخنان کسی است که رسماً اعلام کرده که در عزل و نصب‌ها ورود نمی‌کند و تا الآن نیز ورود نکرده است. بنابراین هر انگیزه‌ای که ناشی از خودخواهی و منافع شخصی یا باندی باشد در این سخنان وجود ندارد. او دوست دارد دولتی که دل‌های عاشق و قلب‌های پاک از او حمایت کردند جولانگاه فرصت‌طلبان و نان به نرخ روز خورها و کسانی که هر لحظه رنگ عوض می‌کنند تا موقعیتی را فراهم کنند و به اهداف دنیایی‌اشان دست پیدا کنند نباشد.
دولت دکتر رئیسی باید بهترین‌ها باشد هم در گزینش دولتمردان و هم در عملکرد و خدمت به مردم. در نگاه نماینده‌ای که جز خدمت صادقانه هدفی را دنبال نمی‌کند حضور بانیان وضعیت هشت سال گذشته که رنگ عوض کرده‌اند و خود را همراه این دولت نشان داده‌اند قابل پذیرش نیست. نه تنها این دسته از افراد نباید در این دولت حضور داشته باشند بلکه حامیان این دولت در انتخابات نیز اگر خارج از ضوابط و توانمندی‌ها و صلاحیت‌ها به منصبی و مسئولیتی برسند قابل قبول نیست. او حتی داماد پرحاشیه فلان فرد محترم را نیز که خارج از ضوابط مدیریتی در جایگاه مدیر عاملی پتروشیمی آریا ساسول تکیه می‌زند برنمی‌تابد. فریاد می‌زند، اعتراض می‌کند و حتی رعایت پدر خانم این مدیر را که از شخصیت‌های خدوم و مورد وثوق نظام است نمی‌کند. این رفتار نمایندگی را باید فصل جدیدی در رفتار نمایندگی دانست. این مسئله از آن جهت دارای اهمیت است که در طول دوران ادوار گذشته مجلس چه بسیار نمایندگانی بودند که در تبلیغات انتخاباتی خود سنگ مردم را به سینه زدند؛ اما وقتی راهی مجلس شدند کیسه خود و نسل‌های آینده خاندان خود را پر کردند. اگر اعتراضی هم کردند یا به دنبال کسب امتیازی بودند یا اینکه نسبت به جناح مقابل خود بود. نمایندگانی بودند که با نردبان اعتماد مردم به مجلس راه یافتند ولی چرب و نرم دنیا آن‌ها را از این نردبان بر زمین افکند. یا از سوی مردم برای همیشه نمره مردودی گرفتند و یا از سوی دستگاه‌های نظارتی. قصه پرغصه در این زمینه زیاد است. ضمن آنکه باید درود بفرستیم به نمایندگانی که در ادوار گذشته مجلس حضور داشتند و خود را نباختند و بر عهد و پیمان خویش با مردم استوار ماندند.
وقتی مقام معظم رهبری مجلس یازدهم را مجلسی انقلابی می‌داند این نوع موضع گیری‌ها است که مصداق گفته ایشان می‌شود.
دولتمردان باید قدر چنین نمایندگانی را بدانند، تذکرات مشفقانه آنان را با گوش جان بپذیرند و پس از بررسی به آن عمل کنند. امام راحل رضوان‌الله تعالی علیه الگوی نمایندگان در جمهوری اسلامی را شهید مدرس معرفی کردند. مهم‌ترین ویژگی شهید مدرس این بود که از نمایندگی مجلس هیچ کیسه‌ای و سهمی برای خود و اطرافیانش ندوخته بود. هر چه اعتراض و فریاد داشت برای مردم بود. وجود او با اخلاص و کار برای رضای خدا عجین شده بود. ما به چنین نمایندگانی نیازمندیم. نمایندگانی که بر همان عهد و پیمانی که با مردم بستند و  سوگندی که در مجلس یاد کردند تا آخر بر آن پایدار بمانند.
مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَىٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ يَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِيلًا
(احزاب/۲۳)
[از مؤمنان مردانى هستند كه به پيمانى كه با خدا بسته بودند وفا كردند. بعضى بر سر پيمان خويش جان باختند و بعضى چشم به راهند و هيچ پيمان خود دگرگون نكرده‌اند].

دکتر نصرالله شفیعی

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/61857کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب