درحال بارگذاری

گروه: بین الملل / حوزه سیاست خارجی/ایران شناسه: ۴۳۱۱۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳ : ۱۷ بازدید: ۱۷۶دیدگاه: ۰

امیرعبداللهیان در جمع خبرنگاران:

آمریکا خواهان مذاکره مستقیم است، اگر نیاز باشد انجام می‌دهیم / احتمال نشست وزیران خارجه ایران و ۱+۴

آمریکا خواهان مذاکره مستقیم است، اگر نیاز باشد انجام می‌دهیم / احتمال نشست وزیران خارجه ایران و ۱+۴ وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص احتمال برگزاری نشستی با حضور وزرای خارجه ایران و ۱+۴ گفت: فعلا مذاکرات را در سطح کارشناسان ارشد و مدیران کل سیاسی و معاونان وزرا تنظیم کردیم.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حسین امیرعبداللهیان گفت: اگر در روند مذاکرات به مرحله‌ای برسیم که رسیدن به توافق خوب لازمه اش این باشد که گفت‌وگویی را با آمریکا داشته باشیم آن را نادیده نمی‌گیریم.

وزیر خارجه این سخنان را در مراسم اختتامیه همایش ملی ایران و همسایگان عنوان کرد. در این همایش ۸ پنل تخصصی با موضوعات ایران و سیاست همسایگی، ایران و جبهه مقاومت، ترتیبات امنیتی منطقه ای، تعاملات علمی، فرهنگی و تمدنی ایران و همسایگان، مباحث زیست محیطی ایران و همسایگان، کریدور‌های تجاری و سایر موضوعات برگزار شد.

به گفته رئیس دستگاه دیپلماسی، «مذاکرات ما با آمریکا از طریق هماهنگ‌کننده گفت‌وگوها و یکی دو کشور عضو برجام در وین است. گفت‌وگو‌هایی که بعضا در برخی کانال‌های مجازی منتشر می‌شود که ایران در حال مذاکره مستقیم با آمریکا است به هیچ وجه مذاکره مستقیمی نداشتیم.»

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس نیز دراین باره گفت: اگر آمریکایی‌ها حسن نیت داشته باشند می‌توانیم با آن‌ها مستقیما مذاکره کنیم. جمهوری اسلامی ایران با تمامی کشورهای دنیا حتی آمریکا می‌تواند مذاکره کند؛ اما در مورد آمریکا، مشکل اصلی خودشان هستند.

به گفته عباس‌زاده مشکینی، «اگر آمریکایی‌ها حسن نیت داشته باشند و به آن چیزی که امضا می‌کنند عمل کنند، می‌توانیم با آن‌ها مذاکره کنیم اما آن‌ها این موضوع را در عمل اثبات نکرده‌اند.»

ما راه را برای عربستان باز گذاشته‌ایم هر زمان عربستان تصمیم بگیرد روابط دیپلماتیک خود را با ایران به حالت طبیعی برگرداند از بازگشایی سفارتخانه‌ها و بازگشت روابط به حالت طبیعی و حتی توسعه روابط استقبال می‌کنیم.

به گفته وزیر خارجه، «اینکه چه زمانی سفارتخانه‌‌های دو کشور باز شود اکنون عربستان باید تصمیم بگیرد. از دور جدید گفت‌وگو‌ها استقبال می‌کنیم و هم مایلیم اشاره کنیم که گفت‌وگو‌های طولانی لازمه بازگشت روابط به حالت عادی به تنهایی نیست بلکه اتخاذ تصمیم سیاسی یک ضرورت است.

امیرعبداللهیان گفت: در دولت جدید این تصمیم را اتخاذ کرده‌ایم که عربستان هر زمان به جمع بندی رسید می‌تواند به بازگشت روابط با ایران به حالت طبیعی اقدام لازم را به عمل بیاورد.

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/43110کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب